Целевая аудитория - как определить У своїх статтях я ніколи не загострювала уваги на питанні визначення цільової аудиторії (ЦА). Мені здавалося, що кожен підприємець мало не народжується з цим знанням, і питання пошуку ЦА йде у нього десь третім номером після: 1. «А чи не замутити мені бізнес?» І 2. «А який?». Ну а потім він вирішує, як визначити свою цільову аудиторію, малює для себе її портрет і тільки після цього рухається далі. Знання своєї аудиторії я б назвала фундаментом будь-якого бізнесу. І завжди вважала, що підприємців без знання ЦА просто не буває. Однак у процесі консультування з'ясувалося, що бувають. Мені кілька разів ставили запитання: «А як дізнатися, хто моя аудиторія?» І це вже при працюючому сайті і чинному бізнесі! Я дивувалася і питала: «Еее .... А ви хіба не пропрацювали це питання ще до відкриття? ». Ну і намагалася допомогти розібратися. А потім і моя власна робота стала підкидати настільки нові й незвідані цільові аудиторії, що я остаточно переконалася в тому, що тут все не так просто.
Початківці підприємці та маркетологи часто думають, що для роботи достатньо портретів ЦА типу: «Домогосподарки 25-45 років» або «Чоловіки з доходом вище середнього, 35-45 років» або просто «Молодь і студенти». Для початку і це непогано. Але крім питання ХТО моя цільова аудиторія потрібно дуже детально вивчити, ЯКА вона.
Целевая аудитория - как определить Якщо це домогосподарки, дізнайтеся для початку, які товари вони воліють, і в якій ціновій категорії. Що для них важливіше: ціна, якість, бренд і т.п. Адже є й рублевские домогосподарки, і сім'ї скромного достатку, та ідейні панночки, для яких важливі екологічність і натуральність. Та хіба мало, які ще вони бувають. Які їх звички і цінності, як вони вважають за краще робити покупки? І головне питання: які проблеми їх хвилюють, і чим ви можете їм допомогти?
Ну або забезпечені чоловіки. Чим вони заробляють? Свій чи є у них бізнес чи висока посада в держустанові? Це можуть зовсім різні категорії людей. Які їх інтереси крім роботи? Ретрогради вони або намагаються бути прогресивними у всьому? І знову: які проблеми їх хвилюють, і чим ви можете їм допомогти?
Якщо ви вважаєте, що ваша ЦА - молодь і студенти, зіставте ціни на ваш продукт з доходами середньостатистичного студента. Чи зможе він собі це дозволити? Наскільки йому необхідний ваш продукт? Якщо товар дорогий, як ще можна підштовхнути студента до покупки? Якщо товар занадто дорогий і по кишені лише дітям із забезпечених сімей, варто вам закуповувати такий товар великими партіями? І, як завжди, проблеми цієї групи і ваша допомога у їх вирішенні.
Задавши собі максимальну кількість питань і відповівши на них, переходите на наступний щабель: як ваша цільова аудиторія представлена ??в інтернеті, і як вона себе там веде.
Целевая аудитория - как определить Які соціальні медіа воліє ваша ЦА? Від цього залежить, де ви будете відкривати групи і сторінки бізнесу, публікувати прес-релізи, заводити гілки форумів.
Наскільки ці люди полохливі і підозрілі? Від цього залежить, чи потрібно прописати на сайті гарантії повернення грошей, докладні описи товару, викласти сертифікати, ліцензії та інші показники вашої надійності, щоб подолати нерішучість відвідувача перед першою покупкою.
Наскільки вони ледачі? Від цього залежить складність вашого інтерфейсу і процедура покупки і доставки. Хоча в цих питаннях простота актуальна завжди.
Наскільки вашу цільову аудиторію хвилює якість відвідуваних сайтів? Від цього залежить вибір дизайну і підвищена увага до функціоналу і грамотності текстів. Втім, якість теж завжди актуально. Не пам'ятаю, щоб я хоч раз радила комусь робити сайт на коліні і як попало.
Які естетичні смаки вашої ЦА? Держчиновнику віку 50+ може (але необов'язково) сподобатися сайт в бордово-золотих тонах і з позументом, як його робочий кабінет і вітальня. Молодий бізнесмен, швидше за все (але теж необов'язково), віддасть перевагу гостромодний дизайн, а домогосподарка - квіточки і котиків, або навпаки - примітивний на вигляд форум, на якому при цьому спілкується безліч її однодумців. Все це треба вивчати окремо.
Яке освіту і загальний інтелектуальний рівень вашої ЦА? Чи варто писати для неї розгорнуті тексти або обмежитися великими картинками з короткими описами?
Наскільки ці люди просунуті і скептичні? Від цього залежатимуть ваші маркетингові заклики. Когось досі приваблюють обіцянки з розряду «Стань мільйонером за тиждень», а для когось це давно вже явна ознака лохотрону, і йому потрібно показати конкретні результати: цифри, відгуки і показання свідків. Та так, щоб він в них повірив.
Що роблять ваші конкуренти для завоювання аналогічної ЦА? Наскільки їм це вдається? Що можна запозичити з їхнього стратегії? Які помилки вони допускають, і як їх уникнути?
Перелік запитань може бути нескінченним, але ви скажете собі спасибі, якщо підійдете до цієї справи серйозно, і чим раніше, тим краще. Забудьте про шаблонних і поверхневих портретах. Якщо ви не можете відповісти собі на якесь питання про вашої цільової аудиторії, викладіть голосовалку на сайті або в соцмережі - і просто запитайте. Перші роки три свого блогерства я постійно вішала збоку на сайті питання з серії: Наскільки для вас зрозумілі мої тексти? В які дні тижня ви віддаєте перевагу отримувати розсилку? Чи вірите ви відгуками в інтернеті? І т.д. і т.п. А одного разу я навіть опублікувала величезний пост з десятками запитань. На них не полінувалися відповісти більше 40 чоловік (люди люблять анкети та голосовалка), і я отримала тонну корисної інформації у вигляді діаграм, і в тому числі зрозуміла, про що в першу чергу писати в найближчих статтях, що хвилює читачів, чого не вистачає в блозі, а без чого можна і обійтися.
Вивчати свою ЦА дуже цікаво. Ось, наприклад, цільові аудиторії численних проектів, у просуванні яких я беру участь в даний момент:
Целевая аудитория - как определить Російськомовні чоловіки (75%) і жінки (25%) з доходом вище середнього, що шукають варіанти збереження та примноження капіталу;
Досвідчені російськомовні інвестори, які шукають конкретні проекти для вкладення грошей;
Англомовні експати, які проживають в Об'єднаних Арабських Еміратах;
Експати Дубая, які цікавляться модою і ведуть активне світське життя;
Непрацююче високозабезпеченого корінне населення Дубая з базовим знанням англійської мови;
Нудьгуючі високозабезпечені жінки Саудівської Аравії з базовим знанням англійської мови;
Англомовні онлайн-підприємці Америки, Індії та інших країн;
Бодібілдери і просто худнуть громадяни обох статей конкретно з міста Омська;
Домогосподарки Омська зі схильністю до економії;
Сильно зайняті громадяни Омська зі схильністю до економії;
Російськомовні автолюбителі;
Російськомовні туристи, охочі заощадити на відпочинку за кордоном;
Російськомовні онлайн-підприємці в пошуках дохідних партнерських програм;
Ну і, звичайно, російськомовні бізнесмени обох статей, охочі просунути свій бізнес в інтернеті, а також початківці онлайн-маркетологи.
Наші дослідження ЦА повні відкриттів. Наприклад, бодібілдери з цікавістю читають довгі статті про тренування і правильне харчування. І підписуються на багатотомні мануали. А корінні араби не читають нічого, воліючи великі красиві фотографії. Вони легко розлучаються з грошима, принципово купують тільки найдорожчі товари і обожнюють Твіттер і Інстаграм. Багато хто з них наївні, і все ще вірять в маркетингові заклики, в які не вірить більше ніхто. Не розпещені якісним веб-дизайном.
Якби ми не впізнавали все, що тільки можна, про смаки і переваги нашої ЦА, які не вивчали б у всіх подробицях відповідні онлайн-ніші, конкурентів і навіть оффлайн-ринки, то наламали б чимало дров з дизайном, інтерфейсом і контентом.
Загалом, раджу вам пограти в психолога та приватного детектива. Поєднати приємне з корисним, так би мовити. Впевнена, що витрачений час окупиться багаторазово.
Початківці підприємці та маркетологи часто думають, що для роботи достатньо портретів ЦА типу: «Домогосподарки 25-45 років» або «Чоловіки з доходом вище середнього, 35-45 років» або просто «Молодь і студенти». Для початку і це непогано. Але крім питання ХТО моя цільова аудиторія потрібно дуже детально вивчити, ЯКА вона.
Целевая аудитория - как определить Якщо це домогосподарки, дізнайтеся для початку, які товари вони воліють, і в якій ціновій категорії. Що для них важливіше: ціна, якість, бренд і т.п. Адже є й рублевские домогосподарки, і сім'ї скромного достатку, та ідейні панночки, для яких важливі екологічність і натуральність. Та хіба мало, які ще вони бувають. Які їх звички і цінності, як вони вважають за краще робити покупки? І головне питання: які проблеми їх хвилюють, і чим ви можете їм допомогти?
Ну або забезпечені чоловіки. Чим вони заробляють? Свій чи є у них бізнес чи висока посада в держустанові? Це можуть зовсім різні категорії людей. Які їх інтереси крім роботи? Ретрогради вони або намагаються бути прогресивними у всьому? І знову: які проблеми їх хвилюють, і чим ви можете їм допомогти?
Якщо ви вважаєте, що ваша ЦА - молодь і студенти, зіставте ціни на ваш продукт з доходами середньостатистичного студента. Чи зможе він собі це дозволити? Наскільки йому необхідний ваш продукт? Якщо товар дорогий, як ще можна підштовхнути студента до покупки? Якщо товар занадто дорогий і по кишені лише дітям із забезпечених сімей, варто вам закуповувати такий товар великими партіями? І, як завжди, проблеми цієї групи і ваша допомога у їх вирішенні.
Задавши собі максимальну кількість питань і відповівши на них, переходите на наступний щабель: як ваша цільова аудиторія представлена ??в інтернеті, і як вона себе там веде.
Целевая аудитория - как определить Які соціальні медіа воліє ваша ЦА? Від цього залежить, де ви будете відкривати групи і сторінки бізнесу, публікувати прес-релізи, заводити гілки форумів.
Наскільки ці люди полохливі і підозрілі? Від цього залежить, чи потрібно прописати на сайті гарантії повернення грошей, докладні описи товару, викласти сертифікати, ліцензії та інші показники вашої надійності, щоб подолати нерішучість відвідувача перед першою покупкою.
Наскільки вони ледачі? Від цього залежить складність вашого інтерфейсу і процедура покупки і доставки. Хоча в цих питаннях простота актуальна завжди.
Наскільки вашу цільову аудиторію хвилює якість відвідуваних сайтів? Від цього залежить вибір дизайну і підвищена увага до функціоналу і грамотності текстів. Втім, якість теж завжди актуально. Не пам'ятаю, щоб я хоч раз радила комусь робити сайт на коліні і як попало.
Які естетичні смаки вашої ЦА? Держчиновнику віку 50+ може (але необов'язково) сподобатися сайт в бордово-золотих тонах і з позументом, як його робочий кабінет і вітальня. Молодий бізнесмен, швидше за все (але теж необов'язково), віддасть перевагу гостромодний дизайн, а домогосподарка - квіточки і котиків, або навпаки - примітивний на вигляд форум, на якому при цьому спілкується безліч її однодумців. Все це треба вивчати окремо.
Яке освіту і загальний інтелектуальний рівень вашої ЦА? Чи варто писати для неї розгорнуті тексти або обмежитися великими картинками з короткими описами?
Наскільки ці люди просунуті і скептичні? Від цього залежатимуть ваші маркетингові заклики. Когось досі приваблюють обіцянки з розряду «Стань мільйонером за тиждень», а для когось це давно вже явна ознака лохотрону, і йому потрібно показати конкретні результати: цифри, відгуки і показання свідків. Та так, щоб він в них повірив.
Що роблять ваші конкуренти для завоювання аналогічної ЦА? Наскільки їм це вдається? Що можна запозичити з їхнього стратегії? Які помилки вони допускають, і як їх уникнути?
Перелік запитань може бути нескінченним, але ви скажете собі спасибі, якщо підійдете до цієї справи серйозно, і чим раніше, тим краще. Забудьте про шаблонних і поверхневих портретах. Якщо ви не можете відповісти собі на якесь питання про вашої цільової аудиторії, викладіть голосовалку на сайті або в соцмережі - і просто запитайте. Перші роки три свого блогерства я постійно вішала збоку на сайті питання з серії: Наскільки для вас зрозумілі мої тексти? В які дні тижня ви віддаєте перевагу отримувати розсилку? Чи вірите ви відгуками в інтернеті? І т.д. і т.п. А одного разу я навіть опублікувала величезний пост з десятками запитань. На них не полінувалися відповісти більше 40 чоловік (люди люблять анкети та голосовалка), і я отримала тонну корисної інформації у вигляді діаграм, і в тому числі зрозуміла, про що в першу чергу писати в найближчих статтях, що хвилює читачів, чого не вистачає в блозі, а без чого можна і обійтися.
Вивчати свою ЦА дуже цікаво. Ось, наприклад, цільові аудиторії численних проектів, у просуванні яких я беру участь в даний момент:
Целевая аудитория - как определить Російськомовні чоловіки (75%) і жінки (25%) з доходом вище середнього, що шукають варіанти збереження та примноження капіталу;
Досвідчені російськомовні інвестори, які шукають конкретні проекти для вкладення грошей;
Англомовні експати, які проживають в Об'єднаних Арабських Еміратах;
Експати Дубая, які цікавляться модою і ведуть активне світське життя;
Непрацююче високозабезпеченого корінне населення Дубая з базовим знанням англійської мови;
Нудьгуючі високозабезпечені жінки Саудівської Аравії з базовим знанням англійської мови;
Англомовні онлайн-підприємці Америки, Індії та інших країн;
Бодібілдери і просто худнуть громадяни обох статей конкретно з міста Омська;
Домогосподарки Омська зі схильністю до економії;
Сильно зайняті громадяни Омська зі схильністю до економії;
Російськомовні автолюбителі;
Російськомовні туристи, охочі заощадити на відпочинку за кордоном;
Російськомовні онлайн-підприємці в пошуках дохідних партнерських програм;
Ну і, звичайно, російськомовні бізнесмени обох статей, охочі просунути свій бізнес в інтернеті, а також початківці онлайн-маркетологи.
Наші дослідження ЦА повні відкриттів. Наприклад, бодібілдери з цікавістю читають довгі статті про тренування і правильне харчування. І підписуються на багатотомні мануали. А корінні араби не читають нічого, воліючи великі красиві фотографії. Вони легко розлучаються з грошима, принципово купують тільки найдорожчі товари і обожнюють Твіттер і Інстаграм. Багато хто з них наївні, і все ще вірять в маркетингові заклики, в які не вірить більше ніхто. Не розпещені якісним веб-дизайном.
Якби ми не впізнавали все, що тільки можна, про смаки і переваги нашої ЦА, які не вивчали б у всіх подробицях відповідні онлайн-ніші, конкурентів і навіть оффлайн-ринки, то наламали б чимало дров з дизайном, інтерфейсом і контентом.
Загалом, раджу вам пограти в психолога та приватного детектива. Поєднати приємне з корисним, так би мовити. Впевнена, що витрачений час окупиться багаторазово.
No comments:
Post a Comment