Скільки б фахівці з маркетингу ні ховали email розсилки, проголошуючи їх смерть з року в рік, цей вид просування товарів і послуг, схоже, переживе нас усіх. Так, на 99% це буде низькопробний спам. Так, він всіх дратує. Так, кожен з нас цілими днями тільки й робить, що розчищає авгієві стайні своєї поштової скриньки від «неймовірних знижок», «унікальних пропозицій» і «легких заробітків в інтернеті». Але помирати email маркетинг явно не збирається.
Якщо у вас є хоча б крихітний бізнес, зізнайтеся: ви теж хоч раз цим грішили. Хоч раз, та спамили ні в чому не винних громадян своїми «тільки у нас» і «тільки для вас». Якщо ці люди самі дали вам свої адреси через форми підписки або, скажімо, бланки оформлення дисконтних карт - честь вам і хвала. Ви не спамер. Якщо ж ви розсилали повідомлення тим адресатам, які не давали вам на це офіційного дозволу, значить, ви спамер. Справжнісінький. Я теж колись була спамером. Я навіть наймала спеціального асистента по спаму. Він збирав у міському довіднику та інших відкритих джерелах імейл представників моєї цільової аудиторії і розсилав їм через різні сервіси складені мною заклики читати блог (мій попередній блог) і приходити на семінари. Потім мені стало соромно, і я пішла з спамерів. Тепер моя єдина Розсильні база - це мої передплатники, які самі дали свої адреси для отримання нових статей.
Правильные email рассылки Бути чи не бути спамером - вирішувати вам. Можливо, у вас немає можливості прикрутити на сайті форму підписки (варіанти: немає сенсу в підписці, не той формат або взагалі немає поки власного сайту). Можливо, у вас немає роздрібних магазинів і дисконтних карт, щоб збирати імейл покупців. Я цілком допускаю, що, починаючи бізнес з нуля, без спаму просто не обійтися. Бо ще немає клієнтів і легально зібраних баз. Тому, входячи у ваше становище, сьогодні хочу розповісти про те, як зробити свої email розсилки мінімально схожими на спам і максимально розмітки. Я називаю це «email розсилками з людським обличчям». Під цим я розумію:
правильну «упаковку» листів;
правильний заголовок (тему повідомлення);
естетичність оформлення;
грамотний продає текст повідомлення;
оцінку результатів розсилки.
А тепер про все докладніше.
1. Правильна «упаковка». Як ви знаєте, перша ознака, за яким спам-фільтри відсівають спам, це великий список адрес у одного повідомлення. Як обійти фільтри? Потрібно відправляти листи не одним кліком на багато адрес, а на кожну адресу відправляти окремий лист. Це не означає, що ви повинні цілодобово сидіти в пошті і розсилати сотні листів окремо. Ні, для цього існують спеціальні сервіси, які візьмуть наданий вами список адрес і «упакують» кожне повідомлення індивідуально, як ніби ви самі зробили це вручну. При бажанні, до кожного повідомлення сервіс може додати особисте звернення на ім'я (якщо ви надасте відповідну інформацію).
Правильные email рассылки
Про сервісах. Ви можете вибрати один з них на свій смак, забивши в пошуковик запит сервіси email розсилок. Особисто я віддаю перевагу американський MailChimp . Їм, як з'ясувалося, користуються шановні мною гуру маркетингу, що ще більше підвищує його рейтинг в моїх очах. Недоліком сервісу для багатьох може стати те, що він англомовний. До того ж, він дозволяє відправляти email розсилки безкоштовно лише для бази передплатників менш 2000. Потім за нього доведеться платити. І ще одне застереження: Мейлчімп не дуже-то любить бути інструментом для спамерів, тому при реєстрації задасть вам делікатне питання про те, де ви зібрали свою базу. Сервіс цю інфу не перевіряє (тим більше, якщо ви пишете відповідь російською), але надає її за запитом вашим адресатам. Людина отримує лист, в нижній частині якого є посилання "Why did I get this?» (Чому я це отримав?). При кліці на цю фразу з'явиться ваша відповідь - той, який ви вбили при реєстрації. У моєму випадку відповідь виглядає так: «Ви отримали це повідомлення, тому підписалися на оновлення блогу «Інтернет-маркетинг для малого бізнесу». Але мені простіше - у мене все легально. Якщо ваша база зібрана несанкціоновано, подумайте, що написати у відповіді на дане питання. Тим більше, що це одна з обов'язкових для заповнення полів, так само як і адресу компанії. Втім, нехай вас це сильно не напружує: по-перше, повторюся, сервіс не перевіряє відомості на достовірність; по-друге, кількість тих, хто стане кликати по маленькій англомовної засланні в самому низу листи, буде, швидше за все, мізерно мало.
Якщо у вас все в порядку з англійською, якщо ваша Розсильні база поки невелика (або вам не шкода грошей на оплату більшої бази), якщо ви успішно пройшли реєстрацію , то, почавши працювати з MailChimp, ви переконаєтеся, наскільки він хороший, і наскільки дозволяє виділятися на сірому фоні спамерів, які не користуються подібними досягненнями цивілізації.
До речі, Мейлчімп не платить мені за рекламу ні цента. На жаль. Де я, і де вони? Просто це реально крута штука, і я хочу, щоб ви про неї знали. Далі я розповім про сервіс ще дещо цікаве.
2. Тема або, в нашому випадку, тема повідомлення - це саме те, від чого залежить, чи буде ваш лист відкрито, або потрапить прямо в корзину. Рекламний гуру Девід Огілві дає 13 рекомендацій з написання заголовків . Вони, прямо скажемо, не нові, і призначені для друкованих видань, але ніщо не заважає нам використовувати їх в email маркетингу.
Правильные email рассылки
До його слів ризикну додати наступне. Ті, хто читав мою статтю « Про важливість хороших заголовків на прикладі американських бомжів », цей абзац можуть пропустити. Отже, враховуючи високу конкуренцію (тільки уявіть, скільки листів отримує адресат одночасно з вашим листом) і загальне перенасичення інформацією, для створення чіпляється заголовка увійдіть в роль бомжа, що стоїть на узбіччі швидкісного шосе з написом на картонці, що закликає проносяться повз водіїв загальмувати і подати милостиню . Що б ви написали на такий картонці? Врахуйте, що на привернення уваги у вас є максимум секунда. Занадто довгу напис просто не встигнуть прочитати. Занадто нудну - не помітять. У відповідь на непереконливу - криво посміхнуться. Напис має бути короткою, чіткою, що вселяє довіру, помітною і підштовхує до дії (як мінімум, до кліку по заголовку, як максимум - до покупки того, що пропонується в листі; хоча більша частина читачів, звичайно ж, відсіється на проміжних етапах). Добре, якщо напис буде злегка епатажної. Гумор теж ніхто не відміняв. Якщо перефразувати правило, чинне для зовнішньої реклами, «заголовок повинен бути коротким як постріл і смачним як поцілунок».
Уникайте будь-якого подібності з низькопробним спамом. Ви бачите гори цього мотлоху в своїй поштовій скриньці кожен день. Як тільки ваш заголовок здався хоч трохи схожим на один з подібних зразків, замініть його! Постарайтеся за допомогою короткого тексту в полі «тема повідомлення» донести до одержувача, що, на відміну від мутного потоку спам-розсилок, ваш лист дійсно цікаве, цінне, корисне.
І ще. Не забувайте про спам-фільтрах. Велика ймовірність, що заголовки, що містять адреси сайтів і характерні засмальцьовані рекламні слівця типу: «заробіток, прибуток, знижки, розпродаж, унікальна пропозиція» тощо, будуть йти прямо в папку «Спам».
Як визначити успіх заголовка? Якщо ви користуєтеся для розсилок звичайною електронною поштою - то ніяк. Листи просто підуть в нікуди, і про їх подальшу долю ви нічого не дізнаєтеся. Якщо ж ви робите розсилки через MailChimp або інший схожий сервіс, то у вашому розпорядженні буде статистика, в тому числі відсоток розкриття по кожній розсилці (кампанії). Ось цю цифру ви і будете відслідковувати, порівнювати і робити висновки про успіх заголовків від кампанії до кампанії. За два роки роботи з MailChimp і Newsberry (другий сервіс теж був хороший, але, на жаль, уже закрився) мені вдалося протестувати багато видів і, скажімо так, жанри заголовків, зробити деякі висновки і підвищити розкриваність листів в три рази в порівнянні із середнім показником по моїй індустрії (Marketing and Advertising). Не всі мої заголовки однаково вдалі, і я продовжую над цим працювати, але відсоток розкриття навіть у слабких все одно завжди вище середнього.
3. Естетика. Не лінуйтеся оформляти свої листи таким чином, щоб на них було приємно дивитися. У будь-якому пристойному сервісі email розсилок ви знайдете готові шаблони, які можна оптимізувати під ваш стиль і ваші потреби. Я вибрала для своїх розсилок найпростіший шаблон. У Мейлчімпе є маса інших пропозицій, кожне з яких ви, без всяких проблем і знання html, зможете заточити під себе, помістивши в шапку логотип і назву компанії, вибравши колір, шрифт, кількість колонок та ін. Якщо у вас інтернет-магазин, покажіть прямо в листі декілька зразків продукції, бажано, прямо з цінами. Якщо ви можете самі зверстати лист з картинками, елементами з каталогу, та ще й активними посиланнями на товари, кошик і т.п., то ви просто геній! Ось пара прикладів презентабельних розсилок - з тих, що отримую я. Правильные email рассылки
Правильные email рассылки
Погодьтеся, це набагато краще, ніж сумовитий чорний текст з похмурою синьою посиланням.
4. Текст повідомлення (тіла листа). Він повинен бути коротким і при цьому утримувати всю найбільш важливу і привабливу для потенційного клієнта інформацію. Написання продають текстів - тема дуже обширна, і якщо я зараз почну її розвивати, статтю знову роздує до непристойних розмірів. Та й навряд чи хтось скаже про це краще, ніж все той же Огілві. Тому вивчіть, будь ласка, його рекомендації з написання переконливих рекламних текстів . А я ще раз загострювати увагу на тому, що клікабельні фото товарів, вказівка ??конкретних цін, а також дати і умови акцій і розпродажів підвищать успіх вашого повідомлення в кілька разів.
5. Оцінка результатів кампанії. Всім нам цікаво знати, як на ту чи іншу розсилку відреагували одержувачі. Зазвичай така інформація нам не доступна. Але просунуті поштові сервіси надають вичерпну статистику і відповідають на питання:
Який відсоток розкриття моєї email розсилки?
Який відсоток розкриття в середньому по моїй індустрії? Чи виходить у мене гірше або краще, ніж у конкурентів? Якщо гірше, то чому?
Скільки моїх листів не дійшло до адресатів?
Скільки людей посліду мій лист як спам?
Скільки одержувачів і скільки разів клікнув по посиланнях в моєму листі?
Скільки людей відписатися від розсилки? Хто саме?
Скільки людей поділилося моїм листом з друзями по ел. поштою або в соцмережах?
У яких країнах мене читають?
Тварина я тремтяча або право маю?
І це лише мала частина питань, на які з легкістю дадуть відповідь спеціальні поштові сервіси.
На закінчення хочу ще раз порадити користуватися досягненнями цивілізації в області email маркетингу, приділяти увагу текстам та естетиці, не боятися виділятися серед конкурентів, а головне - вірити у свій продукт і вміти донести цю віру до адресатів.
Якщо у вас є хоча б крихітний бізнес, зізнайтеся: ви теж хоч раз цим грішили. Хоч раз, та спамили ні в чому не винних громадян своїми «тільки у нас» і «тільки для вас». Якщо ці люди самі дали вам свої адреси через форми підписки або, скажімо, бланки оформлення дисконтних карт - честь вам і хвала. Ви не спамер. Якщо ж ви розсилали повідомлення тим адресатам, які не давали вам на це офіційного дозволу, значить, ви спамер. Справжнісінький. Я теж колись була спамером. Я навіть наймала спеціального асистента по спаму. Він збирав у міському довіднику та інших відкритих джерелах імейл представників моєї цільової аудиторії і розсилав їм через різні сервіси складені мною заклики читати блог (мій попередній блог) і приходити на семінари. Потім мені стало соромно, і я пішла з спамерів. Тепер моя єдина Розсильні база - це мої передплатники, які самі дали свої адреси для отримання нових статей.
Правильные email рассылки Бути чи не бути спамером - вирішувати вам. Можливо, у вас немає можливості прикрутити на сайті форму підписки (варіанти: немає сенсу в підписці, не той формат або взагалі немає поки власного сайту). Можливо, у вас немає роздрібних магазинів і дисконтних карт, щоб збирати імейл покупців. Я цілком допускаю, що, починаючи бізнес з нуля, без спаму просто не обійтися. Бо ще немає клієнтів і легально зібраних баз. Тому, входячи у ваше становище, сьогодні хочу розповісти про те, як зробити свої email розсилки мінімально схожими на спам і максимально розмітки. Я називаю це «email розсилками з людським обличчям». Під цим я розумію:
правильну «упаковку» листів;
правильний заголовок (тему повідомлення);
естетичність оформлення;
грамотний продає текст повідомлення;
оцінку результатів розсилки.
А тепер про все докладніше.
1. Правильна «упаковка». Як ви знаєте, перша ознака, за яким спам-фільтри відсівають спам, це великий список адрес у одного повідомлення. Як обійти фільтри? Потрібно відправляти листи не одним кліком на багато адрес, а на кожну адресу відправляти окремий лист. Це не означає, що ви повинні цілодобово сидіти в пошті і розсилати сотні листів окремо. Ні, для цього існують спеціальні сервіси, які візьмуть наданий вами список адрес і «упакують» кожне повідомлення індивідуально, як ніби ви самі зробили це вручну. При бажанні, до кожного повідомлення сервіс може додати особисте звернення на ім'я (якщо ви надасте відповідну інформацію).
Правильные email рассылки
Про сервісах. Ви можете вибрати один з них на свій смак, забивши в пошуковик запит сервіси email розсилок. Особисто я віддаю перевагу американський MailChimp . Їм, як з'ясувалося, користуються шановні мною гуру маркетингу, що ще більше підвищує його рейтинг в моїх очах. Недоліком сервісу для багатьох може стати те, що він англомовний. До того ж, він дозволяє відправляти email розсилки безкоштовно лише для бази передплатників менш 2000. Потім за нього доведеться платити. І ще одне застереження: Мейлчімп не дуже-то любить бути інструментом для спамерів, тому при реєстрації задасть вам делікатне питання про те, де ви зібрали свою базу. Сервіс цю інфу не перевіряє (тим більше, якщо ви пишете відповідь російською), але надає її за запитом вашим адресатам. Людина отримує лист, в нижній частині якого є посилання "Why did I get this?» (Чому я це отримав?). При кліці на цю фразу з'явиться ваша відповідь - той, який ви вбили при реєстрації. У моєму випадку відповідь виглядає так: «Ви отримали це повідомлення, тому підписалися на оновлення блогу «Інтернет-маркетинг для малого бізнесу». Але мені простіше - у мене все легально. Якщо ваша база зібрана несанкціоновано, подумайте, що написати у відповіді на дане питання. Тим більше, що це одна з обов'язкових для заповнення полів, так само як і адресу компанії. Втім, нехай вас це сильно не напружує: по-перше, повторюся, сервіс не перевіряє відомості на достовірність; по-друге, кількість тих, хто стане кликати по маленькій англомовної засланні в самому низу листи, буде, швидше за все, мізерно мало.
Якщо у вас все в порядку з англійською, якщо ваша Розсильні база поки невелика (або вам не шкода грошей на оплату більшої бази), якщо ви успішно пройшли реєстрацію , то, почавши працювати з MailChimp, ви переконаєтеся, наскільки він хороший, і наскільки дозволяє виділятися на сірому фоні спамерів, які не користуються подібними досягненнями цивілізації.
До речі, Мейлчімп не платить мені за рекламу ні цента. На жаль. Де я, і де вони? Просто це реально крута штука, і я хочу, щоб ви про неї знали. Далі я розповім про сервіс ще дещо цікаве.
2. Тема або, в нашому випадку, тема повідомлення - це саме те, від чого залежить, чи буде ваш лист відкрито, або потрапить прямо в корзину. Рекламний гуру Девід Огілві дає 13 рекомендацій з написання заголовків . Вони, прямо скажемо, не нові, і призначені для друкованих видань, але ніщо не заважає нам використовувати їх в email маркетингу.
Правильные email рассылки
До його слів ризикну додати наступне. Ті, хто читав мою статтю « Про важливість хороших заголовків на прикладі американських бомжів », цей абзац можуть пропустити. Отже, враховуючи високу конкуренцію (тільки уявіть, скільки листів отримує адресат одночасно з вашим листом) і загальне перенасичення інформацією, для створення чіпляється заголовка увійдіть в роль бомжа, що стоїть на узбіччі швидкісного шосе з написом на картонці, що закликає проносяться повз водіїв загальмувати і подати милостиню . Що б ви написали на такий картонці? Врахуйте, що на привернення уваги у вас є максимум секунда. Занадто довгу напис просто не встигнуть прочитати. Занадто нудну - не помітять. У відповідь на непереконливу - криво посміхнуться. Напис має бути короткою, чіткою, що вселяє довіру, помітною і підштовхує до дії (як мінімум, до кліку по заголовку, як максимум - до покупки того, що пропонується в листі; хоча більша частина читачів, звичайно ж, відсіється на проміжних етапах). Добре, якщо напис буде злегка епатажної. Гумор теж ніхто не відміняв. Якщо перефразувати правило, чинне для зовнішньої реклами, «заголовок повинен бути коротким як постріл і смачним як поцілунок».
Уникайте будь-якого подібності з низькопробним спамом. Ви бачите гори цього мотлоху в своїй поштовій скриньці кожен день. Як тільки ваш заголовок здався хоч трохи схожим на один з подібних зразків, замініть його! Постарайтеся за допомогою короткого тексту в полі «тема повідомлення» донести до одержувача, що, на відміну від мутного потоку спам-розсилок, ваш лист дійсно цікаве, цінне, корисне.
І ще. Не забувайте про спам-фільтрах. Велика ймовірність, що заголовки, що містять адреси сайтів і характерні засмальцьовані рекламні слівця типу: «заробіток, прибуток, знижки, розпродаж, унікальна пропозиція» тощо, будуть йти прямо в папку «Спам».
Як визначити успіх заголовка? Якщо ви користуєтеся для розсилок звичайною електронною поштою - то ніяк. Листи просто підуть в нікуди, і про їх подальшу долю ви нічого не дізнаєтеся. Якщо ж ви робите розсилки через MailChimp або інший схожий сервіс, то у вашому розпорядженні буде статистика, в тому числі відсоток розкриття по кожній розсилці (кампанії). Ось цю цифру ви і будете відслідковувати, порівнювати і робити висновки про успіх заголовків від кампанії до кампанії. За два роки роботи з MailChimp і Newsberry (другий сервіс теж був хороший, але, на жаль, уже закрився) мені вдалося протестувати багато видів і, скажімо так, жанри заголовків, зробити деякі висновки і підвищити розкриваність листів в три рази в порівнянні із середнім показником по моїй індустрії (Marketing and Advertising). Не всі мої заголовки однаково вдалі, і я продовжую над цим працювати, але відсоток розкриття навіть у слабких все одно завжди вище середнього.
3. Естетика. Не лінуйтеся оформляти свої листи таким чином, щоб на них було приємно дивитися. У будь-якому пристойному сервісі email розсилок ви знайдете готові шаблони, які можна оптимізувати під ваш стиль і ваші потреби. Я вибрала для своїх розсилок найпростіший шаблон. У Мейлчімпе є маса інших пропозицій, кожне з яких ви, без всяких проблем і знання html, зможете заточити під себе, помістивши в шапку логотип і назву компанії, вибравши колір, шрифт, кількість колонок та ін. Якщо у вас інтернет-магазин, покажіть прямо в листі декілька зразків продукції, бажано, прямо з цінами. Якщо ви можете самі зверстати лист з картинками, елементами з каталогу, та ще й активними посиланнями на товари, кошик і т.п., то ви просто геній! Ось пара прикладів презентабельних розсилок - з тих, що отримую я. Правильные email рассылки
Правильные email рассылки
Погодьтеся, це набагато краще, ніж сумовитий чорний текст з похмурою синьою посиланням.
4. Текст повідомлення (тіла листа). Він повинен бути коротким і при цьому утримувати всю найбільш важливу і привабливу для потенційного клієнта інформацію. Написання продають текстів - тема дуже обширна, і якщо я зараз почну її розвивати, статтю знову роздує до непристойних розмірів. Та й навряд чи хтось скаже про це краще, ніж все той же Огілві. Тому вивчіть, будь ласка, його рекомендації з написання переконливих рекламних текстів . А я ще раз загострювати увагу на тому, що клікабельні фото товарів, вказівка ??конкретних цін, а також дати і умови акцій і розпродажів підвищать успіх вашого повідомлення в кілька разів.
5. Оцінка результатів кампанії. Всім нам цікаво знати, як на ту чи іншу розсилку відреагували одержувачі. Зазвичай така інформація нам не доступна. Але просунуті поштові сервіси надають вичерпну статистику і відповідають на питання:
Який відсоток розкриття моєї email розсилки?
Який відсоток розкриття в середньому по моїй індустрії? Чи виходить у мене гірше або краще, ніж у конкурентів? Якщо гірше, то чому?
Скільки моїх листів не дійшло до адресатів?
Скільки людей посліду мій лист як спам?
Скільки одержувачів і скільки разів клікнув по посиланнях в моєму листі?
Скільки людей відписатися від розсилки? Хто саме?
Скільки людей поділилося моїм листом з друзями по ел. поштою або в соцмережах?
У яких країнах мене читають?
Тварина я тремтяча або право маю?
І це лише мала частина питань, на які з легкістю дадуть відповідь спеціальні поштові сервіси.
На закінчення хочу ще раз порадити користуватися досягненнями цивілізації в області email маркетингу, приділяти увагу текстам та естетиці, не боятися виділятися серед конкурентів, а головне - вірити у свій продукт і вміти донести цю віру до адресатів.
No comments:
Post a Comment