Monday, March 16, 2015

Творча криза копірайтера: як писати статтю, якщо муза не з'явилася?

Всім, хто цікавиться інтернет-маркетингом, відомо, що святий обов'язок кожного копірайтера - постійно оновлювати контент. Зокрема, не рідше одного разу на тиждень викладати в блог нову унікальну статтю, бо читацька пам'ять коротка: з очей геть - з серця геть. Я вже мовчу про Google і Яндекс, які поважають тільки регулярно оновлювані ресурси. Ось і чахнем ми в призначений день над клавіатурою, незалежно від самопочуття і метеоумов. І нерідко стикаємося з таким неприємним явищем, як творча криза копірайтера . Як писати статтю, якщо теми вичерпані, а натхнення не прийшло?

Благословенні дні, коли теми так і товчуться в голові, одна інший красивіше, і потрібно лише відловити кращу, наділити її в слова, викласти з усіма належними ритуалами в блог ще до кінця робочого дня, а потім весь вечір з чистою совістю марнувати життя і коптити небо.

Шкода, так буває не завжди. Це зараз я вільний блогер і сама собі господиня. Можу копати, а можу і не копати. Цей блог - моє маленьке хобі у вільний від основної роботи час. Якщо хтось і пнеться мене за лінь і бездіяльність, так це Google.Analytics, що показує спад трафіку через відсутність нового контенту. Я всплакну і продовжу валятися на дивані, поки муза не відвідати.

Творческий кризис копирайтера А колись написання статей про інтернет-маркетингу раз на тиждень (як зараз пам'ятаю - по середах) входило в мої посадові обов'язки. Я вела хазяйський блог за зарплату, і наявність / відсутність натхнення на ситуацію ніяк не впливало. Після перших 50-ти статей, вичерпавши основні теми, я регулярно стикалася з однією і тією ж проблемою: «вже опівночі наближається, а Германа все немає». І просто поняття не мала, як писати статтю. Тобто, в голові крутилося багато чого, але на повноцінну тему не тягнуло. Зазвичай погані передчуття починали долати вже у вівторок. Розуміючи, що мозок не спотворений жодної пристойної ідеєю, поступово усвідомлювала, що завтра буде «та сама середовище». Середовище, в яку муза не з'явиться ні до сніданку, ні до обіду, ні до вечері, і я, зневірившись, почну без неї. Зазвичай, почувши стукіт клавіатури, вона підтягувалася до другого абзацу, і далі все йшло добре, хоча перший абзац, як правило, доводилося переписувати (але це хороше правило для будь-яких ситуацій). Були випадки, коли вона взагалі не приходила, і тільки великий графоманські досвід дозволяв мені годинах до трьох ночі викладати статті, за які на ранок було не надто соромно.

Життя змусило виробити кілька прийомів, як писати статті в «ті самі середовища», коли доводиться обходитися без музи. Отже, почувши всередині черепа тихий гул, що сповіщає про творчу кризу, я робила наступне:

    Перебирала в пам'яті теми, що стосуються інтернет-маркетингу, які на той момент цікавили особисто мене (я ж не тільки статті писала; це по середах я була теоретиком, а в інші дні - цілком собі практиком). Йшла з головою в Google, читала 10-20 чужих статей, робила вільний переказ «за мотивами», додавала особистий досвід, а далі залишалося тільки шліфануть текст, підібрати картинку (теж, до речі, не завжди виходило з полпинка) і вивантажити все це добро в адмінку. Наприклад, коли мені потрібно було зайнятися групою ВКонтакте, я про розкрутку ВКонтакте і писала. У цього методу є один хороший побічний ефект і один поганий. Хороший полягає в тому, що, блукаючи в пошуках натхнення по інтернету і перелопачуючи тонни чужих матеріалів, паралельно займаєшся самоосвітою. В інші дні ніби повноцінний семінар відсидів: стільки отримуєш цінної інформації. Та й акаунти в Twitter і Facebook поповнюються безліччю посилань. Недоліком є ??втрата багатьох годин дорогоцінного часу. Засівши за читання вранці, власну статтю часто долає ближче до ночі.
    Варіант на самий крайній і рідкісний випадок: я вибирала пару кращих чужих статей, набирала з них фрагменти і робила глибокий рерайт до повного невпізнання і технічної унікальності 95-100% (перевіряємо через Advego Plagiatus). Але це, повторюю, тільки якщо все зовсім погано. При постійному використанні даного методу ви швидко зіпсуєте репутацію серед читачів, та й роботи все краще розпізнають цей вид плагіату. У моєму власному блозі , наприклад, таких статей немає.
    Ще я намагалася поставити себе на місце свого читача і знайти теми, які цікавлять не мене, а його (втім, вони часто збігаються). Уявляла, що я - це не я, а власник малого бізнесу, що тільки що вийшов в інтернет і задуманий про малобюджетном просуванні свого товару або послуги в Мережі. Обмірковувала, в чому проблеми цієї людини, що йому незрозуміло, чим я можу допомогти, що порадити, якими словами пояснити. Після таких спіритичних сеансів теми зазвичай приходять самі собою. Досі так роблю і всім рекомендую.
    Якщо це не допомагало, починала читати американські блоги, на які підписана. Таких постів за тиждень публікується штук 150, так що завжди є з чого вибрати. Американці пишуть краще росіян, веселіше і більш концентровано - так що іноді залишається просто перекласти текст і дати посилання на першоджерело. Цим займаюся і зараз. Для мене це найшвидший і легкий варіант, якщо врахувати, що я професійний перекладач.
    У тих рідкісних випадках, коли безсилі навіть американці, я закривала всі вкладки і починала писати «від балди». Одного разу, зрозумівши, що наступила «та сама середовище», я вирішила плюнути на все і написати про творчі кризах. Зрештою, вони наздоганяють навіть самих запущених графоманів, про що свідчать заголовки популярних блогів з серії: «50 порад з пошуку тем для статей», «Кілька брудних трюків для спокушання читачів» або просто «Як бути цікавим».

Загалом, якщо вас зовсім скрутили муки творчості, а муза порушує правила трудового розпорядку, і навіть кращі блогери планети нічим не змогли вам допомогти, посилайте всіх гуру з їх повчаннями до наступного тижня, надягайте розтоптані домашні тапочки, а ще краще завалів з ноутом на диван - і пишіть про себе. Будьте собою, говорите на своєму звичайному мовою, викладайте свої маленькі секрети (ключове слово тут - «маленькі»), дайте читачеві відпочити від вашого потужного інтелекту і відчути, що ви звичайний жива людина - такий же як усі. Не бійтеся виглядати ідіотом - будьте їм, і насолоджуйтеся цим. Наступного разу, закликавши музу до порядку, знову поводьтеся пристойно і викладайте по справі. Такий ось нехитрий баланс.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru