Як ви вже знаєте з попередньої статті , моя SEO-кар'єра почалася, м'яко висловлюючись, не блискуче. Рівень знань був нульовий, чітких інструкцій взяти було ніде, а активні спроби самоосвіти + відсутність досвіду у визначенні авторитетів призвели до того, що мною було допущено багато серйозних помилок. В SEO помилки коштують дорого. Особисто мені вони обійшлися в одного збіглого клієнта, одного вагається, у сформований комплекс неповноцінності, кілька дуже нервових тижнів і релігійний жах перед програмою Site Auditor. Якби ви побачили мої перші мета-теги (та чого вже там, другі - теж), ви б плакали як діти. Але ні, цю таємницю я понесу з собою в могилу.
Коли ситуація досягла критичної позначки, мені на допомогу був викликаний мега-SEO-гуру: для розбору польотів та проходження інструктажу з оптимізації сайтів. До моменту появи гуру дещо я вже зрозуміла сама (якою ціною, ви знаєте), а решта мені нарешті пояснили в чіткій і доступній формі. Деякі речі, дорогі друзі, неможливо просто взяти і знайти в інтернеті. Їх можна дізнатися тільки від фахівця, який займається SEO кожен день протягом довгих років, і багато відточив на особистому досвіді. Тому сьогодні я хочу поділитися з вами інструкціями від SEO-гуру, а також власними висновками, які далися мені дуже важко, і які, сподіваюся, допоможуть вам не повторювати моїх помилок. Зрозуміло, я не збираюся зараз переказувати все, що знаю про SEO. Ми обмежимося первинної внутрішньою оптимізацією сайтів, тобто, списком найперших SEO-процедур, які потрібно зробити на сайті перед його виходом у світ. Буде многабукаф, але якщо ви не цікавитеся SEO просуванням або, навпаки, знаєте про це все, ви й не станете це читати. А якщо вам потрібна інструкція, думаю, многабукаф вас не засмутився. Отже, поїхали. Для того щоб провести первинну внутрішню SEO-оптимізацію сайту:
Внутренняя оптимизация сайта - инструкция 1. Складіть список ключових слів, тобто, тих запитів, по яких користувачі повинні переходити на ваш сайт з пошукових систем. Візьміть слова і фрази, безпосередньо пов'язані з вашою діяльністю. Наприклад, якщо ви торгуєте електротехнікою, візьміть кілька загальних слів / фраз, таких як «електротехніка», «електротехніка постачальники», «поставки електротехніки» і т.п. Але великих надій на ці ключові Не покладали, тому вони, по-перше, досить розпливчасті, (наприклад, слово «електротехніка» може забити в пошуковик не тільки потенційний покупець, але і студент технічного вузу, який навряд чи є представником вашої ЦА), а по-друге, ці фрази занадто висококонкурентними, і по них буде складно вибитися в топи. Тим не менш, брати їх треба.
Як перевірити, наскільки той чи інший ключевік конкурентний? У нашій справі конкурентність = частота запитів. За частотності запити діляться на високо-, середньо- і низкочастотники. Визначити це можна через сервіс Yandex WordStat . Забийте у вікно ключевік, і сервіс покаже, скільки разів інтернет-користувачі запросили його у Яндекса за минулий місяць. Важливе зауваження: при визначенні частотності не забудьте виставити регіон, по якому просуваєте свій сайт. За умовчанням в вордстат стоїть Росія, але якщо у вас локальний бізнес, виберіть зі списку потрібне місто (сьогодні для прикладу беру Самару). Інакше в статистиці немає ніякого сенсу.
Обов'язково скористайтеся підказками вордстат і включіть в свій список деякі з пропонованих їм словосполучень з вашим ключевиком. При цьому керуйтеся все тієї ж частотністю, здоровим глуздом, а головне - ставте себе на місце своєї ЦА і уявляйте, які саме запити вона може вводити в пошуковики, і як їх формулювати, щоб робот привів її на ваш сайт.
Внутренняя оптимизация сайта keywords Закінчивши з високочастотник, пройдіться по основних розділах свого каталогу (або основними напрямками роботи, основними темами блогу і т.п.) - і включіть все це в список ключевиков. Потім перевірте в вордстат. Швидше за все, це будуть середньочастотні запити, і саме вони, з великою ймовірністю, приведуть до вас не просто відвідувачів, а вашу ЦА. Якщо ви щось продаєте, додайте до найменувань товарів слово «купити». Якщо це локальний бізнес, додайте також назва міста, наприклад, «постачальники електротехніки в Самарі», «купити силовий трансформатор в Самарі». Розібравшись зі середньочастотника і їх поєднаннями, і включивши їх в список, займіться самими вузькоспеціальними словами і фразами. Поясню на прикладі. «Трансформатори» і «електротехніка» - це високочастотні запити (8332 і 1414 запитів за останній місяць по Самарі). «Трансформатор куплю», «трансформатор купити» - середньочастотні (243 і 176 запитів), а «трансформатор силовий масляний» - низькочастотний (16 запитів). Не нехтуйте низькочастотник. З одного боку, їх запитують рідко. З іншого, якщо людина вбив у пошукове вікно фразу «трансформатор силовий масляний», висока ймовірність того, що його інтерес до даного виробу вельми конкретний, тобто він цілком може виявитися вашим потенційним покупцем. А оскільки конкуренція по низькочастотник невелика, він напевно побачить у видачі ваш сайт. Ключовики з частотністю менше 10 можна прибрати зі списку.
Скільки ключевиков потрібно для сайту? Для маленького достатньо 20-30, для великого - 50-60 і більше. Все, що ви вибрали, вбийте в Excel приблизно в таку таблицю, щоб відстежувати динаміку (про стовпчиках праворуч розповім пізніше):
Внутренняя оптимизация сайта keywords
Розділіть ключовики на групи і розподіліть по сторінках свого сайту з релевантним змістом. Це найскладніша і відповідальна частина роботи. Якщо на цьому етапі щось зробити неправильно, далі все просування поїде криво і навскіс. Тому за пункт 2 беріться на свіжу голову і з готовністю до високої концентрації. Що значить «розподілити ключовики по сторінках з релевантним змістом»? Це означає, що на такий-то сторінці мова повинна йти саме про те, що позначено в прописаних для неї ключевік.
На Головну сторінку і основні розділи сайту виділіть по 3-4 ключового (велика кількість може бути сприйнято роботами як пошуковий спам), на другорядні - по 1-2. Жоден ключевік не повинен використовуватися більш ніж для однієї сторінки. Існує поширена помилка, що високочастотникі (і не тільки) можна запихати в мета-теги всіх сторінок, і чим більше, тим краще. Це не так. Повторюю: ділимо ключовики чітко на групи, і кожен використовуємо тільки один раз. Для Головною беріть самі високочастотні (висококонкурентні) запити. Для основних розділів сайту - середньочастотні. І для другорядних сторінок - низькочастотні. Загалом, чим далі від Головної, тим нижче частотність.
Примітка: ви можете просувати НЕ ВСЕ сторінки свого сайту. Беріть тільки ті, які для вас важливі. Решта залиште без ключевиков.
2. Прописуємо мета-теги для просуваються сторінок. Спочатку в Word. На сайт ми їх заллємо пізніше. Основних мета-тегів три: keywords (ключові слова), title (заголовок сторінки) і description (опис сторінки).
Keywords ми вже заготовили, тепер беремося за title. Це дуже важливий мета-тег, і його релевантність змісту сторінки грає в просуванні важливу роль. Його довжина повинна бути в межах 75 знаків. Текст повинен бути унікальним. Це означає, що в title не допускається копіпаст, скажімо, заголовок статті з цієї сторінки. Текст title пишеться індивідуально. По суті він, швидше за все, співпаде з заголовком статті, але формулювання має бути іншою. У ньому повинен бути присутнім головний ключевік, який ви визначили для цієї сторінки. До нього додайте (по можливості) ще один-два ключового. Чим важливіше ключевік, тим ближче до початку title він повинен знаходитися. Найголовніший і висококонкурентний зазвичай ставлять першим. По можливості розбавте ключовики тайтла нейтральними словами. Якщо дозволяє кількість знаків. У тайтли можна використовувати двокрапки, коми і тире, не можна використовувати лапки, і небажано - точки.
Коли готові titles, пишемо descriptions. Існує два діаметрально протилежних думки щодо descriptions. Хтось вважає, що пошукачі на них абсолютно не дивляться, що вони пишуться для людей і служать виключно для привабливості сниппета в пошуковій видачі. Ті, хто дотримується цієї думки, вважають необов'язковим включати в descriptions ключовики, а тексти роблять продають і захоплюючими, як рекламні оголошення. Ті, хто дотримується протилежної думки, вважають, що неможливо передбачити, який текст робот сформує для сниппета, а значить марно писати description для людей - адже не факт, що вони його побачать. Тому descriptions теж пишуть для пошуковиків, з ключовими словами, розведеними нейтральною лексикою (хіба мало, а раптом це все-таки побачать люди?). Особисто я ще не зробила остаточних висновків, для кого пишеться description. Але вже встигла зрозуміти, що його попадання в сниппет дійсно не гарантоване. За різними запитами робот генерит різний текст сниппета, і дбайливо прописані мною «продають дескріпшени для людей» я бачила в пошуковій видачі всього пару разів. Решта робот формував, як йому заманеться, висмикуючи шматки тексту по всій сторінці. Тому я устромляю в description пару ключевиков, але текст на всякий випадок роблю загальнолюдським по викладу. Довжина description не повинна перевищувати 120 знаків, хоча деякі пошуковики індексують до 175. Як і текст тайтла, текст дескріпшена повинен бути унікальним.
На сторінках, які ви НЕ просуваєте, мета-теги keywords і description залиште порожніми. Пропишіть тільки title, але це буде більше для естетики. Якщо в обнародувано сторінки не увійшли якісь з розділів основного меню, для них можна прописати і descriptions. Але keywords - тільки для просуваються. Перевірте, щоб на інших сторінках це поле було порожнім. І тут у вас може виникнути проблема, оскільки на багатьох двигунах підрозділи автоматично успадковують ключовики верхніх розділів. При цьому (якщо задані такі властивості) змінювати ключовики підрозділів можна, а видаляти - ні. Але залишати успадковані ключовики не можна, і з цим треба розібратися. Десь можна буде зробити це з адмінки для кожного окремого елемента, а десь - навіть залізти в код. Якщо ви працюєте в Bitrix, запасіться валеріаною і напишіть мені. Ми з вами вип'ємо, поплачемо, і я розповім вам, як вручну поправити PHP-код кожної сторінки, щоб насильно відключити спадкування ключевиков.
Ну от, наші мета-теги готові. Зараз розберемося з релевантними текстами і будемо заливати їх на сайт. Є різні думки щодо того, наскільки часто можна чіпати мета-теги. SEO-гуру вважає, що так часто, як хочеться. Багато інші впевнені, що, чим частіше сеошник втручається в мета-теги, тим більша ймовірність отримати за це по голові від пошукачів і втратити позиції у видачі, т.к. будь-яка підвищена SEO-активність сприймається пошуковими як підозріла і негожого (про складні, заплутаних відносинах між пошукачами і сеошниками я писала в першій частині). Особисто я віддаю перевагу злегка перестраховуватися і намагаюся прописувати мета-теги відразу правильно, щоб не потикатися туди кожні пару днів і не спокушати долю, яка до мене і так довгий час була неприхильна.
Внутренняя оптимизация сайта keywords 3. Насправді, мета-теги - це тільки початок. На кожній просуває сторінці повинна висіти стаття, релевантна прописаним нами ключевикам. Тобто, в цій статті кожний із зазначених ключевиков повинен згадуватися як мінімум один раз, а краще 2-3. На щастя, останнім часом «нудота» - висока концентрація ключевиков в тексті - не тільки вийшла з моди (юзери її ненавидять), але й стала ризикованою: пошуковики сприймають «нудоту» як переоптімізацію, і сильно за неї б'ють. І правильно роблять. Раніше щільність ключевиков розраховувалася у відсотках, і для ключових фраз різної довжини (1, 2, 3, 4 слова) призначалася своя норма. У кожному разі, межею, після якої можна заробити бан, до цих пір вважається щільність 7-10% (за різними джерелами). Ще кілька років тому часто-густо можна було зустріти тексти, подібні до цього: «N - це 4D кінотеатр в Москві, який є одним з кращих 4 D кінотеатрів у Москві. Цей 4 D кінотеатр в Москві оснащений стереопроєкциі, динамічними кріслами і спецефектами. Це дозволяє глядачам цього 4 D кінотеатру в Москві повністю поринути в події на екрані 4 D кінотеатру в Москві »(і так 1500-2000 знаків). І такі сайти висіли в топах! З тих пір залишилася жарт: «Коли заходиш на головну сторінку солідного сайту і бачиш на ній статтю, оптимізовану під Яндекс, хочеться потиснути Сеошніку горло». Але пізніше пошуковики вирішили боротися з «нудотою», і тепер, як я вже говорила, кожен ключевік достатньо згадати в тексті 1-3 рази, де-небудь по разу на абзац. При цьому деякі фрази проиндексируется двічі або тричі. Наприклад, «трансформатор силовий масляний» буде проіндексовані як «трансформатор», «трансформатор силовий» і «трансформатор силовий масляний». Що, погодьтеся, добре, тому не вимагає встромляти в текст всі три варіанти.
Особливої ??згадки заслуговує стаття на Головній. Вона повинна бути не коротше 2000 знаків (можна 3000, тут також існують різні думки), і повинна знаходитися на сторінці стаціонарно. Якщо ви ховаєте її під кат, в поп-ап або в рандом, переконайтеся (клікнувши правою кнопкою миші на сторінку і перевіривши її код), що в коді вона відображається повністю. Тоді й проіндексована вона буде повністю. Це стосується і статей на інших сторінках. Іноді дизайн не дозволяє викочувати на сторінки великі текстові «простирадла». Для таких випадків є різні способи ховати хвости текстів. Який би спосіб ви не використали, перевірте, що в коді присутня не тільки тизер.
Статті на другорядних сторінках можуть бути коротше. Але не менше 1000 знаків.
В заголовки включайте ключові слова. На кожній сторінці у вас буде заголовок Н1 (вбивається зазвичай в окреме вікно, так що не помилитеся) і пара заголовків Н2 (підзаголовків). Є ще підзаголовки Н3, Н4, і т.д., але можна обійтися і без них. Н2 не должен идти сразу под Н1 – между ними должно быть хотя бы немного стандартного текста.
Если вставляете в текст картинки или видео, присваивайте им названия с ключевиками. Это очень полезно для продвижения.
Ключевики в стандартном тексте больше не принято выделять жирным, так что не заморачивайтесь.
О ссылках. Внешние ссылки многие специалисты рекомендуют закрывать в noindex и nofollow, т.к. считают, что через открытые внешние ссылки сайт передает свой вес другим ресурсам. Второй лагерь считает, что вес передается только если ресурс, на который ведет ссылка, менее «авторитетен», чем наш. Ну и третий лагерь говорит, что все это фигня, и мы в любом случае ничего не теряем, поэтому пусть ссылки висят себе открытыми. Я еще не решила, к какому лагерю примкнуть, потому что пока не имею прямых доказательств и выводов, полученных на личном опыте. В общем, если не знаете, что делать, ложитесь спать закрывайте ссылки.
Что касается внутренних ссылок, это целая тема под названием «внутренняя перелинковка», и углубляться в нее я сейчас не стану. Упомяну лишь, что внутренние ссылки нужно размещать на сайте один-два раза на статью, прописывая анкор. Давать ссылки с внутренних страниц на Главную и другие важные – хорошо. Наоборот – плохо, т.к. «размазывает» вес значимых страниц.
Внутренняя оптимизация сайта 4. Уникальность текстов. Тексты всех продвигаемых страниц должны быть уникальны как минимум на 93%. А лучше на 100%. Это значит – никакого копипаста! За копипаст можно не только потерять позиции в выдаче, но и попасть в бан. Поэтому, даже если вы заимствуете чужие тексты, вы должны переписать (отрерайтить) их до высокой уникальности. Для проверки уникальности есть специальный сервис . В окно забивается текст, и сервис сканирует весь интернет на предмет плагиата, выделяет куски, скопированные без изменений, и выдает % уникальности. Под окном выдается список сайтов, на которых выявлены такие куски (шинглы). Если текст уже выложен на вашем сайте, не забудьте в этом списке исключить собственный домен, т.к. он рассмотрен сканером наравне с остальными. Щелкнув на крестик возле своего домена, вы получите настоящий процент уникальности проверяемого текста. Делая рерайт, изменяйте только шинглы, а остальное можно не трогать. Не забывайте при этом сохранять ключевики и релевантность. Проверяйте переписываемый текст снова и снова, пока сервис не выдаст 93% и выше.
Некоторые называют нормальной уникальность текстов в 75-80%. Однако этого достаточно разве что для избежания бана, но не для успешного продвижения. В том, что касается уникальности текстов и запрета на копипаст, также есть разные мнения (см. комментарии к этой статье). Говорят, к чужим текстам можно добавлять свои комментарии (лучше с ключевиками), указывать первоисточник и чередовать с собственными уникальными статьями — и будет вам счастье. Какие-то куски, не подлежащие изменениям (например, нормативные акты) можно закрывать в noindex. Но лично я для стационарных статей, висящих на странице именно для SEO и оптимизированных под ключевики, все-таки стараюсь добиваться максимальной уникальности. Ну а с мелкими, постоянно обновляемыми новостями, которые сегодня здесь, а завтра там, особо не парюсь.
Итак, ваши статьи готовы и оптимизированы под ключевики. Выкладывайте всё это на сайт. Предварительно сделайте резервную копию сайта, особенно если ваш админский опыт пока невелик.
5. Отслеживаем результаты. Закончив первичные процедуры, ждите апдейтов Яндекса (проверять их можно, например, здесь ). В свете данной инструкции нас интересуют текстовые апдейты, о ссылочных поговорим позже. Обратите внимание: если апдейт был, например, сегодня ночью, вряд ли при этом была учтена ваша вчерашняя работа. Скорее всего сегодня ночью Яндекс проиндексировал только то, что было сделано вами дней 5-7 назад. А то, что вы сделали вчера, он проиндексирует в следующий раз. Так что запаситесь терпением. Должно пройти 2-3 апдейта, прежде чем появятся заметные результаты по позициям.
Чому я постійно говорю тут про Яндексі, його апдейтах і його сервісах, хоча особисто для мене завжди кермував Google? Така сувора російська дійсність друзі. Тут як і раніше панує Яндекс, і все сеошники змушені підлаштовуватися під нього. Так, просунуті юзери, в основному, користуються гуглом. Але більша частина населення як і раніше воліє Яндекс, і ми повинні з цим змиритися.
Раз на тиждень знімайте статистику (пам'ятаєте ту табличку, праві стовпці?) І відстежуйте результати своєї роботи. Позиції в пошукових перевіряються за допомогою програми Site Auditor, яку дуже легко завантажити і використовувати. Спочатку проведіть в програмі експрес-аналіз сайту, вбивши його домен. Потім введіть у вкладці «Підбір запитів» свої ключовики і клацніть по кнопці зі стрілкою праворуч від вікна, щоб перенести ключовики в картку сайта (у мене там багато сайтів і багато карток, а у вас, можливо, буде всього одна). Потім перейдіть у вкладку «Видимість сайту», де вже повинні з'явитися ваші ключовики. Виберіть потрібний регіон через кнопку «Налаштування» - шестерня в правому верхньому кутку - і збережіть. Тут у програми є маленький глюк (принаймні, у мене на трьох компах він присутній): вона чомусь відразу не зберігає вибраний регіон. Тому після кліка на «зберегти» в настройках ви повертаєтеся в «Видимість сайту» і бачите колишній регіон (за замовчуванням зазвичай Росія). Доводиться кликати знову на «Підбір запитів», а потім знову на «Видимість сайту». Тоді після повернення ви побачите той регіон, який вибрали в налаштуваннях. Після цього вам залишається лише натиснути на кнопку «Перевірити» праворуч від домена - і чекати результатів сканування, час від часу заповнюючи капчу. Ви можете вибрати перевірку окремо по Гуглу або Яндексу. Я завжди перевіряю обидва пошуковика. Цифра навпроти кожного ключового позначає № рядка, яку сайт займає у видачі по даному запиту користувачів. Прагнути, як ви розумієте, потрібно в першу десятку, а краще - в п'ятірку. Результати вносите в таблицю щотижня, наприклад, по понеділках. Також обов'язково встановіть на сайті лічильник Google Analytics і відстежуйте всі важливі для вас параметри. Я поєдную все це в одній таблиці - так наочніше видно результати роботи.
На закінчення хочу повторити те, чим закінчила попередню статтю. SEO - справа темна, і нікому тут не можна вірити на 100%. Тому не вірте і мені. Я знаю, що серед моїх читачів є кілька досвідчених сеошників. Звертаюся до вас, шановні старші розумні брати: якщо в моєму тексті ви побачили помилки, неточності, або просто хочете висловити свою думку щодо спірних питань або щось додати, прошу вас зробити це в коментарях. Можливо, спільними зусиллями ми зможемо створити по-справжньому корисну інструкцію для новачків.
В этой статье описаны лишь первичные процедуры. Следующие этапы внутренней оптимизации, такие как перелинковка, анкоры, работа с картой сайта, robots.txt и проч. мы с вами обсудим позже. Я уж не говорю про оптимизацию внешнюю. До новых встреч, друзья, и не будьте блондинками! Даже если вас, как и меня, такими создала природа.
Коли ситуація досягла критичної позначки, мені на допомогу був викликаний мега-SEO-гуру: для розбору польотів та проходження інструктажу з оптимізації сайтів. До моменту появи гуру дещо я вже зрозуміла сама (якою ціною, ви знаєте), а решта мені нарешті пояснили в чіткій і доступній формі. Деякі речі, дорогі друзі, неможливо просто взяти і знайти в інтернеті. Їх можна дізнатися тільки від фахівця, який займається SEO кожен день протягом довгих років, і багато відточив на особистому досвіді. Тому сьогодні я хочу поділитися з вами інструкціями від SEO-гуру, а також власними висновками, які далися мені дуже важко, і які, сподіваюся, допоможуть вам не повторювати моїх помилок. Зрозуміло, я не збираюся зараз переказувати все, що знаю про SEO. Ми обмежимося первинної внутрішньою оптимізацією сайтів, тобто, списком найперших SEO-процедур, які потрібно зробити на сайті перед його виходом у світ. Буде многабукаф, але якщо ви не цікавитеся SEO просуванням або, навпаки, знаєте про це все, ви й не станете це читати. А якщо вам потрібна інструкція, думаю, многабукаф вас не засмутився. Отже, поїхали. Для того щоб провести первинну внутрішню SEO-оптимізацію сайту:
Внутренняя оптимизация сайта - инструкция 1. Складіть список ключових слів, тобто, тих запитів, по яких користувачі повинні переходити на ваш сайт з пошукових систем. Візьміть слова і фрази, безпосередньо пов'язані з вашою діяльністю. Наприклад, якщо ви торгуєте електротехнікою, візьміть кілька загальних слів / фраз, таких як «електротехніка», «електротехніка постачальники», «поставки електротехніки» і т.п. Але великих надій на ці ключові Не покладали, тому вони, по-перше, досить розпливчасті, (наприклад, слово «електротехніка» може забити в пошуковик не тільки потенційний покупець, але і студент технічного вузу, який навряд чи є представником вашої ЦА), а по-друге, ці фрази занадто висококонкурентними, і по них буде складно вибитися в топи. Тим не менш, брати їх треба.
Як перевірити, наскільки той чи інший ключевік конкурентний? У нашій справі конкурентність = частота запитів. За частотності запити діляться на високо-, середньо- і низкочастотники. Визначити це можна через сервіс Yandex WordStat . Забийте у вікно ключевік, і сервіс покаже, скільки разів інтернет-користувачі запросили його у Яндекса за минулий місяць. Важливе зауваження: при визначенні частотності не забудьте виставити регіон, по якому просуваєте свій сайт. За умовчанням в вордстат стоїть Росія, але якщо у вас локальний бізнес, виберіть зі списку потрібне місто (сьогодні для прикладу беру Самару). Інакше в статистиці немає ніякого сенсу.
Обов'язково скористайтеся підказками вордстат і включіть в свій список деякі з пропонованих їм словосполучень з вашим ключевиком. При цьому керуйтеся все тієї ж частотністю, здоровим глуздом, а головне - ставте себе на місце своєї ЦА і уявляйте, які саме запити вона може вводити в пошуковики, і як їх формулювати, щоб робот привів її на ваш сайт.
Внутренняя оптимизация сайта keywords Закінчивши з високочастотник, пройдіться по основних розділах свого каталогу (або основними напрямками роботи, основними темами блогу і т.п.) - і включіть все це в список ключевиков. Потім перевірте в вордстат. Швидше за все, це будуть середньочастотні запити, і саме вони, з великою ймовірністю, приведуть до вас не просто відвідувачів, а вашу ЦА. Якщо ви щось продаєте, додайте до найменувань товарів слово «купити». Якщо це локальний бізнес, додайте також назва міста, наприклад, «постачальники електротехніки в Самарі», «купити силовий трансформатор в Самарі». Розібравшись зі середньочастотника і їх поєднаннями, і включивши їх в список, займіться самими вузькоспеціальними словами і фразами. Поясню на прикладі. «Трансформатори» і «електротехніка» - це високочастотні запити (8332 і 1414 запитів за останній місяць по Самарі). «Трансформатор куплю», «трансформатор купити» - середньочастотні (243 і 176 запитів), а «трансформатор силовий масляний» - низькочастотний (16 запитів). Не нехтуйте низькочастотник. З одного боку, їх запитують рідко. З іншого, якщо людина вбив у пошукове вікно фразу «трансформатор силовий масляний», висока ймовірність того, що його інтерес до даного виробу вельми конкретний, тобто він цілком може виявитися вашим потенційним покупцем. А оскільки конкуренція по низькочастотник невелика, він напевно побачить у видачі ваш сайт. Ключовики з частотністю менше 10 можна прибрати зі списку.
Скільки ключевиков потрібно для сайту? Для маленького достатньо 20-30, для великого - 50-60 і більше. Все, що ви вибрали, вбийте в Excel приблизно в таку таблицю, щоб відстежувати динаміку (про стовпчиках праворуч розповім пізніше):
Внутренняя оптимизация сайта keywords
Розділіть ключовики на групи і розподіліть по сторінках свого сайту з релевантним змістом. Це найскладніша і відповідальна частина роботи. Якщо на цьому етапі щось зробити неправильно, далі все просування поїде криво і навскіс. Тому за пункт 2 беріться на свіжу голову і з готовністю до високої концентрації. Що значить «розподілити ключовики по сторінках з релевантним змістом»? Це означає, що на такий-то сторінці мова повинна йти саме про те, що позначено в прописаних для неї ключевік.
На Головну сторінку і основні розділи сайту виділіть по 3-4 ключового (велика кількість може бути сприйнято роботами як пошуковий спам), на другорядні - по 1-2. Жоден ключевік не повинен використовуватися більш ніж для однієї сторінки. Існує поширена помилка, що високочастотникі (і не тільки) можна запихати в мета-теги всіх сторінок, і чим більше, тим краще. Це не так. Повторюю: ділимо ключовики чітко на групи, і кожен використовуємо тільки один раз. Для Головною беріть самі високочастотні (висококонкурентні) запити. Для основних розділів сайту - середньочастотні. І для другорядних сторінок - низькочастотні. Загалом, чим далі від Головної, тим нижче частотність.
Примітка: ви можете просувати НЕ ВСЕ сторінки свого сайту. Беріть тільки ті, які для вас важливі. Решта залиште без ключевиков.
2. Прописуємо мета-теги для просуваються сторінок. Спочатку в Word. На сайт ми їх заллємо пізніше. Основних мета-тегів три: keywords (ключові слова), title (заголовок сторінки) і description (опис сторінки).
Keywords ми вже заготовили, тепер беремося за title. Це дуже важливий мета-тег, і його релевантність змісту сторінки грає в просуванні важливу роль. Його довжина повинна бути в межах 75 знаків. Текст повинен бути унікальним. Це означає, що в title не допускається копіпаст, скажімо, заголовок статті з цієї сторінки. Текст title пишеться індивідуально. По суті він, швидше за все, співпаде з заголовком статті, але формулювання має бути іншою. У ньому повинен бути присутнім головний ключевік, який ви визначили для цієї сторінки. До нього додайте (по можливості) ще один-два ключового. Чим важливіше ключевік, тим ближче до початку title він повинен знаходитися. Найголовніший і висококонкурентний зазвичай ставлять першим. По можливості розбавте ключовики тайтла нейтральними словами. Якщо дозволяє кількість знаків. У тайтли можна використовувати двокрапки, коми і тире, не можна використовувати лапки, і небажано - точки.
Коли готові titles, пишемо descriptions. Існує два діаметрально протилежних думки щодо descriptions. Хтось вважає, що пошукачі на них абсолютно не дивляться, що вони пишуться для людей і служать виключно для привабливості сниппета в пошуковій видачі. Ті, хто дотримується цієї думки, вважають необов'язковим включати в descriptions ключовики, а тексти роблять продають і захоплюючими, як рекламні оголошення. Ті, хто дотримується протилежної думки, вважають, що неможливо передбачити, який текст робот сформує для сниппета, а значить марно писати description для людей - адже не факт, що вони його побачать. Тому descriptions теж пишуть для пошуковиків, з ключовими словами, розведеними нейтральною лексикою (хіба мало, а раптом це все-таки побачать люди?). Особисто я ще не зробила остаточних висновків, для кого пишеться description. Але вже встигла зрозуміти, що його попадання в сниппет дійсно не гарантоване. За різними запитами робот генерит різний текст сниппета, і дбайливо прописані мною «продають дескріпшени для людей» я бачила в пошуковій видачі всього пару разів. Решта робот формував, як йому заманеться, висмикуючи шматки тексту по всій сторінці. Тому я устромляю в description пару ключевиков, але текст на всякий випадок роблю загальнолюдським по викладу. Довжина description не повинна перевищувати 120 знаків, хоча деякі пошуковики індексують до 175. Як і текст тайтла, текст дескріпшена повинен бути унікальним.
На сторінках, які ви НЕ просуваєте, мета-теги keywords і description залиште порожніми. Пропишіть тільки title, але це буде більше для естетики. Якщо в обнародувано сторінки не увійшли якісь з розділів основного меню, для них можна прописати і descriptions. Але keywords - тільки для просуваються. Перевірте, щоб на інших сторінках це поле було порожнім. І тут у вас може виникнути проблема, оскільки на багатьох двигунах підрозділи автоматично успадковують ключовики верхніх розділів. При цьому (якщо задані такі властивості) змінювати ключовики підрозділів можна, а видаляти - ні. Але залишати успадковані ключовики не можна, і з цим треба розібратися. Десь можна буде зробити це з адмінки для кожного окремого елемента, а десь - навіть залізти в код. Якщо ви працюєте в Bitrix, запасіться валеріаною і напишіть мені. Ми з вами вип'ємо, поплачемо, і я розповім вам, як вручну поправити PHP-код кожної сторінки, щоб насильно відключити спадкування ключевиков.
Ну от, наші мета-теги готові. Зараз розберемося з релевантними текстами і будемо заливати їх на сайт. Є різні думки щодо того, наскільки часто можна чіпати мета-теги. SEO-гуру вважає, що так часто, як хочеться. Багато інші впевнені, що, чим частіше сеошник втручається в мета-теги, тим більша ймовірність отримати за це по голові від пошукачів і втратити позиції у видачі, т.к. будь-яка підвищена SEO-активність сприймається пошуковими як підозріла і негожого (про складні, заплутаних відносинах між пошукачами і сеошниками я писала в першій частині). Особисто я віддаю перевагу злегка перестраховуватися і намагаюся прописувати мета-теги відразу правильно, щоб не потикатися туди кожні пару днів і не спокушати долю, яка до мене і так довгий час була неприхильна.
Внутренняя оптимизация сайта keywords 3. Насправді, мета-теги - це тільки початок. На кожній просуває сторінці повинна висіти стаття, релевантна прописаним нами ключевикам. Тобто, в цій статті кожний із зазначених ключевиков повинен згадуватися як мінімум один раз, а краще 2-3. На щастя, останнім часом «нудота» - висока концентрація ключевиков в тексті - не тільки вийшла з моди (юзери її ненавидять), але й стала ризикованою: пошуковики сприймають «нудоту» як переоптімізацію, і сильно за неї б'ють. І правильно роблять. Раніше щільність ключевиков розраховувалася у відсотках, і для ключових фраз різної довжини (1, 2, 3, 4 слова) призначалася своя норма. У кожному разі, межею, після якої можна заробити бан, до цих пір вважається щільність 7-10% (за різними джерелами). Ще кілька років тому часто-густо можна було зустріти тексти, подібні до цього: «N - це 4D кінотеатр в Москві, який є одним з кращих 4 D кінотеатрів у Москві. Цей 4 D кінотеатр в Москві оснащений стереопроєкциі, динамічними кріслами і спецефектами. Це дозволяє глядачам цього 4 D кінотеатру в Москві повністю поринути в події на екрані 4 D кінотеатру в Москві »(і так 1500-2000 знаків). І такі сайти висіли в топах! З тих пір залишилася жарт: «Коли заходиш на головну сторінку солідного сайту і бачиш на ній статтю, оптимізовану під Яндекс, хочеться потиснути Сеошніку горло». Але пізніше пошуковики вирішили боротися з «нудотою», і тепер, як я вже говорила, кожен ключевік достатньо згадати в тексті 1-3 рази, де-небудь по разу на абзац. При цьому деякі фрази проиндексируется двічі або тричі. Наприклад, «трансформатор силовий масляний» буде проіндексовані як «трансформатор», «трансформатор силовий» і «трансформатор силовий масляний». Що, погодьтеся, добре, тому не вимагає встромляти в текст всі три варіанти.
Особливої ??згадки заслуговує стаття на Головній. Вона повинна бути не коротше 2000 знаків (можна 3000, тут також існують різні думки), і повинна знаходитися на сторінці стаціонарно. Якщо ви ховаєте її під кат, в поп-ап або в рандом, переконайтеся (клікнувши правою кнопкою миші на сторінку і перевіривши її код), що в коді вона відображається повністю. Тоді й проіндексована вона буде повністю. Це стосується і статей на інших сторінках. Іноді дизайн не дозволяє викочувати на сторінки великі текстові «простирадла». Для таких випадків є різні способи ховати хвости текстів. Який би спосіб ви не використали, перевірте, що в коді присутня не тільки тизер.
Статті на другорядних сторінках можуть бути коротше. Але не менше 1000 знаків.
В заголовки включайте ключові слова. На кожній сторінці у вас буде заголовок Н1 (вбивається зазвичай в окреме вікно, так що не помилитеся) і пара заголовків Н2 (підзаголовків). Є ще підзаголовки Н3, Н4, і т.д., але можна обійтися і без них. Н2 не должен идти сразу под Н1 – между ними должно быть хотя бы немного стандартного текста.
Если вставляете в текст картинки или видео, присваивайте им названия с ключевиками. Это очень полезно для продвижения.
Ключевики в стандартном тексте больше не принято выделять жирным, так что не заморачивайтесь.
О ссылках. Внешние ссылки многие специалисты рекомендуют закрывать в noindex и nofollow, т.к. считают, что через открытые внешние ссылки сайт передает свой вес другим ресурсам. Второй лагерь считает, что вес передается только если ресурс, на который ведет ссылка, менее «авторитетен», чем наш. Ну и третий лагерь говорит, что все это фигня, и мы в любом случае ничего не теряем, поэтому пусть ссылки висят себе открытыми. Я еще не решила, к какому лагерю примкнуть, потому что пока не имею прямых доказательств и выводов, полученных на личном опыте. В общем, если не знаете, что делать, ложитесь спать закрывайте ссылки.
Что касается внутренних ссылок, это целая тема под названием «внутренняя перелинковка», и углубляться в нее я сейчас не стану. Упомяну лишь, что внутренние ссылки нужно размещать на сайте один-два раза на статью, прописывая анкор. Давать ссылки с внутренних страниц на Главную и другие важные – хорошо. Наоборот – плохо, т.к. «размазывает» вес значимых страниц.
Внутренняя оптимизация сайта 4. Уникальность текстов. Тексты всех продвигаемых страниц должны быть уникальны как минимум на 93%. А лучше на 100%. Это значит – никакого копипаста! За копипаст можно не только потерять позиции в выдаче, но и попасть в бан. Поэтому, даже если вы заимствуете чужие тексты, вы должны переписать (отрерайтить) их до высокой уникальности. Для проверки уникальности есть специальный сервис . В окно забивается текст, и сервис сканирует весь интернет на предмет плагиата, выделяет куски, скопированные без изменений, и выдает % уникальности. Под окном выдается список сайтов, на которых выявлены такие куски (шинглы). Если текст уже выложен на вашем сайте, не забудьте в этом списке исключить собственный домен, т.к. он рассмотрен сканером наравне с остальными. Щелкнув на крестик возле своего домена, вы получите настоящий процент уникальности проверяемого текста. Делая рерайт, изменяйте только шинглы, а остальное можно не трогать. Не забывайте при этом сохранять ключевики и релевантность. Проверяйте переписываемый текст снова и снова, пока сервис не выдаст 93% и выше.
Некоторые называют нормальной уникальность текстов в 75-80%. Однако этого достаточно разве что для избежания бана, но не для успешного продвижения. В том, что касается уникальности текстов и запрета на копипаст, также есть разные мнения (см. комментарии к этой статье). Говорят, к чужим текстам можно добавлять свои комментарии (лучше с ключевиками), указывать первоисточник и чередовать с собственными уникальными статьями — и будет вам счастье. Какие-то куски, не подлежащие изменениям (например, нормативные акты) можно закрывать в noindex. Но лично я для стационарных статей, висящих на странице именно для SEO и оптимизированных под ключевики, все-таки стараюсь добиваться максимальной уникальности. Ну а с мелкими, постоянно обновляемыми новостями, которые сегодня здесь, а завтра там, особо не парюсь.
Итак, ваши статьи готовы и оптимизированы под ключевики. Выкладывайте всё это на сайт. Предварительно сделайте резервную копию сайта, особенно если ваш админский опыт пока невелик.
5. Отслеживаем результаты. Закончив первичные процедуры, ждите апдейтов Яндекса (проверять их можно, например, здесь ). В свете данной инструкции нас интересуют текстовые апдейты, о ссылочных поговорим позже. Обратите внимание: если апдейт был, например, сегодня ночью, вряд ли при этом была учтена ваша вчерашняя работа. Скорее всего сегодня ночью Яндекс проиндексировал только то, что было сделано вами дней 5-7 назад. А то, что вы сделали вчера, он проиндексирует в следующий раз. Так что запаситесь терпением. Должно пройти 2-3 апдейта, прежде чем появятся заметные результаты по позициям.
Чому я постійно говорю тут про Яндексі, його апдейтах і його сервісах, хоча особисто для мене завжди кермував Google? Така сувора російська дійсність друзі. Тут як і раніше панує Яндекс, і все сеошники змушені підлаштовуватися під нього. Так, просунуті юзери, в основному, користуються гуглом. Але більша частина населення як і раніше воліє Яндекс, і ми повинні з цим змиритися.
Раз на тиждень знімайте статистику (пам'ятаєте ту табличку, праві стовпці?) І відстежуйте результати своєї роботи. Позиції в пошукових перевіряються за допомогою програми Site Auditor, яку дуже легко завантажити і використовувати. Спочатку проведіть в програмі експрес-аналіз сайту, вбивши його домен. Потім введіть у вкладці «Підбір запитів» свої ключовики і клацніть по кнопці зі стрілкою праворуч від вікна, щоб перенести ключовики в картку сайта (у мене там багато сайтів і багато карток, а у вас, можливо, буде всього одна). Потім перейдіть у вкладку «Видимість сайту», де вже повинні з'явитися ваші ключовики. Виберіть потрібний регіон через кнопку «Налаштування» - шестерня в правому верхньому кутку - і збережіть. Тут у програми є маленький глюк (принаймні, у мене на трьох компах він присутній): вона чомусь відразу не зберігає вибраний регіон. Тому після кліка на «зберегти» в настройках ви повертаєтеся в «Видимість сайту» і бачите колишній регіон (за замовчуванням зазвичай Росія). Доводиться кликати знову на «Підбір запитів», а потім знову на «Видимість сайту». Тоді після повернення ви побачите той регіон, який вибрали в налаштуваннях. Після цього вам залишається лише натиснути на кнопку «Перевірити» праворуч від домена - і чекати результатів сканування, час від часу заповнюючи капчу. Ви можете вибрати перевірку окремо по Гуглу або Яндексу. Я завжди перевіряю обидва пошуковика. Цифра навпроти кожного ключового позначає № рядка, яку сайт займає у видачі по даному запиту користувачів. Прагнути, як ви розумієте, потрібно в першу десятку, а краще - в п'ятірку. Результати вносите в таблицю щотижня, наприклад, по понеділках. Також обов'язково встановіть на сайті лічильник Google Analytics і відстежуйте всі важливі для вас параметри. Я поєдную все це в одній таблиці - так наочніше видно результати роботи.
На закінчення хочу повторити те, чим закінчила попередню статтю. SEO - справа темна, і нікому тут не можна вірити на 100%. Тому не вірте і мені. Я знаю, що серед моїх читачів є кілька досвідчених сеошників. Звертаюся до вас, шановні старші розумні брати: якщо в моєму тексті ви побачили помилки, неточності, або просто хочете висловити свою думку щодо спірних питань або щось додати, прошу вас зробити це в коментарях. Можливо, спільними зусиллями ми зможемо створити по-справжньому корисну інструкцію для новачків.
В этой статье описаны лишь первичные процедуры. Следующие этапы внутренней оптимизации, такие как перелинковка, анкоры, работа с картой сайта, robots.txt и проч. мы с вами обсудим позже. Я уж не говорю про оптимизацию внешнюю. До новых встреч, друзья, и не будьте блондинками! Даже если вас, как и меня, такими создала природа.
No comments:
Post a Comment