Прихований маркетинг - це комплекс заходів, спрямованих на формування стійкого позитивного іміджу бренду, товару, послуги або компанії серед всіх цільових аудиторій. Мета прихованого маркетингу полягає не в прямій рекламі продукту або послуги, а в нерекламному просуванні, коли інформація про новий продукт або послугу доноситься до споживача в ненав'язливій формі так, що споживачі не підозрюють про те, що стали об'єктом рекламного впливу. (С) Вікіпедія.
У чому складність «роботи під прикриттям»?
Сучасне суспільство змучене рекламою і давно перестало їй довіряти. Це змушує маркетологів ламати голови в пошуках обхідних шляхів. Сьогодні зупинимося на такому суперечливому напрямку як прихований маркетинг в інтернеті. По суті, це хитромудро спланована імітація природного « сарафанного радіо », яке, як відомо, залишається одним з небагатьох джерел інформації, яким як і раніше довіряють споживачі.
Як це відбувається?
Спосіб перший, безкоштовний і трудомісткий: рекламодавець самостійно проникає на потрібні йому форуми, сайти відгуків, в блоги та соціальні мережі, втирається в довіру до місцевих жителів і починає як би ненароком згадувати в постах і коментарях свій бренд або продукт. Причому (і це головне) не як представник бізнесу, а як незалежний споживач, охочий просто поділитися досвідом.
Спосіб другий, платний і трохи більш простий: рекламодавець відбирає в соціальних медіа тих резидентів, думка яких має вагу (opinion leaders), і просто платить їм гроші за пости зі згадуванням його компанії або продукту.
Спосіб третій, самий дорогий і енергозберігаючий: рекламодавець звертається в спеціальне агентство, що надає таку послугу і вже має штат блогерів, ставить завдання, відстежує виконання і платить гроші.
Звідки б не надходила подібна «нерекламна» інформація, її тон повинен бути приблизно таким: «Ой, ну нааадо ж, ви тут говорите про грип, а я як раз на днях абсолютно випадково відкрила для себе« арбідол ». Взагалі-то я в усі ці фармацевтичні штучки не вірю, але хвороба як рукою зняло. Я в шоці! Кажуть, він і для профілактики хороший ». Тут аудиторія повинна перейнятися довірою, дістати гаманці і бігти в аптеку. Шкода, подібне трапляється нечасто.
Ставлення маркетологів до цих шпигунським іграм неоднозначно. Деякі (особливо ті, хто надає цю послугу за гроші) роблять акцент на тому, що прихований маркетинг:
оперативний,
малозатратен або безкоштовний,
легкий для моніторингу,
обчислюємо в конкретних цифрах,
націлений на конкретну цільову аудиторію (при правильному виборі ресурсів),
а головне - ефективний, тому виходить від «своїх хлопців», вселяє довіру і зовсім не схожий на пряму рекламу.
Є й інший табір, налаштований не так оптимістично. Його представники вважають, що:
1. Впровадити в сформоване співтовариство блогерів або форумчан не так-то просто: там всі один з одним сто років знайомі, і до новачків ставляться з підозрою. Повинні пройти місяці, перш ніж вас почнуть вважати за свого. Повірте мені - я знаю. У вас є ці місяці? А час на те, щоб активно вести десятки акаунтів на різних ресурсах? Примітка: це повинні бути обжиті, наповнені контентом сторінки, тому всі знають, що порожній акк - перша ознака спамера і бота. На форумах імітувати живий акк особливо важко: навпроти кожного вашого коментаря відображається дата реєстрації, статус на форумі, кількість коментарів, карма та інші викривають дані. Форумчани з хижим азартом обчислюють спамерів, навіть самих ретельно законспірованих. Вас можуть видати однотипні смайли або єдиний стиль коментарів, які ви залишаєте від імені різних користувачів.
2. Стратегія має бути ретельно продуманою: ніяких шаблонних текстів і перевірених прийомів. Строго індивідуальний підхід до кожної ситуації. Не всякому це дано. Ви думаєте, Штирлицу було легко?
3. Підкуп блогерів - заняття не з простих, особливо якщо вам потрібні «зубри». Мало хто з останніх проміняє свій нажитий непосильною працею авторитет на ту символічну суму, що ви запропонуєте. А отримати клеймо продажного блогера простіше простого, тому що:
4. Народ чує рекламу за версту. В які вбрання її ні ряди, яких декорацій ні став, обдурити сучасного інтернет-користувача практично неможливо. Він настільки підозрілий, що приймає навіть невинне безкоштовне згадування бренда або продукту за проплачене. По собі знаю: люблю розповідати, куди сходила і що купила - і регулярно отримую по голові то за назву своєї улюбленої стоматологічної клініки, то за фото черевик Dr. Martens, то за згадку якого-небудь бальзаму для волосся Wella. Тепер уявіть, як «тепло» вас зустрінуть, якщо ви й справді прийшли не просто розповідати, а рекламувати.
5. Навіть якщо у вас все вийшло, за допомогою прихованого маркетингу масового попиту не створиш. Цей метод повинен використовуватися в комплексі з іншими видами реклами.
Подумайте двічі. А краще тричі
У визначенні прихованого маркетингу, даному Вікіпедією, ключові слова: «споживачі не підозрюють». У цьому і полягає основна складність - споживачі підозрюють все і завжди. Приклади успішних кампаній існують. Але їх небагато. Для того щоб просувати продукт настільки химерним способом, потрібно бути генієм перевтілень, майстром слова і психологом в одній особі. Якщо всі ці таланти у вас є, що ж, удачі! Якщо ж ви їх у собі не відчуваєте, краще потратьте ресурси на пошукову оптимізацію, контекстну рекламу або який-небудь банер. Це і чесніше, і толку більше.
Які ще є альтернативи? Перестаньте ховатися. Краще займіться контент-маркетингом. Публікуйте цікаву та корисну інформацію і не забувайте про « швидкому контенті ». Якщо у вас це буде добре виходити, ви викличете таку лояльність, що вам пробачать невеликі вкраплення прямої реклами. Що стосується блогів і форумів, ви можете щиросердно публікуватися на правах реклами або ж безпосередньо просити форумчан оцінити ваш продукт. Не факт, що це буде сприйнято із захопленням, але ви, принаймні, зможете уникнути гучного викриття і сполученого з цим негативу.
У чому складність «роботи під прикриттям»?
Сучасне суспільство змучене рекламою і давно перестало їй довіряти. Це змушує маркетологів ламати голови в пошуках обхідних шляхів. Сьогодні зупинимося на такому суперечливому напрямку як прихований маркетинг в інтернеті. По суті, це хитромудро спланована імітація природного « сарафанного радіо », яке, як відомо, залишається одним з небагатьох джерел інформації, яким як і раніше довіряють споживачі.
Як це відбувається?
Спосіб перший, безкоштовний і трудомісткий: рекламодавець самостійно проникає на потрібні йому форуми, сайти відгуків, в блоги та соціальні мережі, втирається в довіру до місцевих жителів і починає як би ненароком згадувати в постах і коментарях свій бренд або продукт. Причому (і це головне) не як представник бізнесу, а як незалежний споживач, охочий просто поділитися досвідом.
Спосіб другий, платний і трохи більш простий: рекламодавець відбирає в соціальних медіа тих резидентів, думка яких має вагу (opinion leaders), і просто платить їм гроші за пости зі згадуванням його компанії або продукту.
Спосіб третій, самий дорогий і енергозберігаючий: рекламодавець звертається в спеціальне агентство, що надає таку послугу і вже має штат блогерів, ставить завдання, відстежує виконання і платить гроші.
Звідки б не надходила подібна «нерекламна» інформація, її тон повинен бути приблизно таким: «Ой, ну нааадо ж, ви тут говорите про грип, а я як раз на днях абсолютно випадково відкрила для себе« арбідол ». Взагалі-то я в усі ці фармацевтичні штучки не вірю, але хвороба як рукою зняло. Я в шоці! Кажуть, він і для профілактики хороший ». Тут аудиторія повинна перейнятися довірою, дістати гаманці і бігти в аптеку. Шкода, подібне трапляється нечасто.
Ставлення маркетологів до цих шпигунським іграм неоднозначно. Деякі (особливо ті, хто надає цю послугу за гроші) роблять акцент на тому, що прихований маркетинг:
оперативний,
малозатратен або безкоштовний,
легкий для моніторингу,
обчислюємо в конкретних цифрах,
націлений на конкретну цільову аудиторію (при правильному виборі ресурсів),
а головне - ефективний, тому виходить від «своїх хлопців», вселяє довіру і зовсім не схожий на пряму рекламу.
Є й інший табір, налаштований не так оптимістично. Його представники вважають, що:
1. Впровадити в сформоване співтовариство блогерів або форумчан не так-то просто: там всі один з одним сто років знайомі, і до новачків ставляться з підозрою. Повинні пройти місяці, перш ніж вас почнуть вважати за свого. Повірте мені - я знаю. У вас є ці місяці? А час на те, щоб активно вести десятки акаунтів на різних ресурсах? Примітка: це повинні бути обжиті, наповнені контентом сторінки, тому всі знають, що порожній акк - перша ознака спамера і бота. На форумах імітувати живий акк особливо важко: навпроти кожного вашого коментаря відображається дата реєстрації, статус на форумі, кількість коментарів, карма та інші викривають дані. Форумчани з хижим азартом обчислюють спамерів, навіть самих ретельно законспірованих. Вас можуть видати однотипні смайли або єдиний стиль коментарів, які ви залишаєте від імені різних користувачів.
2. Стратегія має бути ретельно продуманою: ніяких шаблонних текстів і перевірених прийомів. Строго індивідуальний підхід до кожної ситуації. Не всякому це дано. Ви думаєте, Штирлицу було легко?
3. Підкуп блогерів - заняття не з простих, особливо якщо вам потрібні «зубри». Мало хто з останніх проміняє свій нажитий непосильною працею авторитет на ту символічну суму, що ви запропонуєте. А отримати клеймо продажного блогера простіше простого, тому що:
4. Народ чує рекламу за версту. В які вбрання її ні ряди, яких декорацій ні став, обдурити сучасного інтернет-користувача практично неможливо. Він настільки підозрілий, що приймає навіть невинне безкоштовне згадування бренда або продукту за проплачене. По собі знаю: люблю розповідати, куди сходила і що купила - і регулярно отримую по голові то за назву своєї улюбленої стоматологічної клініки, то за фото черевик Dr. Martens, то за згадку якого-небудь бальзаму для волосся Wella. Тепер уявіть, як «тепло» вас зустрінуть, якщо ви й справді прийшли не просто розповідати, а рекламувати.
5. Навіть якщо у вас все вийшло, за допомогою прихованого маркетингу масового попиту не створиш. Цей метод повинен використовуватися в комплексі з іншими видами реклами.
Подумайте двічі. А краще тричі
У визначенні прихованого маркетингу, даному Вікіпедією, ключові слова: «споживачі не підозрюють». У цьому і полягає основна складність - споживачі підозрюють все і завжди. Приклади успішних кампаній існують. Але їх небагато. Для того щоб просувати продукт настільки химерним способом, потрібно бути генієм перевтілень, майстром слова і психологом в одній особі. Якщо всі ці таланти у вас є, що ж, удачі! Якщо ж ви їх у собі не відчуваєте, краще потратьте ресурси на пошукову оптимізацію, контекстну рекламу або який-небудь банер. Це і чесніше, і толку більше.
Які ще є альтернативи? Перестаньте ховатися. Краще займіться контент-маркетингом. Публікуйте цікаву та корисну інформацію і не забувайте про « швидкому контенті ». Якщо у вас це буде добре виходити, ви викличете таку лояльність, що вам пробачать невеликі вкраплення прямої реклами. Що стосується блогів і форумів, ви можете щиросердно публікуватися на правах реклами або ж безпосередньо просити форумчан оцінити ваш продукт. Не факт, що це буде сприйнято із захопленням, але ви, принаймні, зможете уникнути гучного викриття і сполученого з цим негативу.
No comments:
Post a Comment