Saturday, March 21, 2015

Типові помилки при роботі з негативними відгуками в інтернеті

Пару років своєї химерної біографії я трудилася на великому сайті відгуків, де допомагала користувачам з боку бізнесу вирішувати питання з поданням їхніх закладів на сайті. Одна тема піднімалася знову і знову, викликаючи у бізнес-власників найбільше занепокоєння - це негативні відгуки, що залишаються на сайті їх незадоволеними клієнтами. До негативних відгуків неможливо звикнути: це завжди, як мінімум, маленький стрес, тому мені здається доречним ще раз пройтися по цій нелегкій темі, щоб нагадати вам про те, що негатив в інтернеті - це не всеразрушающего зло, а зовсім навпаки - корисне і конструктивне явище. Все залежить від того, як до нього ставитися, і що з ним робити. Найпростіше розповісти про це у формі списку типових помилок, що допускаються власниками бізнесів при зіткненні з претензіями клієнтів. Отже, в роботі з негативними відгуками не рекомендується:

1. Не знати про них. У наш час, коли більша частина активного населення країни практично живе в інтернеті, має там широке коло спілкування і обговорює все, що можна і що не можна, власник бізнесу просто не може дозволити собі не цікавитися тим, що про нього говорять. Потрапляючи в мережу, сарафанне радіо може досягати ураганної швидкості і сили, і поки ви тихо-мирно сидите в офісі, розкладаючи пасьянс «косинка», десь в інтернеті вашу компанію, можливо, бурхливо обговорюють - і добре, якщо хвалять. А якщо ні?

Моя порада: регулярно проводите моніторинг через пошуковики і налаштуйте Google Alerts, щоб бути в курсі обговорень і швидко на них реагувати. На Google Alerts, втім, сильно не сподівайтеся - він спрацьовує в кращому випадку один раз з десяти. Краще вручну забивайте в пошуковики запити «назва компанії / продукту + відгуки», а також періодично проходять по відомим вам галузевим і універсальним сайтам відгуків. Якщо у вас локальний бізнес, і у вашому місті рулить ДубльГІС, приділяйте особливу увагу сайту Flamp.ru - верхні відгуки з нього викидаються прямо в картку організації в ДубльГІС, а це означає максимальну видимість такого відкликання для потенційних клієнтів.

2. Ображатися, виправдовуватися і виступати з відповідними звинуваченнями. Цей пункт буде коротким, тому я досить докладно розписала рекомендації щодо ведення переговорів з незадоволеними клієнтами в цій статті .

3. Уникати публічних обговорень, звертаючись до автора в личку або вимагаючи його контакти (або навіть IP) у адміністраторів сайту. Якщо негативний відгук опублікований у всіх на виду, обговорювати його потрібно так само - прилюдно. Інакше користувачі запам'ятають тільки скаргу, а про прагнення власника бізнесу вирішити проблему ніхто не дізнається.

4. Ігнорувати негативні відгуки, дотримуючись позиції «собака гавкає - караван іде». Коли користувач знаходить розгромний відгук про чийсь бізнесі, йому завжди злегка цікаво: а де ж господар, і чому він мовчить? Як правило, мовчання в таких випадках розтлумачується двояко: 1. господар, бідолаха, ні про що не підозрює; 2. господареві нічого на це відповісти, а значить все написане - правда. Самі розумієте: обидві версії не надто вигідні для вас, тому не бійтеся вступати в діалог в коментарях.

5. Вимагати від адміністраторів сайту негайно видалити «відгук цього негідника». Розберемо ситуацію на прикладі моєї роботи на сайті відгуків. Такі портали зацікавлені в РІЗНИХ відгуках, тому дорожать репутацією непідкупних і об'єктивних ресурсів. Відгуки видаляються вкрай рідко - тільки якщо виявляється конфлікт інтересів (розбірки між конкурентами, чорний PR тощо), досвід з других рук, образи, ненормативна лексика, плагіат і наклеп. Коли ми повідомляли про це власникам бізнесів, деякі з них, надихнувшись пунктами «наклеп» і «конкуренти», продовжували наполягати на видаленні відкликання. Тут потрібно відзначити, що ми розглядали скарги на наклеп тільки в тих випадках, коли нам надавали докази того, що вони не відповідають дійсності. Наприклад, один юзер облаяв якусь службу доставки суші за те, що у них в ресторані погане обслуговування. Господар служби звернувся до нас, довів, що ніякого ресторану у них немає, і ніколи не було. Відгук був видалений.

Але таке відбувалося вкрай рідко, бо далеко не всі докази наші контент-аудитори вважали задовільними. Найчастіше нам розповідали щось подібне: «Він каже, що в супі була муха, а мухи в супі не було. Видаліть відгук ». Тепер уявіть себе на нашому місці. Сайт працює в сотнях великих і малих міст Росії і СНД, і в кожному з них - тисячі закладів. На сайті сотні тисяч відгуків, і близько 15% з них - негативні. Навіть якби технічно було можливо підтвердити або спростувати наявність мух у всіх супах, ми чисто фізично не впоралися б із таким обсягом роботи.

До того ж, видалення відкликання деякі користувачі, які вже встигли його помітити і прочитати, можуть розтлумачити як небажання господаря закладу визнати існуючу проблему або як елементарну боягузтво. Тому продовжую наполягати на тому, що у відкритий діалог вступати важливо і потрібно. Про це докладно написано в тій же статті, на яку я послалася в пункті 2.

6. При зіткненні з відвертим хамством опускатися до рівня опонента. Так, в інтернет пускають усіх без розбору, не вимагаючи попередньо пройти тест на IQ і пред'явити документ про закінчення Інституту шляхетних дівчат. Ніхто з нас не застрахований від нападок користувачів з низьким інтелектом і поганим вихованням. Розумію: коли бачиш, як твій вибудуваний по цеглинці бізнес поливає брудом якась сумнівна особистість, до цього складно поставитися філософськи. Це не може не обурювати і не засмучувати. Але спробуйте подивитися під іншим кутом: чим більше низькопробним, безграмотним і агресивним є такий відгук, тим більш вигідний фон і контраст його автор створює вам же. Будьте підкреслено ввічливі і доброзичливі. Робіть вигляд, що не помітили ні хамства, ні образ, і відповідайте виключно по суті претензій. Ви не уявляєте, як таке звернення обеззброює людей, звиклих всі питання вирішувати за допомогою скандалів. Вони просто не розуміють, що робити з чиєїсь ввічливістю і хорошим вихованням. Це не їх стихія. Найчастіше вони просто замовкають і більше не з'являються, так що ваш політкоректний коментар не отримує відповіді, і останнє слово, відповідно, залишається за вами. Що очевидно для всіх, хто зайшов на сторінку і побачив вашу переписку.

Пам'ятаю, був випадок, коли один недалекий молодий чоловік обклав останніми словами якийсь тату-салон. Слідом за ним на сайт з'явився господар закладу і відповів автору в таких виразах, що, в порівнянні з ним, скаржник здався безневинним немовлям. Виглядало це сумно і повчально. Найгіршою реклами для салону неможливо уявити.

7. Не робити з негативних відгуків ніяких висновків і нічого не міняти в своєму бізнесі. Думаю, тут коментарі зайві.

І не забувайте про три речі:

    Незадоволений клієнт краще, ніж відсутність клієнтів, тому невдоволеного клієнта, при правильному підході, можна перетворити в лояльного або навіть відданого - якщо, звичайно, мова не йде про дійсно серйозному і непоправний збиток (але такі випадки досить рідкісні, і мухи в супах до них точно не відносяться).
    Негативні відгуки не принесуть вам шкоди, якщо позитивних відгуків більше (з тією ж застереженням, що і в п.1).
    Люди не довіряють позитивної інформації про компанію або продукт, якщо вона злегка не розбавлена ??негативною.

Ось, власне, і все, що мені вдалося пригадати на сьогоднішній день. Бажаю всім плідної роботи та бездоганної репутації!

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru