Друзі, я привела до нас нового американського гуру. Знайомтеся, A ndy Sernovitz. Енді - автор книги «сарафанне маркетинг» і веде блог на цю ж тему. Блог я знайшла недавно, підписалася на розсилку під назвою «Чорт, і як я раніше не здогадався!», І, звичайно ж, вирішила регулярно балувати вас перекладами . Почнемо прямо сьогодні зі статті, назву якої винесено в заголовок, а ось, власне, і текст:
Для того щоб досягти успіху в сарафанне маркетингу, не потрібна вчений ступінь, великий бюджет або безліч ресурсів. Просто дотримуйтеся цих чотирьох правил, і ви забезпечите собі цілий фан-клуб клієнтів, які будуть говорити про вас постійно і абсолютно безкоштовно.
Правило 1: будьте цікаві
Ніхто не обговорює нудні компанії, нудні продукти або нудну рекламу. Якщо ви хочете, щоб про вас говорили, робіть щось особливе. Що завгодно. Перш ніж запустити рекламу, створити новий продукт або оновити меню, задайте собі чарівний питання: «Чи захоче хто-небудь розповісти про це друзям?»
Пара прикладів:
У відомому ресторані Нью-Йорка Carnegie Deli подають сендвічі з відвареної солониною товщиною в 7 дюймів (18 см). Будь ці сендвічі нормального розміру, вони все одно були б кращими в світі. Але саме своїм гігантським вагою вони зобов'язані тому, що кожен день сотні туристів, залишаючи ресторан, поспішають розповісти про них усім знайомим як про одну з головних визначних пам'яток Великого Яблука.
У Нью-Йорку ларьки чистильників взуття трапляються на кожному кроці. Але всі йдуть до Едді на Grand Central Station. Йдуть самі і радять своїм друзям не полінуватися і зробити гак саме до Едді, нехай навіть при цьому доведеться пройти повз багатьох інших хороших ларьків. Чому? Тому що у Едді стоять величезні, м'які, зручні, старомодні червоні шкіряні крісла. У кожному з цих крісел можна відчути себе королем і насолодитися декількома хвилинами спокою в кінці робочого дня.
Дайте людям привід говорити про вас.
І будь ласка, прошу вас, задумайтеся на хвилину наступного разу, коли вирішите запустити чергову рекламну кампанію. Подумайте про те, скільки грошей ви витратите. Подумайте про те, як швидко і поверхнево ви, як і кожен житель цієї планети, ковзаючи поглядом по будь-яким рекламним продуктам, навіть не помічаючи їх.
Не запускайте чергову кампанію, поки не переконаєтеся в тому, що в ній є щось, гідне обговорення.
Правило 2: полегшуйте передачу інформації
Сарафанне радіо - лінива стихія. Якщо ви хочете, щоб воно поширювалося, допомагайте йому. Вам потрібно зробити дві речі: знайти супер-легкий посил і допомогти людям поширити його.
Почніть з теми, яка запам'ятається всім. Наприклад, «Наші програми не зависають» або «Вам подадуть закуски, поки ви очікуєте столик» або «Дурне назву, але воно працює!» (Але тільки не довше одного речення, інакше все забудеться або спаплюжити.)
Всі ми вважаємо Стіва Джобса найбільшим у світі спеціалістом з просування комп'ютерів. Що ж він зробив, коли повернувся в Apple в 1996 році з метою відродити збився зі шляху бізнес? Чи говорив він про якісні програмах? Про стабільних операційних системах? Ні. Його геніальною ідеєю сарафанного маркетингу були ... рожеві і фіолетові комп'ютери. Це змусило всіх заговорити про Apple. Люди ділилися новиною з друзями, оскільки це була проста і цікава тема для розмови. І коли люди бачили, як мило і симпатично виглядають ці комп'ютери, вони починали цікавитися їх більш важливими характеристиками.
Як тільки вам прийшла в голову ваша велика ідея для поширення по сарафанне радіо, відразу придумайте багато варіантів, як полегшити процес. Існує безліч простих способів «приробити крила» вашим ідеям. Оголошення на сайті або рекламний буклет - це нерухома матерія. А ось розсилка або пост у соціальній мережі приведуть її в рух.
Сарафанный маркетинг Andy Sernovitz Прим. перекладача: як приклад «пріделиванія ідеї крил» в офлайні я взяла фото з ??сайту wordofmouth.org . Це безкоштовні віяла, що лежать біля каси магазину Uncommon Objects р Остіна (США). Господарям подібні «сувеніри на винос» обходяться зовсім не дорого, при цьому в жарку погоду вся округа обмахується такий от рекламою магазину, добровільно поширюючи інформацію про нього, і заодно полегшуючи собі життя в спеку. Може бути, і вам підійде такий або подібний варіант? Подумайте, яку дрібницю можна давати покупцям для того, щоб вони їй користувалися або передавали далі разом з парою добрих слів про вас? В принципі, в Росії широко поширене дарування канцтоварів та календарів з логотипами компаній. Це непоганий варіант, хоча обмін частіше буває міжкорпоративних і відбувається лише від випадку до випадку. Мені ще згадалися маленькі гарненькі шоколадки, які безкоштовно подаються з кавою в кав'ярні «Тінто». Я забираю їх з собою і пригощаю знайомих, тому що гіркий шоколад не люблю. А люди радіють йому як діти, і дехто навіть не викидає фантиків. На яких, зауважте, є логотип кав'ярні.
Правило 3: люди повинні бути задоволені
Задоволені клієнти - ваша найкраща реклама. Інтригуйте їх. Створюйте відмінні продукти. Надавайте бездоганні послуги. Робіть більше, ніж необхідно. Перетворюйте будь-який досвід в незабутній. Вирішуйте проблеми. Переконуйтесь в тому, що ваша робота заряджає енергією, надихає і спонукає розповідати про неї оточуючим.
Коли ви подобаєтеся людям, вони говорять про вас друзям. Їм хочеться допомогти вам, підтримати ваш бізнес, і їм хочеться, щоб їх друзям теж сподобалося те, що ви пропонуєте. Ніщо так не впливає на швидкість поширення сарафанного радіо, як позитивні емоції клієнтів.
Давайте згадаємо одну з найбільших таємниць нашого часу. Чому у 1999 році 60,000 чоловік приїхали на своїх простеньких седанах Saturn в Спрінгфілд (штат Теннессі), щоб зустрітися з виробниками цих машин? Хіба існує автомобіль, менш цікавий, ніж Saturn?
Щорічний захід «Saturn - Повернення Додому» є геніальною кампанією маркетингу сарафанного радіо. Але вона б не спрацювала, якби люди не відчували довіри і поваги до бренду. Їм дійсно подобалася ця компанія. Подобалося її ставлення. Вони відчували турботу з боку ввічливий продавців і цінували концепцію «не сперечатися!», Практикуемую в компанії. Вони бували приємно здивовані, двічі на рік отримуючи дружелюбне повідомлення з інструкціями, як перевести годинники на літній або зимовий час.
І вони розповідали все це своїм друзям. Вони хотіли проявляти турботу про компанію, яка проявляла турботу про них.
Або ще одна загадка сучасності. Чому в Америці багато обожнюють мережа магазинів Target? Чесно кажучи, я й сам важко відповісти. При цьому я далеко не єдиний хлопець, якого в інших містах тягнуть в ці магазини, які нічим не відрізняються від того, що знаходиться біля нашого будинку (так його розтакий). Але у них є деякі стильні товари. Помірні ціни. Чисті зали. Веселий персонал. Target робить мою дружину щасливою настільки, що, якби я трохи менш впевненим у собі чоловіком, це загрожувало б моєї самооцінці.
І моя дружина розповідає про Target всім навколо.
Правило 4: заслужите довіру і повагу
Якщо вас не поважають, про вас не будуть говорити в позитивному контексті. Ніхто не замовить слова за компанію, яка може зганьбити перед друзями. Завжди будьте чесними. Не забувайте про етику ні в одному вашій справі. Будьте ласкаві до своїх клієнтів - в сарафанне маркетингу це найголовніше. Говоріть з ними. Задовольняти їхні потреби. Нехай ваші клієнти з гордістю розповідають про вас всім своїм знайомим.
Southwest Airlines є одним з найбільш шанованих брендів у світі. У цій авіакомпанії добре поводяться з клієнтами. Мінімум перешкод і максимум доброго ставлення. Не ображають і власних співробітників: забезпечують стабільною роботою, не практикують тимчасових звільнень і добре платять. Людям подобається Southwest. Подобається настільки, що вони надсилали гроші після 11 вересня, щоб виручити улюблену компанію у важкий момент.
Багато людей говорять про Southwest в найвигіднішому світлі. А чи багато ви чули хорошого про інших авіакомпаніях?
Кожен бізнес може стати краще, і кожен працівник може зробити щось для того, щоб його компанія стала ближче до клієнтів.
Мій банк Washington Mutual пропонує приблизно ті ж послуги, що і будь-який інший банк. Але як співробітники милі з клієнтами! По-справжньому милі. Том і Еббі пам'ятають моє ім'я та ім'я моєї дружини. Вони навіть знають, як звуть нашу дочку, хоча вона не дуже-то користується послугами банку.
Я 10 років обслуговувався в банку, що входить до трійки кращих, і одного разу у моєї компанії на депозиті утворилося понад 1.000.000 доларів. При цьому мені насилу вдавалося перевести в готівку чек або додзвонитися в їх колл-центр. І через деякий час безладні штрафні санкції остаточно знищили залишки поваги, яке я відчував до цього пафосного установі. Сарафанне радіо зі знаком мінус, яке розповсюджується незадоволеними клієнтами зразок мене, перенаправили чималі грошові потоки в інші банки, де з клієнтами звертаються краще.
Для того щоб досягти успіху в сарафанне маркетингу, не потрібна вчений ступінь, великий бюджет або безліч ресурсів. Просто дотримуйтеся цих чотирьох правил, і ви забезпечите собі цілий фан-клуб клієнтів, які будуть говорити про вас постійно і абсолютно безкоштовно.
Правило 1: будьте цікаві
Ніхто не обговорює нудні компанії, нудні продукти або нудну рекламу. Якщо ви хочете, щоб про вас говорили, робіть щось особливе. Що завгодно. Перш ніж запустити рекламу, створити новий продукт або оновити меню, задайте собі чарівний питання: «Чи захоче хто-небудь розповісти про це друзям?»
Пара прикладів:
У відомому ресторані Нью-Йорка Carnegie Deli подають сендвічі з відвареної солониною товщиною в 7 дюймів (18 см). Будь ці сендвічі нормального розміру, вони все одно були б кращими в світі. Але саме своїм гігантським вагою вони зобов'язані тому, що кожен день сотні туристів, залишаючи ресторан, поспішають розповісти про них усім знайомим як про одну з головних визначних пам'яток Великого Яблука.
У Нью-Йорку ларьки чистильників взуття трапляються на кожному кроці. Але всі йдуть до Едді на Grand Central Station. Йдуть самі і радять своїм друзям не полінуватися і зробити гак саме до Едді, нехай навіть при цьому доведеться пройти повз багатьох інших хороших ларьків. Чому? Тому що у Едді стоять величезні, м'які, зручні, старомодні червоні шкіряні крісла. У кожному з цих крісел можна відчути себе королем і насолодитися декількома хвилинами спокою в кінці робочого дня.
Дайте людям привід говорити про вас.
І будь ласка, прошу вас, задумайтеся на хвилину наступного разу, коли вирішите запустити чергову рекламну кампанію. Подумайте про те, скільки грошей ви витратите. Подумайте про те, як швидко і поверхнево ви, як і кожен житель цієї планети, ковзаючи поглядом по будь-яким рекламним продуктам, навіть не помічаючи їх.
Не запускайте чергову кампанію, поки не переконаєтеся в тому, що в ній є щось, гідне обговорення.
Правило 2: полегшуйте передачу інформації
Сарафанне радіо - лінива стихія. Якщо ви хочете, щоб воно поширювалося, допомагайте йому. Вам потрібно зробити дві речі: знайти супер-легкий посил і допомогти людям поширити його.
Почніть з теми, яка запам'ятається всім. Наприклад, «Наші програми не зависають» або «Вам подадуть закуски, поки ви очікуєте столик» або «Дурне назву, але воно працює!» (Але тільки не довше одного речення, інакше все забудеться або спаплюжити.)
Всі ми вважаємо Стіва Джобса найбільшим у світі спеціалістом з просування комп'ютерів. Що ж він зробив, коли повернувся в Apple в 1996 році з метою відродити збився зі шляху бізнес? Чи говорив він про якісні програмах? Про стабільних операційних системах? Ні. Його геніальною ідеєю сарафанного маркетингу були ... рожеві і фіолетові комп'ютери. Це змусило всіх заговорити про Apple. Люди ділилися новиною з друзями, оскільки це була проста і цікава тема для розмови. І коли люди бачили, як мило і симпатично виглядають ці комп'ютери, вони починали цікавитися їх більш важливими характеристиками.
Як тільки вам прийшла в голову ваша велика ідея для поширення по сарафанне радіо, відразу придумайте багато варіантів, як полегшити процес. Існує безліч простих способів «приробити крила» вашим ідеям. Оголошення на сайті або рекламний буклет - це нерухома матерія. А ось розсилка або пост у соціальній мережі приведуть її в рух.
Сарафанный маркетинг Andy Sernovitz Прим. перекладача: як приклад «пріделиванія ідеї крил» в офлайні я взяла фото з ??сайту wordofmouth.org . Це безкоштовні віяла, що лежать біля каси магазину Uncommon Objects р Остіна (США). Господарям подібні «сувеніри на винос» обходяться зовсім не дорого, при цьому в жарку погоду вся округа обмахується такий от рекламою магазину, добровільно поширюючи інформацію про нього, і заодно полегшуючи собі життя в спеку. Може бути, і вам підійде такий або подібний варіант? Подумайте, яку дрібницю можна давати покупцям для того, щоб вони їй користувалися або передавали далі разом з парою добрих слів про вас? В принципі, в Росії широко поширене дарування канцтоварів та календарів з логотипами компаній. Це непоганий варіант, хоча обмін частіше буває міжкорпоративних і відбувається лише від випадку до випадку. Мені ще згадалися маленькі гарненькі шоколадки, які безкоштовно подаються з кавою в кав'ярні «Тінто». Я забираю їх з собою і пригощаю знайомих, тому що гіркий шоколад не люблю. А люди радіють йому як діти, і дехто навіть не викидає фантиків. На яких, зауважте, є логотип кав'ярні.
Правило 3: люди повинні бути задоволені
Задоволені клієнти - ваша найкраща реклама. Інтригуйте їх. Створюйте відмінні продукти. Надавайте бездоганні послуги. Робіть більше, ніж необхідно. Перетворюйте будь-який досвід в незабутній. Вирішуйте проблеми. Переконуйтесь в тому, що ваша робота заряджає енергією, надихає і спонукає розповідати про неї оточуючим.
Коли ви подобаєтеся людям, вони говорять про вас друзям. Їм хочеться допомогти вам, підтримати ваш бізнес, і їм хочеться, щоб їх друзям теж сподобалося те, що ви пропонуєте. Ніщо так не впливає на швидкість поширення сарафанного радіо, як позитивні емоції клієнтів.
Давайте згадаємо одну з найбільших таємниць нашого часу. Чому у 1999 році 60,000 чоловік приїхали на своїх простеньких седанах Saturn в Спрінгфілд (штат Теннессі), щоб зустрітися з виробниками цих машин? Хіба існує автомобіль, менш цікавий, ніж Saturn?
Щорічний захід «Saturn - Повернення Додому» є геніальною кампанією маркетингу сарафанного радіо. Але вона б не спрацювала, якби люди не відчували довіри і поваги до бренду. Їм дійсно подобалася ця компанія. Подобалося її ставлення. Вони відчували турботу з боку ввічливий продавців і цінували концепцію «не сперечатися!», Практикуемую в компанії. Вони бували приємно здивовані, двічі на рік отримуючи дружелюбне повідомлення з інструкціями, як перевести годинники на літній або зимовий час.
І вони розповідали все це своїм друзям. Вони хотіли проявляти турботу про компанію, яка проявляла турботу про них.
Або ще одна загадка сучасності. Чому в Америці багато обожнюють мережа магазинів Target? Чесно кажучи, я й сам важко відповісти. При цьому я далеко не єдиний хлопець, якого в інших містах тягнуть в ці магазини, які нічим не відрізняються від того, що знаходиться біля нашого будинку (так його розтакий). Але у них є деякі стильні товари. Помірні ціни. Чисті зали. Веселий персонал. Target робить мою дружину щасливою настільки, що, якби я трохи менш впевненим у собі чоловіком, це загрожувало б моєї самооцінці.
І моя дружина розповідає про Target всім навколо.
Правило 4: заслужите довіру і повагу
Якщо вас не поважають, про вас не будуть говорити в позитивному контексті. Ніхто не замовить слова за компанію, яка може зганьбити перед друзями. Завжди будьте чесними. Не забувайте про етику ні в одному вашій справі. Будьте ласкаві до своїх клієнтів - в сарафанне маркетингу це найголовніше. Говоріть з ними. Задовольняти їхні потреби. Нехай ваші клієнти з гордістю розповідають про вас всім своїм знайомим.
Southwest Airlines є одним з найбільш шанованих брендів у світі. У цій авіакомпанії добре поводяться з клієнтами. Мінімум перешкод і максимум доброго ставлення. Не ображають і власних співробітників: забезпечують стабільною роботою, не практикують тимчасових звільнень і добре платять. Людям подобається Southwest. Подобається настільки, що вони надсилали гроші після 11 вересня, щоб виручити улюблену компанію у важкий момент.
Багато людей говорять про Southwest в найвигіднішому світлі. А чи багато ви чули хорошого про інших авіакомпаніях?
Кожен бізнес може стати краще, і кожен працівник може зробити щось для того, щоб його компанія стала ближче до клієнтів.
Мій банк Washington Mutual пропонує приблизно ті ж послуги, що і будь-який інший банк. Але як співробітники милі з клієнтами! По-справжньому милі. Том і Еббі пам'ятають моє ім'я та ім'я моєї дружини. Вони навіть знають, як звуть нашу дочку, хоча вона не дуже-то користується послугами банку.
Я 10 років обслуговувався в банку, що входить до трійки кращих, і одного разу у моєї компанії на депозиті утворилося понад 1.000.000 доларів. При цьому мені насилу вдавалося перевести в готівку чек або додзвонитися в їх колл-центр. І через деякий час безладні штрафні санкції остаточно знищили залишки поваги, яке я відчував до цього пафосного установі. Сарафанне радіо зі знаком мінус, яке розповсюджується незадоволеними клієнтами зразок мене, перенаправили чималі грошові потоки в інші банки, де з клієнтами звертаються краще.
No comments:
Post a Comment