Thursday, March 12, 2015

Замовляємо сайт для бізнесу. Кого кликати першим - дизайнера або програміста?

Перш ніж приступати до аналізу, процитую одного знайомого дизайнера. Він каже, що всі клієнти діляться на дві групи:

    Тих, хто смутно представляє, навіщо йому це треба, і заводить сайт тільки тому, що «зараз всі так роблять»;
    Тих, у кого є чіткі завдання, які він розуміє сам і може донести до виконавця.

Перша група найчастіше задовольняється красивою картинкою і мало турбується про інтерфейс, наповненні та просуванні. Друга ж група набагато суворіше і, як правило, бере активну участь у процесі.

Якщо починати роботу з дизайнером, може вийти так, що при передачі макетів програмісту для верстки, останній може багато забракувати як нездійсненну і повернути для переробки. Якщо ж почати з програміста, який не є при цьому фахівцем з юзабіліті (UI), дизайнер, цілком імовірно, виявить, що сайт абсолютно не заточений під користувача.

Перш ніж ми визначимося, якого виконавця шукати першим - дизайнера або програміста, давайте подивимося на цю типову схему роботи над лю бим сайтом:

1. Визначення тематики сайту, його цільової аудиторії, асортименту товару, складання семантичного ядра.
2. Складання структури сайту.
3. Дизайн сайту, покупка доменного імені та хостингу.
4. Оптимізація сайту під користувача (меню, каталог, кошик, процедура замовлення та оплати, зворотній зв'язок і т.д.).
5. Наповнення каталогу та інших розділів + паралельна оптимізація контенту під пошукові (внутрішня SEO-оптимізація).
6. Налаштування цілей і конверсій, установка Яндекс Метрики і Google Analytics, реєстрація в каталогах, картах і вебмайстрів, постійний моніторинг статистики, зниження показника відмов, збільшення конверсій.
7. Нарощування зовнішньої посилальної маси (беклінки).
8. Проведення акцій, розпродажів, рекламних кампаній для залучення користувачів з інших ресурсів (реферальний і рекламний трафік).
9. Робота в соцмережах і на інших сторонніх ресурсах.

При цьому заходи під пунктами 4-9 проводяться на постійній основі і після релізу сайту.

Висновок: хороший сайт - це результат командної роботи декількох фахівців і замовника.

Для тих, хто має необхідне бюджетом, є простий, на перший погляд, вихід: звернутися в просунуту компанію, де є всі необхідні фахівці (програмісти, дизайнери, SEOшнікі, UIщікі), і де без вас розберуться, що робити, і в якій черговості . Але й тут є свої підводні камені. По-перше, не всі ці фірми так гарні в справі, як себе позиціонують. По-друге, навіть якщо вам пощастить, і ви знайдете дійсно професійну команду, багато питань ніхто не зможе вирішити за вас. Адже тільки ви самі знаєте свій бізнес і цільову аудиторію по-справжньому добре. І для створення якісного сайту вам доведеться контролювати весь процес і періодично вносити зміни. Крім того, ті самі пункти 4-9 - це вже додаткові пост-релізной заходи із залученням нових фахівців на постійній основі. Чи готові ви платити за їхні послуги роками?

Для тих, чий бюджет не дозволяє звертатися в подібні all-inclusive контори, питання «кого кликати першим?» Залишається відкритим. Якщо ми уважно вивчимо вищевказаний список, то зрозуміємо, що першим треба шукати не дизайнера, що не програміста і навіть не UIщіка. Спочатку в вашу команду повинен прийти інтернет-маркетолог. Саме він може взяти під контроль виконання всіх цих пунктів. Саме він - з самого першого загального наради - повинен об'єднувати і контролювати всіх задіяних фахівців.

Ніхто крім маркетолога не допоможе в позиціонуванні компанії, у визначенні загальної стратегії просування, в виборі відповідних каналів залучення клієнтів, в розробці рекламних кампаній, в аналізі їх ефективності та багато іншого. Дизайнери, програмісти і SEOшнікі нічим вам тут не допоможуть. Тому моя відповідь - першим найміть маркетолога.

Що ж робити, якщо грошей на цю штатну одиницю поки немає? Відповідь проста - станьте маркетологом самі. Можливо, ви вже наполовину готовий фахівець, просто ще не знаєте про це. Якщо ви встигли вивчити потреби своїх клієнтів, знаєте бізнес як свої п'ять пальців, завжди готові до діалогу зі споживачами, то півсправи вже зроблено. Просто якомога частіше дивіться на свій сайт очима потенційного покупця.

Додайте до цього самоосвіта в сфері інтернет-маркетингу. Читайте книги і блоги, подібні до цього. Вступайте в тематичні співтовариства, спілкуйтеся, підписуйтесь на розсилки - і, при відомому старанності та небайдужість до своєї справи, вже через кілька місяців ви зрозумієте, що все не так складно, як здавалося. А через рік будете почувати себе в інтернет-маркетингу як риба у воді. І зрозумієте, як багато він може зробити (або вже зробив) для вашого бізнесу.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru