SEO (Search Engine Optimization - оптимізація сайтів під пошукові системи з метою підняття позицій у пошуковій видачі) інтригувала мене завжди. Бувало, як почую про SEO, так хоч святих винось: нічого не розумію, але цікаво - жах! А вже як в Google Analytics зайду - до вечері точно не чекайте. Так минуло два роки. Я займалася, скажімо так, репутаційним маркетингом, але завжди поглядала в бік SEO. Це заняття здавалося мені страшно загадковим і нагадувало роботу ведмежатника, що підбирає відмички і коди до сейфа. Та чого вже там: тепер, коли я «роблю це» 40 годин на тиждень, моя думка не змінилася.
SEO - це, в принципі, одна суцільна загадка, тому ніхто не знає пошукових алгоритмів на 100%. Крім тих, хто їх пише. Та й то не факт)). Опишу примітивним блондіночьім мовою, як я розумію SEO: пошуковики хочуть, щоб в їх перших рядках були тільки якісні сайти з корисним і унікальним контентом. Тому що їм дорога їхня репутація, і нафіг не потрібен відтік користувачів до конкурентам. Сеошники хочуть пробитися в перші рядки всяку ціну, і питання якості, користі та унікальності зазвичай цікавлять їх в останню чергу. Тому вони намагаються підкрутити коди та тексти своїх сайтів (іноді досить низькопробних) таким чином, щоб обдурити пошуковики. Пошуковики, в свою чергу, роблять все для того, щоб не пускати недобросовісних комбінаторів в святая святих. Вони постійно пишуть нові алгоритми і придумують нові санкції для негідників-сеошників, а негідники-сеошники трудяться вдень і вночі, щоб обчислити алгоритми, вивести сайти в топ і уникнути при цьому санкцій, банів, пессимізації та інших неприємних речей. Ось так ми і живемо - однією великою дружною сім'єю ...
Є, втім, один прекрасний і логічний вихід: робити контент дійсно якісним, унікальним і корисним. Працювати, оновлювати і чекати, поки сайт набере вагу. Але це довго, клопітно, і підходить не всім. Багатьом важко утриматися від переоптімізаціі, а також від сірих і чорних методів просування. Так, це ризиковано. Зате, якщо пощастить, допоможе швидко. Скільки б пошуковики не боролися з «сірими» посиланнями, сайти, які закуповують їх тоннами (іноді сотнями тисяч на місяць) як і раніше висять в топах. Так, вони ризикують потрапити в бан. Але поки висять. Торік я і сама баловалась «сірими» посиланнями для свого попереднього блогу. Але знаєте що? Коли я зав'язала і глянула статистику за рік, я виявила, що Google і Яндекс після скасування посилань стали давати навіть більше переходів, і позиції блогу зросли в обох пошуковиках. Це тому, що за рік я наростила некволий унікальний контент і дала йому спокійно «погладшати». Загалом, нині в пошукових мода на чесність. У наш час, щоб заслужити любов роботів, сеошник повинен стати хорошим копірайтером. Кажуть, скоро SEO, як самостійний метод просування, помре. І залишиться лише чесний, якісний копірайтинг плюс унікальні фото, відео та інші ніштяки. Особисто мене ця тенденція радує і змушує романтизувати сео оптимізацію ще більше.
Загалом, збулася мрія ідіота: тепер я працюю сеошник. Початок був не дуже обнадійливим: ентузіазму хоч відбавляй, а рівень знань - трохи вище нуля. Я вірила майже всього, що читала в блогах і на форумах. А читала я багато. Як я вже говорила, пошукова оптимізація сайтів оточена чутками, домислами, і є в ній закутки, де навіть досвідчені професіонали блукають у пітьмі. Я перебуваю в багатьох спільнотах російських і американських сеошників, і щодня бачу, як вони б'ються по коліно в крові відносно щільності ключових слів, закриття зовнішніх посилань, значення тИЦ для світової революції та інших інтригуючих речей. У такій ситуації дуже складно вирішити, кому вірити. Тому я вірила тим, хто мені більше подобався. І кілька разів мене це серйозно підвело.
Наприклад, одного разу я повірила дуже грамотному з вигляду товаришеві, який запевняв, що, прописуючи мета-теги, не потрібно ставити коми між ключовими фразами. Мене це злегка здивувало, але я послухалася. Адже він говорив так складно! Я прибрала коми, і мій сайт негайно звалився з насиджених (завдяки раніше Сеошніку) перших рядків. Наслідки розгрібаю досі. Помилку виявила швидко, а от на виправлення може піти не один місяць.
Ще однією помилкою було нехтування релевантностью, тобто відповідністю прописаних в мета-тегах ключевиков реальному контенту сторінки. Хтось сказав, що це більше не має значення, і я знову повірила. Зараз смішно - а тоді повірила. Адже це була пристойна на вигляд американська група на LinkedIn.
Ну і зовсім ідіотський випадок, в якому ніхто крім мене не винен: одного разу я забула поміняти регіон після одного з сайтів, який я просуваю по декількох містах Сибіру, ??- і прогнала через аудитор чисто омський сайт. Побачивши результати, посивіла і мало не злягла з інфарктом: всі основні ключовики (заточені під Омськ) повилітали з видачі геть! А клієнт, між іншим, платить гроші за просування. Якби, падаючи зі стільця, я краєм ока не помітила в куточку непомітну напис «Кемерово», наслідки для моєї незміцнілої психіки могли б стати незворотними.
Коли блондинка займається SEO - це завжди весело, друзі!
Мораль цієї байки така: якщо ви хочете самостійно просувати свій сайт, читайте багато, але не слухайте всіх підряд. Не слухайте навіть мене, коли в своїй наступній статті я розповім вам про необхідний мінімум, який кожен власник сайту повинен знати про сео оптимізації сайтів і пошуковому просуванні, про основні обов'язкових процедурах і про інструменти, які дозволять робити все це легко і швидко. Не слухайте мене, друзі. Але прочитайте обов'язково. До зустрічі!
SEO - це, в принципі, одна суцільна загадка, тому ніхто не знає пошукових алгоритмів на 100%. Крім тих, хто їх пише. Та й то не факт)). Опишу примітивним блондіночьім мовою, як я розумію SEO: пошуковики хочуть, щоб в їх перших рядках були тільки якісні сайти з корисним і унікальним контентом. Тому що їм дорога їхня репутація, і нафіг не потрібен відтік користувачів до конкурентам. Сеошники хочуть пробитися в перші рядки всяку ціну, і питання якості, користі та унікальності зазвичай цікавлять їх в останню чергу. Тому вони намагаються підкрутити коди та тексти своїх сайтів (іноді досить низькопробних) таким чином, щоб обдурити пошуковики. Пошуковики, в свою чергу, роблять все для того, щоб не пускати недобросовісних комбінаторів в святая святих. Вони постійно пишуть нові алгоритми і придумують нові санкції для негідників-сеошників, а негідники-сеошники трудяться вдень і вночі, щоб обчислити алгоритми, вивести сайти в топ і уникнути при цьому санкцій, банів, пессимізації та інших неприємних речей. Ось так ми і живемо - однією великою дружною сім'єю ...
Є, втім, один прекрасний і логічний вихід: робити контент дійсно якісним, унікальним і корисним. Працювати, оновлювати і чекати, поки сайт набере вагу. Але це довго, клопітно, і підходить не всім. Багатьом важко утриматися від переоптімізаціі, а також від сірих і чорних методів просування. Так, це ризиковано. Зате, якщо пощастить, допоможе швидко. Скільки б пошуковики не боролися з «сірими» посиланнями, сайти, які закуповують їх тоннами (іноді сотнями тисяч на місяць) як і раніше висять в топах. Так, вони ризикують потрапити в бан. Але поки висять. Торік я і сама баловалась «сірими» посиланнями для свого попереднього блогу. Але знаєте що? Коли я зав'язала і глянула статистику за рік, я виявила, що Google і Яндекс після скасування посилань стали давати навіть більше переходів, і позиції блогу зросли в обох пошуковиках. Це тому, що за рік я наростила некволий унікальний контент і дала йому спокійно «погладшати». Загалом, нині в пошукових мода на чесність. У наш час, щоб заслужити любов роботів, сеошник повинен стати хорошим копірайтером. Кажуть, скоро SEO, як самостійний метод просування, помре. І залишиться лише чесний, якісний копірайтинг плюс унікальні фото, відео та інші ніштяки. Особисто мене ця тенденція радує і змушує романтизувати сео оптимізацію ще більше.
Загалом, збулася мрія ідіота: тепер я працюю сеошник. Початок був не дуже обнадійливим: ентузіазму хоч відбавляй, а рівень знань - трохи вище нуля. Я вірила майже всього, що читала в блогах і на форумах. А читала я багато. Як я вже говорила, пошукова оптимізація сайтів оточена чутками, домислами, і є в ній закутки, де навіть досвідчені професіонали блукають у пітьмі. Я перебуваю в багатьох спільнотах російських і американських сеошників, і щодня бачу, як вони б'ються по коліно в крові відносно щільності ключових слів, закриття зовнішніх посилань, значення тИЦ для світової революції та інших інтригуючих речей. У такій ситуації дуже складно вирішити, кому вірити. Тому я вірила тим, хто мені більше подобався. І кілька разів мене це серйозно підвело.
Наприклад, одного разу я повірила дуже грамотному з вигляду товаришеві, який запевняв, що, прописуючи мета-теги, не потрібно ставити коми між ключовими фразами. Мене це злегка здивувало, але я послухалася. Адже він говорив так складно! Я прибрала коми, і мій сайт негайно звалився з насиджених (завдяки раніше Сеошніку) перших рядків. Наслідки розгрібаю досі. Помилку виявила швидко, а от на виправлення може піти не один місяць.
Ще однією помилкою було нехтування релевантностью, тобто відповідністю прописаних в мета-тегах ключевиков реальному контенту сторінки. Хтось сказав, що це більше не має значення, і я знову повірила. Зараз смішно - а тоді повірила. Адже це була пристойна на вигляд американська група на LinkedIn.
Ну і зовсім ідіотський випадок, в якому ніхто крім мене не винен: одного разу я забула поміняти регіон після одного з сайтів, який я просуваю по декількох містах Сибіру, ??- і прогнала через аудитор чисто омський сайт. Побачивши результати, посивіла і мало не злягла з інфарктом: всі основні ключовики (заточені під Омськ) повилітали з видачі геть! А клієнт, між іншим, платить гроші за просування. Якби, падаючи зі стільця, я краєм ока не помітила в куточку непомітну напис «Кемерово», наслідки для моєї незміцнілої психіки могли б стати незворотними.
Коли блондинка займається SEO - це завжди весело, друзі!
Мораль цієї байки така: якщо ви хочете самостійно просувати свій сайт, читайте багато, але не слухайте всіх підряд. Не слухайте навіть мене, коли в своїй наступній статті я розповім вам про необхідний мінімум, який кожен власник сайту повинен знати про сео оптимізації сайтів і пошуковому просуванні, про основні обов'язкових процедурах і про інструменти, які дозволять робити все це легко і швидко. Не слухайте мене, друзі. Але прочитайте обов'язково. До зустрічі!
No comments:
Post a Comment