Friday, March 13, 2015

Типові помилки при створенні інтернет-магазинів

Близько 90% читачів, які подають заявки на мої консультації , мають інтернет-магазини і просять мене подивитися на них свіжим поглядом. Боюся, що деякі потім про це шкодують, тому погляд мій іноді буває надто вже свіжий, а моя здатність віртуозно докопуватися до чужих сайтів давно стала широко відомою у вузьких колах. Так, полонених я не беру і викочують респондентам цілі простирадла з перерахуванням безлічі помічених мною недоліків. Деякі пункти впору вже копіпаст, тому деякі помилки інтернет-магазинів повторюються часто-густо. Тому я вирішила викласти їх окремим постом, щоб надалі було, на що посилатися. Ну і вам, сподіваюся, цей чекліст знадобиться.

Продвижение интернет магазина - ошибки

Так от, якщо ви щасливий володар інтернет-магазину, пробіжіться з цього списку і перевірте, наскільки вигідно ви відрізняєтесь від конкурентів.

1. Перша, найбільша і трагічна помилка практично всіх інтернет-магазинів - це недопрацьований КАТАЛОГ. Пишу кепслоком, тому що накипіло. Почну здалеку. Поставте себе на 5 хвилин на місце потенційного клієнта, що вперше відвідав ваш інтернет-магазин. Отже, ви прийшли через пошук, з банера або якимось іншим шляхом. Ви маєте інтерес до цієї групи товарів і - як знати? - Можливо, навіть готові розщедритися на одне або декілька найменувань. Але сумніваєтеся, бо грошей не малюєте, і розкидатися ними не мають наміру. Адже невідомо, що це за сайт, чи хороший тут товар, чи надійна доставка, чи є можливість повернення у разі якихось проблем, чи є шанс отримати свої гроші назад. Загалом, товар вам цікавий, а от покупка під питанням. Все залежатиме від сайту: від асортименту, наявності потрібних товарів, цін, умов доставки, а також від першого враження: здасться чи сайт якісним, а компанія, яка за ним стоїть - надійною? За якими ознаками можна судити про якість і надійність? За багатьма, і в першу чергу - по каталогу. Про решту мова піде далі. Отже, клієнт заходить в каталог. Тут його цікавлять наступні речі:

    Асортимент. Він повинен бути чітко структурований по розділах і підрозділах. Якщо якогось товару немає в наявності, відключайте сторінку, поки він не з'явиться. Зазвичай це робиться парою кліків в адмінці.
    Ціни повинні бути вказані на сторінці кожного товару, а не лежати в окремих файлах, що зберігаються невідомо де і які передбачають необхідність скачування. Винятком можуть бути продукти, ціни на які змінюються занадто часто - настільки часто, що просто фізично неможливо своєчасно міняти їх на сайті. В інших випадках будьте люб'язні дати клієнтові всю важливу інформацію в одному місці - на сторінці товару. Чим довше він блукає по сайту в пошуках прайсів, тим далі відходить від покупки.
    Крім ціни, на сторінці товару повинні бути: його виразне опис, що містить всі важливі для покупця відомості, відмітка про наявність на складі, відгуки покупців, дохідлива інформація про доставку (і окремо про бренд, якщо необхідно), кнопки для додавання в корзину або в вибраного, кнопки розшарювання в соцмережах і все, що ви самі вважаєте потрібним і важливим. В якості зразка можу навести сайти, на яких сама регулярно роблю покупки, і чиї каталоги вважаю вдалими. Це lamoda.ru і sapato.ru. Так, обидва вони торгують одягом і взуттям, але що поробиш - в цій темі я орієнтуюся найкраще. Є ще пара магазинів, в яких я постійно отоварююся, але в їх інтерфейсах багато недоліків, а тому тут їх не перераховую. Відкрийте сторінку будь-якого товару на будь-якому з вказаних сайтів і подивіться, що є у них, і чого не вистачає у вас.

Але це ще не все. Я свідомо не згадала найважливішу деталь на сторінці товару, яка впливає на покупку, тому вона повинна бути винесена в окремий пункт. З цією ж деталлю пов'язана найбільша кількість помилок інтернет-магазинів.

    Це фотографія. Точніше, якомога більше фотографій товару в різних ракурсах. Фото повинні бути бездоганної якості і граничної чіткості. Тут ключовим моментом є функція зума (збільшення). При кліці на зум клієнт повинен побачити кожен шов або кожен дрібний гвинтик вироби як під лупою. Також важлива передача кольору. Якщо на фото товар синій, а клієнт отримає бірюзовий - чекайте неприємностей. Це стосується і передачі фактури. Я не раз бачила відгуки приблизно такого змісту: «В реалі сукню виявилося не благородно-червоним, а якимсь морквяним, та ще й тканину пупирчатая, чого не було видно на фото. Викуповувати не стала, тому виглядає дуже дешево, як ніби куплено на китайській оптовке ». Вважаю, повернення (або відмова викупу) товару плюс публічні негативні відгуки - це не межа ваших мрій. Тому подбайте про якісні фотографіях. Так, нехай на них будуть видні недоліки. Але, по-перше, на смак і на колір товаришів немає (підпилий отстрочка відлякає не кожну); по-друге, так чесніше; а по-третє, це знизить відсоток повернення і знос нервової системи - як вашої, так і клієнтської. У приклад наводжу всі ті ж одежно-взуттєві сайти. Я купувала там багато чого, і невідповідності між фото і реальним товаром поки не зустрічала. Хоча за інших не ручуся - можливо, мені просто щастило.

Винятком можуть бути товари, зовнішній вигляд яких не надто важливий. Приклад. Одним з проектів, у просуванні яких я беру участь, є магазин спортивного харчування BodySky.ru . Ми не стали робити в його каталозі зум, т.к. фактура пластика і відтінок етикеток на банках зі спортпітом для покупця не важливі. Для нього важливо те, що всередині: склад продукту, показання до застосування, способи прийому і т.п. Тому ми розмістили невеликі фото банок і пакетів (чисто для впізнаваності), але додали до них максимум супутньої інформації.

    Сюди ж відношу проблеми юзабіліті і грамотної навігації. Насправді, вони важливі для всього сайту, але особливо критичні для каталогу й системи оформлення замовлення. Погуглити і почитайте про «правило трьох кліків» та інших рекомендаціях для розробників інтерфейсів. Наприклад, тут .

2. Друга проблема, яка, однак, може стати першою за важливістю для нового клієнта, який раніше до вас не заходив, - це ДИЗАЙН. Він відіграє величезну роль у просуванні інтернет-магазинів. Як розкрутити інтернет-магазин без професійного дизайну? Ніяк. Кепслок з тієї ж причини. Хочу окремо звернутися до господарів сайтів, оформлених у стилі «золоті 90-ті». Ностальгія - це дуже мило. Але не для веб-дизайну. Мабуть, тільки портали масштабу CraigsList.com можуть дозволити собі в 10-ті XXI століття не паритися про зовнішній вигляд. А всім іншим, на жаль, доведеться. Уявіть, скільки сайтів відвідує середньостатистичний інтернет-юзер щодня. І скільки серед них стильних, красивих і сучасних. І ось, після всього цього пишноти він заходить до вас - і плаче.

3. Третя моя печаль - це ТЕКСТИ (кепслок!). По-перше, орфографія. Якщо ви не сильні в російській мові, найміть того, хто сильний - копірайтера або хоча б коректора. Так, це дорожче, ніж писати самому. Але зате ви не втратите клієнтів, які розгорнуться і підуть, побачивши напис «Зареєструйтесь на нашому сайті», навіть не дійшовши до каталогу. Особисто я завжди в таких випадках йду. Тому що, якщо господар сайту не навчений грамоті, значить, і в бізнесі він навряд чи хороший. Друзі, запам'ятайте: помилки в текстах - ознака непрофесіоналізму!

По-друге, SEO-статті з зашкаливающей «нудотою». Через них можна впасти в немилість не тільки у живих людей, що мали необережність прочитати ці тексти, а й у роботів, які можуть забанити сайт за SEO-спам. У сео-статтях достатньо один раз згадати ключевік в заголовку і пару раз - в самому тексті. Все. Подробиці про внутрішню оптимізації сайтів - тут .

По-третє, плагіат. Пошуковики нині дуже суворі до викрадачів контенту. Якщо не хочете вилетіти з пошукової видачі, пишіть власні тексти або, в крайньому випадку, робіть глибокий рерайт чужих до унікальності 80-100%.

4. Брак інформації, що зміцнює довіру. Це особливо важливо для нових клієнтів, які побоюються лохотрону і втрати своїх кровних. Що потрібно для того, щоб справити хороше враження (крім якісного каталогу, дизайну та текстів)? Потрібно наступне:

    Сторінка «Про компанію» (варіанти: «Про нас», «Про проект») - щоб підкреслити прозорість бізнесу. Напишіть про те, як давно ви на ринку, що підштовхнуло вас до відкриття своєї справи, хто входить в команду, як важливо для вас довіру клієнтів і власна репутація і т.п. Якщо у вашій компанії регулярно відбувається щось цікаве (відкриття нових філій, заходи, акції тощо) - заведіть окрему сторінку «Блог» з виведенням коротких анонсів на Головну. Це добре і для SEO, і для клієнтів. А якщо ви можете чогось своїх клієнтів навчити, відкрийте ще й розділ «Статті», де будете писати тексти рекламного характеру про новини своїй індустрії, про правильному користуванні вашими продуктами і т.п. Це також підвищить лояльність людей і роботів.
    Сторінка «Контакти» потрібна для того, щоб показати, що ви ні від кого не ховаєтеся, а ваш бізнес - легальний. Це має бути окрема сторінка з висновком в головне меню - нехай проста та малозаполненная, але містить всю контактну інформацію, форму зворотного зв'язку і схему проїзду (якщо у вас є магазини або офіси в реалі).
    Сторінка «Відгуки». Думаю, тут довгі пояснення не потрібні. Ви ж і самі часто шукаєте відгуки про товари, послуги та компаніях, якщо роздумуєте над покупкою. Ось і забезпечте цією інформацією своїх сумніваються потенційних клієнтів. Важливо: не пишіть фальшивих відгуків - досвідченому споживачеві вони видно за версту. Зробіть на сторінці форму, в якій самі відвідувачі будуть розміщувати відгуки - це виглядає достовірніше, ніж те, що публікує адмін. Якщо побоюєтеся негативу, можете включити премодерацію.

5. У цей останній пункт хотілося б об'єднати всі дрібні різношерсті технічні та естетичні проблеми, такі як биті посилання, поїхала верстка, порожні сторінки, занадто дрібний нечитабельним шрифт і т.п. Зайдіть на свій сайт через основні браузери і перевірте всі елементи (НЕ нашаровуються чи один на одного пункти меню, не вилазять чи на панелях непотрібні сходинки і т.п.), після чого виправте глюки і дефекти верстки, якщо такі виявляться.

Загальна рекомендація, насправді, одна: як можна частіше дивіться на свій сайт очима потенційного покупця. Якщо погляд замилен, покличте терплячого друга або цербера зразок мене, який тицьне вам пальцем на всі місця, де він спіткнувся на шляху до гіпотетичної покупці.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru