Friday, March 13, 2015

Поради блогеру: 7 способів завоювати любов читачів

Спочатку про те, як сама я докотилася до такого життя.

Зараз ви читаєте мій 4-й блог , а в загальній складності я написала тисячі статей на найрізноманітніші теми для самих різних сайтів і аудиторій. 4 блогу - це разом з «литдибр» (особистими щоденниками), яких у мене було два. Плюс звичайні акаунти в соціальних мережах, де я теж залишила не одну сотню заміток на манжетах.

А починала я ... в 2008 році на сайті знайомств Мамба. Це мій перший інкубатор. Я прийшла туди знайомитися з хлопчиками, але швидко зрозуміла, що в цьому плані там ловити нічого, хотіла видалити акаунт - і раптом виявила щоденники та їх химерних мешканців. У щоденниках я затрималася на 2,5 року, оскільки в перший же день графоманія скрутила мене настільки, що не відпускала дуже довго. За великим рахунком, вона не відпустила мене до цих пір. До щоденника на Мамбе я ніколи нічого не писала, крім рекламних статей для журналів. І тут - дорвалася. Перші півроку мене сильно били. Іноді ногами. Мамба - це царство тролів, серед яких трапляється чимало примірників з серйозними психічними відхиленнями. Тролі змушували мене нервувати, докопуючись до кожного мого слова, але я примудрилася витягти хороше з поганого, і навіть врахувала деякі їхні рекомендації. Тролі тримали мене в напрузі і привчили бути завжди готовою «відповісти за базар». А ще відбили охоту прикрашати тексти стилістичними віньєтками. Були в нашому суспільстві й інші люди, які мене любили, читали і підтримували. Так, методом батога і пряника, я за рік відточили письмову мову настільки, що на неї знайшовся покупець. На цього покупця я пропрацювала майже три роки, не забуваючи паралельно строчити в свій другий «литдибр» в ЖЖ, куди переїхала з Мамби. Два роки тому я почала вести робочий блог з інтернет-маркетингу websarafan.ru, де також було багато проб і помилок. І ось тепер, маючи непоганий досвід і знання, я відкрила цей новий проект, в якому має намір використовувати все найкраще з накопиченого багажу.

Мені здається, що з висоти свого графоманського стажу я вже можу давати поради початківцям блогерам. Навколо кожного з моїх блогів завжди збиралася віддана аудиторія, яка читала мене із задоволенням, підписувалася на розсилки і писала в личку теплі слова про те, що у мене дуже затишно і душевно. Це стосувалося навіть робочого блогу. Багато людей слідували за мною по всіх моїх адресах, явкам і акаунтів. Виходячи з нашого спілкування та досвіду минулих років, я навчилася розуміти, що саме цінує в моїх текстах читач, і тепер хочу поділитися з вами деякими думками на цей рахунок. Мова цього разу піде не про «литдибр», а про блогах, які ми ведемо для справи. Отже, які рекомендації слід дотримуватися, щоб читач вас полюбив, навіть якщо ви пишете про бізнес.

1. Ваші статті повинні бути унікальними. Ніякого плагіату, і якомога менше рерайта чужих статей. Переклади і чесні репости з посиланнями на першоджерела - не забороняються. Особисто я без докорів сумління розбавляю власні статті перекладами матеріалів, які відстежую в американських блогах. Буває таке, що вранці у кого-небудь із шанованих мною авторів виходить нова стаття, вдень я її перекладаю, і ввечері вже викладаю в блог. Де ще мої читачі знайдуть таку свіжу інформацію, як не в мене? Загалом, принцип такий: зробіть так, щоб ваша аудиторія розуміла, що статті на такі теми і такої якості можна знайти тільки у вас - і більше ніде.

2. Пишіть просто. Слідкуйте за плавністю викладу. Винятком можуть бути професійні ресурси, на яких збираються ваші колеги для обміну досвідом. Тут доречний сухий стиль з високою концентрацією термінів. Якщо ж ви пишете для потенційних клієнтів, розраховуючи завоювати їхню лояльність, і розуміючи, що вони не є фахівцями у вашій області, використовуйте нормальну людську мову. Конструкції не повинні бути складними, щоб через них не доводилося продиратися, як крізь бурелом. Всі терміни і абревіатури повинні бути розшифровані. Це не означає, що до своїх читачів потрібно зглянутися, як до ясельної групи дитсадка. Говоріть з ними шанобливо, як з нормальними дорослими людьми, чия спеціалізація просто лежить в іншій площині.

3. Давайте корисні поради. Навчальний маркетинг - це найчесніший спосіб просування бізнесу. А також самий трудомісткий і респектабельний. Даючи людям безкоштовні, але цінні рекомендації, без спроб їм щось продати, ви маєте шанс заслужити репутацію справжнього фахівця, якому небайдужі потреби споживачів. Не чекайте, що на знак подяки у вас відразу ж почнуть щось купувати. Абстрагуйтеся від свого его і просувається бренду - і сфокусуйтеся на проблемах читачів. Навчальний маркетинг - це довгий процес і механізм сповільненої дії. Основний його принцип я б сформулювала приблизно так: «Коли прийде час зробити покупку, найімовірніше, клієнт купить у того, хто йому колись у чомусь допоміг». Кожен підприємець може чомусь навчити свого споживача. Будівельник - вибору матеріалів для ремонту; власник магазину одягу - правильному поєднанню речей і модним тенденціям; інтернет-маркетолог - самостійного просування бізнесу в онлайні, і т.п. При цьому необов'язково розкривати ВСЕ секрети, якщо це буде вам на шкоду. Свої головні козирі можете залишити в рукаві. Головне - ніякої прямої реклами і втюхування товарів і послуг.

4. Не бійтеся відрізнятися. Скільки непоганих статей і сайтів ви бачите кожен день? А скільки з них вам дійсно запам'яталося? І завдяки чому? Можливо, там ви побачили відмінні ілюстрації, посміялися над жартами автора або отримали задоволення від стилю викладу? Переймайте все краще, що бачите навколо. Бути НОРМАЛЬНИМ в наш час інформаційного перенасичення - недостатньо. Потрібно бути не таким, як ВСЕ. У хорошому сенсі, звичайно ж.

5. Не лінуйтеся підбирати якісні ілюстрації до постів. Іноді це важко. Нещодавно я поставила чітку мету - уникати затасканого клипарта і вишукувати щось дійсно варте. Іноді це виходить, а іноді - ні. У моїх статтях і раніше попадається кліпарт. Але я роблю все, щоб звести його кількість до мінімуму. Потрібно тільки не шкодувати часу для пошуку дійсно цікавих / красивих / смішних картинок, а ще краще - збирати їх заздалегідь. У мене є спеціальна папка, куди я складаю всі «жипегі», які мені сподобалися під час блукань по інтернету, і які, як мені здається, можуть коли-небудь стати в нагоді для блогу.

6. Постарайтеся розбавляти теорію наочними прикладами. Це теж не завжди легко. Але воно того варте. Статті з історіями з реального життя завжди викликають набагато більший інтерес, ніж пустопорожні міркування.

7. Любіть своїх читачів. Я не знаю, як це пояснити, і як цьому навчити. Любов - вона або є, або її немає. Якщо ви байдужі до аудиторії, але при цьому пишете якісні статті - вас оцінять. Якщо ви, при тому ж увазі до якості, любите свою аудиторію - вас полюблять у відповідь. Мені складно пояснити природу своїх відносин з читачами. З 99% з них я не знайома, і навряд чи коли-небудь познайомлюся. Але чомусь я їх усіх люблю. Ймовірно, це просочується між рядків. І я відчуваю взаємність.

Ось, власне, і все, що стосується любові. А інше - справа техніки!

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru