Saturday, March 21, 2015

А козачок-то засланий! Підводні камені прихованого маркетингу

Прихований маркетинг - це комплекс заходів, спрямованих на формування стійкого позитивного іміджу бренду, товару, послуги або компанії серед всіх цільових аудиторій. Мета прихованого маркетингу полягає не в прямій рекламі продукту або послуги, а в нерекламному просуванні, коли інформація про новий продукт або послугу доноситься до споживача в ненав'язливій формі так, що споживачі не підозрюють про те, що стали об'єктом рекламного впливу. (С) Вікіпедія.

У чому складність «роботи під прикриттям»?

Сучасне суспільство змучене рекламою і давно перестало їй довіряти. Це змушує маркетологів ламати голови в пошуках обхідних шляхів. Сьогодні зупинимося на такому суперечливому напрямку як прихований маркетинг в інтернеті. По суті, це хитромудро спланована імітація природного « сарафанного радіо », яке, як відомо, залишається одним з небагатьох джерел інформації, яким як і раніше довіряють споживачі.

Як це відбувається?

    Спосіб перший, безкоштовний і трудомісткий: рекламодавець самостійно проникає на потрібні йому форуми, сайти відгуків, в блоги та соціальні мережі, втирається в довіру до місцевих жителів і починає як би ненароком згадувати в постах і коментарях свій бренд або продукт. Причому (і це головне) не як представник бізнесу, а як незалежний споживач, охочий просто поділитися досвідом.
    Спосіб другий, платний і трохи більш простий: рекламодавець відбирає в соціальних медіа тих резидентів, думка яких має вагу (opinion leaders), і просто платить їм гроші за пости зі згадуванням його компанії або продукту.
    Спосіб третій, самий дорогий і енергозберігаючий: рекламодавець звертається в спеціальне агентство, що надає таку послугу і вже має штат блогерів, ставить завдання, відстежує виконання і платить гроші.

Звідки б не надходила подібна «нерекламна» інформація, її тон повинен бути приблизно таким: «Ой, ну нааадо ж, ви тут говорите про грип, а я як раз на днях абсолютно випадково відкрила для себе« арбідол ». Взагалі-то я в усі ці фармацевтичні штучки не вірю, але хвороба як рукою зняло. Я в шоці! Кажуть, він і для профілактики хороший ». Тут аудиторія повинна перейнятися довірою, дістати гаманці і бігти в аптеку. Шкода, подібне трапляється нечасто.

Ставлення маркетологів до цих шпигунським іграм неоднозначно. Деякі (особливо ті, хто надає цю послугу за гроші) роблять акцент на тому, що прихований маркетинг:

    оперативний,
    малозатратен або безкоштовний,
    легкий для моніторингу,
    обчислюємо в конкретних цифрах,
    націлений на конкретну цільову аудиторію (при правильному виборі ресурсів),
    а головне - ефективний, тому виходить від «своїх хлопців», вселяє довіру і зовсім не схожий на пряму рекламу.

Є й інший табір, налаштований не так оптимістично. Його представники вважають, що:

1. Впровадити в сформоване співтовариство блогерів або форумчан не так-то просто: там всі один з одним сто років знайомі, і до новачків ставляться з підозрою. Повинні пройти місяці, перш ніж вас почнуть вважати за свого. Повірте мені - я знаю. У вас є ці місяці? А час на те, щоб активно вести десятки акаунтів на різних ресурсах? Примітка: це повинні бути обжиті, наповнені контентом сторінки, тому всі знають, що порожній акк - перша ознака спамера і бота. На форумах імітувати живий акк особливо важко: навпроти кожного вашого коментаря відображається дата реєстрації, статус на форумі, кількість коментарів, карма та інші викривають дані. Форумчани з хижим азартом обчислюють спамерів, навіть самих ретельно законспірованих. Вас можуть видати однотипні смайли або єдиний стиль коментарів, які ви залишаєте від імені різних користувачів.

2. Стратегія має бути ретельно продуманою: ніяких шаблонних текстів і перевірених прийомів. Строго індивідуальний підхід до кожної ситуації. Не всякому це дано. Ви думаєте, Штирлицу було легко?

3. Підкуп блогерів - заняття не з простих, особливо якщо вам потрібні «зубри». Мало хто з останніх проміняє свій нажитий непосильною працею авторитет на ту символічну суму, що ви запропонуєте. А отримати клеймо продажного блогера простіше простого, тому що:

4. Народ чує рекламу за версту. В які вбрання її ні ряди, яких декорацій ні став, обдурити сучасного інтернет-користувача практично неможливо. Він настільки підозрілий, що приймає навіть невинне безкоштовне згадування бренда або продукту за проплачене. По собі знаю: люблю розповідати, куди сходила і що купила - і регулярно отримую по голові то за назву своєї улюбленої стоматологічної клініки, то за фото черевик Dr. Martens, то за згадку якого-небудь бальзаму для волосся Wella. Тепер уявіть, як «тепло» вас зустрінуть, якщо ви й справді прийшли не просто розповідати, а рекламувати.

5. Навіть якщо у вас все вийшло, за допомогою прихованого маркетингу масового попиту не створиш. Цей метод повинен використовуватися в комплексі з іншими видами реклами.

Подумайте двічі. А краще тричі

У визначенні прихованого маркетингу, даному Вікіпедією, ключові слова: «споживачі не підозрюють». У цьому і полягає основна складність - споживачі підозрюють все і завжди. Приклади успішних кампаній існують. Але їх небагато. Для того щоб просувати продукт настільки химерним способом, потрібно бути генієм перевтілень, майстром слова і психологом в одній особі. Якщо всі ці таланти у вас є, що ж, удачі! Якщо ж ви їх у собі не відчуваєте, краще потратьте ресурси на пошукову оптимізацію, контекстну рекламу або який-небудь банер. Це і чесніше, і толку більше.

Які ще є альтернативи? Перестаньте ховатися. Краще займіться контент-маркетингом. Публікуйте цікаву та корисну інформацію і не забувайте про « швидкому контенті ». Якщо у вас це буде добре виходити, ви викличете таку лояльність, що вам пробачать невеликі вкраплення прямої реклами. Що стосується блогів і форумів, ви можете щиросердно публікуватися на правах реклами або ж безпосередньо просити форумчан оцінити ваш продукт. Не факт, що це буде сприйнято із захопленням, але ви, принаймні, зможете уникнути гучного викриття і сполученого з цим негативу.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru