Friday, March 20, 2015

Чорний PR в інтернеті

Чорний PR Є думка, що чорний PR з'явився і зміцнів у Росії в смутні перебудовні часи, коли у населення, недосвідченого в справах бізнесу і маркетингу, ще не було імунітету проти пліток і наклепу, що змушувало людей вірити навіть у самі маячні чутки. Вірити - і жахатися. У ті часи найпростіше було усувати конкурентів якщо не фізично, то за допомогою поливання брудом і поширення провокаційної інформації.

Насправді чорний PR - ровесник нашої цивілізації. Жертвами цього явища вважаються і спалені «відьми» Середньовіччя, і Григорій Распутін, і цілий пласт радянського населення епохи анонімок і сталінських репресій, і навіть Ісус Христос.

Слід зазначити, що в наш час чорний піар процвітає саме в Росії та інших країнах з ослабленою середньостатистичної мораллю. Маркетологи західних країн з цими технологіями, зрозуміло, теж знайомі, але зазвичай гребують ними користуватися. Менталітет і професійна етика змушують їх триматися в деяких рамках. До того ж, розвинена судова система Заходу дозволяє вирішувати «брудні» питання через суд. Чого не скажеш про Росію.

В останні роки чорний PR зазнав деяких змін. По-перше, став більш тонким і витонченим, перетворившись ледь не в повноправне напрям маркетингу, свого роду мистецтво. Зараз так званим «негативним PR» займаються фахівці найвищого класу, а бюджети «рекламних кампаній зі знаком мінус» іноді бувають такими, які традиційному «білому піару» і не снилися. Не дарма кажуть, що бізнес може пережити все що завгодно, крім грамотно спланованої та проведеної PR-війни.

По-друге, чорний піар знайшов друге дихання в бурхливо розвивається, безмежному, безцензурному і анонімному інтернеті. І це дійсно зіпсувало життя багатьом політикам, бізнесменам, знаменитостям і звичайним людям. Простота розміщення інформації онлайн розв'язала руки «чернушніков» і додала проблем їх жертвам.

Чорний PR часто буває замаскований під зовні благі наміри, наприклад:

    боротьба за права споживачів;
    боротьба за чесну конкуренцію;
    боротьба за права людини;
    боротьба за свободу слова.

Вас обмовили в інтернеті. Що робити?

У наш час від цього не застрахований ніхто. При цьому жертва чорного піару рідко має можливість швидко відреагувати на проблему, оскільки зазвичай дізнається про неї надто пізно. Крім того, рідко можна встановити, хто за цим стоїть, так що в суд подавати марно. Загрожувати судом сайту, на якому була викладена ганьбить інформація, теж не має сенсу. Більшість ресурсів не несе відповідальності за контент, створюваний користувачами.

З іншого боку, інтернет зрівняв у правах окремо взятих громадян і великі корпорації. Ви можете точно таким же способом дати відсіч. Можливо, це навіть не буде коштувати вам грошей. Погодьтеся, якби «наїзд» здійснили по ТБ, радіо або в друкованому виданні, ви б до цих ЗМІ так просто не підступитися.

Зважившись на спір, що не вподібнюйтеся чорним піарникам. Зберігайте холоднокровність і гідність. Будьте коректними до кінця. Ваші аргументи і докази повинні бути обдуманими і вагомими. Заздалегідь зберіть цифри, статистику, документи, свідчення та відгуки клієнтів, скани, скріншоти, листування - словом, все, що може послужити доказом того, що наклеп не має відношення до реальності. Пам'ятайте, що війна йде у всіх на виду. Не годуйте тролів. Краще нехай вони послужать вам вигідним фоном. Рекомендації тут багато в чому збігаються з технікою обробки негативних відгуків в інтернеті . При дотриманні цих правил, простих і складних одночасно, громадськість напевно рано чи пізно перейде на вашу сторону.

Якщо ви постраждали не як пересічний громадянин або приватний підприємець, а як керуючий компанією, репутація якої опинилася під загрозою, проста витримка вам не допоможе. Вам необхідно освоїти цілу технологію боротьби з чорним піаром. Можливо, доведеться розоритися на велику і довгограючу кампанію ORM (Online Reputation Management). Про це я напишу в одній з найближчих статей. Інтернет, який підкинув вам проблем, запропонує та їх вирішення.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru