Всім привіт! Поспішаю порадувати перекладом свіжої статті з мого улюбленого блогу Digital Aptitude . Тема моя улюблена: як запустити сарафанне радіо для просування бізнесу в інтернеті. Почнемо без зайвих передмов:
Завдяки інтернету люди стали інакше ставитися до купівлі товарів. Кілька років тому, якщо у вас був магазин апаратури, вашим єдиним конкурентом був магазин апаратури за рогом. Все, що вам було потрібно для залучення нових клієнтів - це більш привітний персонал, більш низькі ціни або публікація купонів в недільній газеті. Але зараз, коли вашими конкурентами є магазини апаратури усього світу (присутні в інтернеті, зрозуміло), поліпшення обслуговування, зниження цін і шліфування реклами вже не допомагають. Ви можете скільки завгодно заявляти, що ваш продукт і персонал краще, ніж у конкурентів, але, навіть якщо це правда, абсолютно те ж саме заявляють ще 500 компаній.
Люди кажуть про речі, які відрізняються. Не про тих, які краще, а про тих, які не такі, як у всіх. Сет Годін написав книгу під назвою «Фіолетова корова», в якій він пояснює, що ніхто не стане говорити про корову, вага або зростання якої більше, ніж у інших. Але якщо ви коли-небудь побачите корову фіолетового кольору, ви обов'язково розповісте про неї друзям. Випередження конкурентів не робить вас особливим. Ви знаєте, скільки компаній здійснювали провальні спроби «створити соціальну мережу - як Facebook, але з додатковою фичей, яка змінить світ»? Facebook досяг успіху в свій час лише тому, що був чимось новим і незвичайним.
Ось кілька прикладів дійсно унікальних закладів та продуктів, які досягли успіху в сарафанне маркетингу:
Сарафанное радио - как запустить
У Празі є бар, зроблений з льоду. Я був там пару тижнів тому, і про крижаному барі говорило все місто. В іншому він нічим не відрізняється від інших закладів: та ж музика, напої та танцпол. Але він завжди сповнений - завдяки тому, що зроблений з льоду.
Сарафанное радио - как запустить
У Портленді, де я живу, є кілька магазинів з пончиками, але тільки в одному завжди стоїть черга з 50 чоловік. Навіть о 2 годині ночі. Це магазин Voodoo Doughnuts («Пончики Вуду»). Як бачите, вони зовсім не схожі на пончики, які ми звикли бачити. Тому люди і говорять про них.
Сарафанное радио - как запустить У Вегасі є ресторан під назвою Dick's Last Resort («Останній притулок Діка», * якщо Dick перекладати як ім'я)) - прим. пер). Офіціанти тут жахливо грубі з клієнтами. Коли я був там з друзями, до нас підійшов офіціант, жбурнув прилади на стіл і сказав: «Накривайте самі. Потім прийду прийняти замовлення, якщо буду в настрої ». Ми класно провели час і багато сміялися над офіціантами, які буквально лізли зі шкіри, щоб бути якомога грубіше. Якщо ви заб'єте назва цього закладу в Google Images, то побачите, що тисячі людей тільки й говорять про «Останньому притулок», не забуваючи викладати фотографії. І це не тому, що це місце краще інших. Аж ніяк. Просто воно інше.
Як стати унікальним і запустити сарафанне радіо? Пару років тому я розробив схему, здатну зробити будь-який бізнес (навіть самий нудний) особливим. Ви просто складаєте список стереотипів, характерних для певної індустрії. А потім складаєте власний альтернативний список, в якому «все не як у людей». Ось приклад подібної схеми, придатної для ресторанів. Пам'ятайте, що весь сенс мозкового штурму полягає в тому, щоб придумати якомога більше ідей, якими дурними б вони не здавалися. Все, що вам потрібно в результаті - це одна хороша ідея. А мій досвід показує, що для того щоб прийти до однієї гарної ідеї, потрібно перебрати не менше 10-20 більш посередніх.
Завдяки інтернету люди стали інакше ставитися до купівлі товарів. Кілька років тому, якщо у вас був магазин апаратури, вашим єдиним конкурентом був магазин апаратури за рогом. Все, що вам було потрібно для залучення нових клієнтів - це більш привітний персонал, більш низькі ціни або публікація купонів в недільній газеті. Але зараз, коли вашими конкурентами є магазини апаратури усього світу (присутні в інтернеті, зрозуміло), поліпшення обслуговування, зниження цін і шліфування реклами вже не допомагають. Ви можете скільки завгодно заявляти, що ваш продукт і персонал краще, ніж у конкурентів, але, навіть якщо це правда, абсолютно те ж саме заявляють ще 500 компаній.
Люди кажуть про речі, які відрізняються. Не про тих, які краще, а про тих, які не такі, як у всіх. Сет Годін написав книгу під назвою «Фіолетова корова», в якій він пояснює, що ніхто не стане говорити про корову, вага або зростання якої більше, ніж у інших. Але якщо ви коли-небудь побачите корову фіолетового кольору, ви обов'язково розповісте про неї друзям. Випередження конкурентів не робить вас особливим. Ви знаєте, скільки компаній здійснювали провальні спроби «створити соціальну мережу - як Facebook, але з додатковою фичей, яка змінить світ»? Facebook досяг успіху в свій час лише тому, що був чимось новим і незвичайним.
Ось кілька прикладів дійсно унікальних закладів та продуктів, які досягли успіху в сарафанне маркетингу:
Сарафанное радио - как запустить
У Празі є бар, зроблений з льоду. Я був там пару тижнів тому, і про крижаному барі говорило все місто. В іншому він нічим не відрізняється від інших закладів: та ж музика, напої та танцпол. Але він завжди сповнений - завдяки тому, що зроблений з льоду.
Сарафанное радио - как запустить
У Портленді, де я живу, є кілька магазинів з пончиками, але тільки в одному завжди стоїть черга з 50 чоловік. Навіть о 2 годині ночі. Це магазин Voodoo Doughnuts («Пончики Вуду»). Як бачите, вони зовсім не схожі на пончики, які ми звикли бачити. Тому люди і говорять про них.
Сарафанное радио - как запустить У Вегасі є ресторан під назвою Dick's Last Resort («Останній притулок Діка», * якщо Dick перекладати як ім'я)) - прим. пер). Офіціанти тут жахливо грубі з клієнтами. Коли я був там з друзями, до нас підійшов офіціант, жбурнув прилади на стіл і сказав: «Накривайте самі. Потім прийду прийняти замовлення, якщо буду в настрої ». Ми класно провели час і багато сміялися над офіціантами, які буквально лізли зі шкіри, щоб бути якомога грубіше. Якщо ви заб'єте назва цього закладу в Google Images, то побачите, що тисячі людей тільки й говорять про «Останньому притулок», не забуваючи викладати фотографії. І це не тому, що це місце краще інших. Аж ніяк. Просто воно інше.
Як стати унікальним і запустити сарафанне радіо? Пару років тому я розробив схему, здатну зробити будь-який бізнес (навіть самий нудний) особливим. Ви просто складаєте список стереотипів, характерних для певної індустрії. А потім складаєте власний альтернативний список, в якому «все не як у людей». Ось приклад подібної схеми, придатної для ресторанів. Пам'ятайте, що весь сенс мозкового штурму полягає в тому, щоб придумати якомога більше ідей, якими дурними б вони не здавалися. Все, що вам потрібно в результаті - це одна хороша ідея. А мій досвід показує, що для того щоб прийти до однієї гарної ідеї, потрібно перебрати не менше 10-20 більш посередніх.
No comments:
Post a Comment