Monday, March 16, 2015

Три іпостасі маркетолога: копірайтер, психолог і ... інтернет-задрот

Маркетолог - профессиональные качества Кожен веб-маркетолог має свою думку про те, якими якостями повинен володіти справжній професіонал в нашій області . Після деяких роздумів і восьми років роботи в сфері маркетингу я вирішила, що хороший маркетолог - це, в першу чергу, копірайтер, психолог, і (хай вибачать мене борці за чистоту російської мови) банальний інтернет-задрот.

Чому копірайтер?

Аналіз ринку, статистика, вивчення поведінкових факторів та інші бла-бла-бла - це круто. Але у всіх точках вашого контакту зі споживачем на перший план виходить текст. Короткий або довгий, з картинками або без, рекламний або навчальний. Коли ви працюєте в інтернеті, про вас судять за вашими текстами. Просуваєте сайт? Це неможливо без регулярного оновлення контенту - в основному, у вигляді статей і новин. SEO-тексти теж відіграють тут не останню роль. Беклінки на сторонніх ресурсах бажано розміщувати саме в статтях. Піарите бренд? Знову статті. Даєте контекстну рекламу? З вас - ретельно продумані тексти оголошень. Вішаєте банер? Потрібен хороший слоган і керівництво до дії. Ведете групи в соцмережах? Забезпечте осудні, помітні опису спільнот, обговорення, пости і коментарі. Думаєте, як розкрутити інтернет-магазин? Від вас знадобиться все це відразу. Я вже не кажу про найманого і копірайтінг для всіх ваших проектів.

Загалом, вчіться писати, друзі. Або хоча б вчіться читати, щоб оцінювати тексти найманих копірайтерів.

Чому психолог?

Для того щоб ефективно взаємодіяти зі споживачем, потрібно знати, як він улаштований. Чого потребує, про що переживає, ніж дратується, що цінує. На жаль, якщо ви занадто молоді, цей пункт може просідати. Книжки про поведінковий фактор не допоможуть. Якщо у вас немає життєвого досвіду, або ви соціопат, з розумінням аудиторії виникнуть проблеми. Тільки багаторічне активне спілкування з безліччю людей, море знайомств з самих різних верств населення, а також емпатія і здатність з усіх розмов, включаючи підслухані в тролейбусі, витягувати інформацію, акумулювати її, сортувати і зберігати - ось що повинен вміти хороший маркетолог.

Іноді я складаю який-небудь слоган - скажімо, про доставку продуктів додому - і згадую, як сусідка тітка Зіна скаржилася на черзі в продуктових, МарьІванна - на ціни, а молода мати Люся - на те, як незручно одночасно управлятися з коляскою, сумували немовлям і п'ятьма важкими пакетами із супермаркету. І пишу відповідний слоган, з якого і тітка Зіна, і Люся, і МарьІванна зроблять один і той же висновок: наш проект їхні проблеми вирішить, причому самим неруйнівного чином. Де і як зберігаються в моїй пам'яті обривки всіх цих розмов, прочитаних статей, постів, коментарів і т.п., мені невідомо. Головне, що їх там досить багато (не дивно: в моєму-то віці), і хтось вчасно підсовує мені потрібні папки в потрібний момент. З цього абзацу ви могли зробити висновок, що я вважає себе великим маркетологом. Це не так. Але я вчуся.

Висновок: як можна більше спілкуйтеся, аналізуйте і запам'ятовуйте. Тримайте очі і вуха відкритими. Якщо ви в принципі не любите людей, виберіть іншу професію.

Чому інтернет-задрот?

Якщо в соцмережах у вас порожні або занедбані акаунти, якщо ви ніколи нічого не купували в інтернет-магазинах, які не зависали в блогах і на форумах, не воювали з тролями в коментарях, не вели щоденників і не перебували у спільнотах ... словом, якщо ви ніколи були задротом, хронічно забуває поїсти або вимкнути чайник - ви ніколи не зрозумієте, чим живе інтернет-юзер. І, прийшовши в Мережу з метою просування свого інтернет-магазину або іншого проекту, ви, швидше за все, підете не в той степ ще ДО виходу в люди, на етапі створення сайту. Зробите корявий інтерфейс, напишете похмурі тексти, неправильно назвете кнопки і взагалі зробите все для того, щоб юзер, потрапивши на ваш сайт, знизав плечима і пішов.

Взагалі, маркетолога (у всіх трьох іпостасях: копірайтер, психолог і задрот) слід залучати до створення сайту на самих ранніх етапах. Він повинен уміти оцінити дизайн, юзабіліті, вказати, де планує розмістити SEO-тексти, статті, новини, тизери, блоки, кнопки, форми зворотного зв'язку, «хлібні крихти», описи і т.п. Якщо вас не залучили вчасно, і при цьому ви придатний маркетолог, розробникам і дизайнерам після вашого втручання доведеться дуже багато чого переробити. Якщо ж ви поганий маркетолог, ви залишите все як є. Втім, я впевнена, що серед вас таких немає. Адже погані маркетологи не читають статей.

У мене є приклад, коли одна вельми професійна команда, що володіє солідними коштами, вирішила робити соціальну мережу. У неї було все, що потрібно для щастя. Крім одного. НІХТО з ключових членів команди, які приймають рішення на всіх етапах створення проекту, НІКОЛИ не тусувався в соцмережах. У найбільш просунутих були напівпорожні акки на Фейсбук, а деякі навіть ВКонтакте в очі не бачили. У результаті кілька років витрачено на винахід велосипеда. Всі помилки, через які пройшли старі великі соцмережі, пройдені заново. Замість того щоб просто скористатися чужим досвідом і перейняти все найкраще після чиєїсь багаторічної відбракування та еволюції, команда мужньо продиралася крізь терни з нуля. Чому? Тому що вона нічого не знала про попередників. Не спостерігала, як змінювався в кращу сторону чужий інтерфейс. Не бачила, як розвивався чужий функціонал. Чи не аналізувала, ніж були задоволені і незадоволені чужі юзери. Ніщо з цього не було пропущено через себе в чужих соцмережах, через що власна соцмережа так і не вистрілила.

Резюме: Задротство, дорогі друзі, і якомога більше. Бажано у вільний від роботи час.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru