Friday, March 20, 2015

Етика маркетингу - зберігаємо людський вигляд

У багатьох людей слово «маркетинг» асоціюється з образами громадян, робота яких полягає в тому, щоб умовляти інших громадян витрачати свої гроші на товари та послуги, які їм не потрібні. З метою здійснення продажів такі маркетологи використовують всі можливі методи і засоби, не гребуючи самими сумнівними. Так би мовити, продають «не києм, то палицею». Саме через це стереотипу багато споживачів мають стійку алергію до всіх форм маркетингу.

Сьогодні поговоримо про те, як залишатися гідним маркетологом, не опускаючись до «втюхування», неповаги і обману потенційних клієнтів. Секрет простий: ви повинні відчувати грань.

Мовчання чи мегафон?

Ваш продукт може бути як завгодно прекрасним, але якщо ви тихо сидите в куточку і мовчіть, про вас ніхто ніколи не дізнається. Як казав Стюарт Хендерсон Брітт, «вести бізнес без реклами - все одно, що підморгувати дівчатам у повній темряві». З іншого боку, якщо в цей кут ви поставите ящик, встанете на нього і почнете кричати про своє супер-продукті в мегафон, вас запам'ятають всі. Але лише як «того ідіота, який ніяк не заткнеться».

Робіть по-іншому: йдіть на контакт. Будьте готові не тільки говорити, але й слухати. Діалог із споживачем - це вулиця з двостороннім рухом. У вашої аудиторії є голос, і є думки. Дізнавайтеся їх, вислухайте і показуйте, що вам не все одно.

Багато робити чи багато обіцяти?

Який слоган подобається вам більше: «Цей продукт зробить вас мільярдером!» Або «Я допоможу вам збільшити відвідуваність вашого сайту до 6000 осіб на день»? Це два абсолютно різних підходи, і неважко здогадатися, який з них вселяє більше довіри.

Не обіцяйте в своїх рекламних текстах більше, ніж реально може дати ваш продукт. Тут дуже легко перейти грань. Не забувайте говорити про переваги продукту, але й не відривайтеся від реальності. Обіцяйте вирішувати конкретні проблеми - і виконуйте свої обіцянки. Інакше ніякі маркетологи не відновлять вашу репутацію, без якої в бізнесі, як відомо, робити нічого.

Скромність чи егоїзм?

Ви повинні бути впевнені у своєму продукті, але не самостверджуватися за чужий рахунок. Навіть всіма шанована компанія Apple, рекламуючи свій Mac, одного разу почала за здравіє і закінчила за упокій. Спочатку вони розповіли, що може робити Мас, і не може робити звичайний РС. Этика маркетинга Це була дуже успішна рекламна кампанія. Однак, коли довелося шукати все нові переваги Мас'а (що ставало все важче), компанія скотилася до огульної критики РС, що вже виглядало не дуже добре. Втім, незабаром Apple припинила цю практику.

Повага або нехтування?

Працюючи над рекламною кампанією, керуйтеся так званої «презумпцією розуму»: жодна людина не може вважатися ідіотом, поки не буде доведено протилежне. На жаль, багато брендів дотримуються невисокої думки про інтелект своєї цільової аудиторії - і це їх підводить. Одним з найяскравіших прикладів неповаги я як і раніше вважаю рекламні ролики засоби для прання «Ласка». Про це я вже писала в статті про Lovemarks , так що не буду повторюватися. Що це - зарозумілість маркетологів або їх недбалість? А може, банальний ідіотизм?

Маркетолог або шахрай?

Різниця між цими двома поняттями - у чесності. Якщо для досягнення успіху вам доводиться обманювати споживачів, вважайте, що ви вже перейшли межу. І не забувайте, що шахрайство адміністративно (а іноді й кримінально) карається. Чесність - найкраща політика.

Немає нічого простішого ніж наобіцяти в своїх рекламних текстах золоті гори, не замислюючись про наслідки. Але так роблять тільки компанії-одноденки, які не будують довгострокових планів і не працюють на перспективу. Можна обдурити людину один раз, але про постійних клієнтів доведеться забути. І не варто забувати про сарафанне радіо, яке в наш час поширюється як пожежа в степу, завдяки інтернету і, зокрема, сайтам відгуків. Шахраї змушені постійно змінювати назви фірм, паролі та явки, щоб знову і знову по-швидкому знімати вершки з чергової афери - і зникати. Не думаю, що цей варіант вас влаштує (інакше ви б не читали цю статтю). Як честь бережуть змолоду, так і репутацію - з самого відкриття бізнесу.

Кампанії по відновленню репутації в інтернеті (у тому числі SERM) коштують великих грошей, вимагають багатьох місяців або навіть років на зачистку негативу, а також послуг маркетологів самого високого рівня. І все одно немає ніяких гарантій, що після витіснення з видачі Яндекса і Гугла інформації про те, що «компанія N - шахраї», який-небудь ображений давній клієнт не напише знищує відгук на самому популярному сайті, і все не доведеться починати спочатку. Загалом, порахуйте самі, що обійдеться дешевше - чесність або відновлення репутації.

Якщо ви підозрюєте, що у ваших рекламних зверненнях щось не так, порадьтеся з людьми, думці яких довіряєте.

Добре якщо у вашому оточенні є шановні вами люди, до яких можна звернутися, якщо ви підозрюєте, що робите щось не так, що десь переходите (або вже перейшли) ту саму грань, про яку йдеться в цій статті. Справа в тому, що, якщо у вас виникло таке відчуття, швидше за все, воно правильне. Довіряйте своїй інтуїції і не соромтеся звертатися до своїх «лакмусовим папірцем». Не факт, що їхня думка вам підлестить, але, можливо, дозволить уникнути помилок при виході на широку (менше лояльну!) Аудиторію.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru