Кожен день, читаючи російські та американські блоги по інтернет-маркетингу , я збираю маленькі історії успіху різних компаній в області поширення чуток і роздмухування ажіотажу навколо свого бізнесу. На повноцінні статті ці приклади не тягнуть, зате вони накопичилися у мене в такій кількості, яка дозволяє запустити невелику серію практичних порад з мотивів успішних винаходів, розфасованих по кілька штук на статтю. Отже, 5 порад цього тижня по запуску сарафанного радіо:
1. Зробіть так, щоб повз вас неможливо було пройти
Чим більше людей заходить в ваші двері або на ваш сайт, тим більше у вас шансів придбати нових клієнтів. Тому зробіть так, щоб ноги самі до вас йшли! Дайте людям унікальний досвід, якого вони не отримають більше ніде.
Приклад. У Нью-Йорку є магазин матраців ручної роботи Coco-Mat: тут покупців запрошують увійти, пообідати (обід сервірують кожен день) і навіть поспати пару-трійку годин на одному з їх матраців. І знаєте, що в цій затії найкраще? Тут немає ніякого підступу. Ніхто не буде після обіду і сну розкручувати відвідувача на покупку. Ніяких домовленостей і нав'язування продукту. Людина просто встає, йде і - тадааам! - Розповідає про магазин своїм друзям. Тому що, погодьтеся, таке побачиш не на кожному кроці. А коли прийде час для покупки нового матраца, як ви думаєте, куди звернеться і сама ця людина, і його друзі? Правильно - в Coco-Mat.
2. Дайте старим клієнтам нові приводи для розмов
Всі новини, що транслюються по сарафанне радіо, потребують якогось пусковому механізмі - тобто, в темі, що провокує обговорення. Для ваших нових клієнтів все, що пов'язано з вами, є новим і цікавим, так що перший час вони буквально на кожному кроці натикаються на такі механізми. Але, оскільки принадність новизни швидко пропадає, ви повинні вміти підтримувати інтригу для тих клієнтів, які вже встигли вивчити вас вздовж і впоперек.
Сарафанный маркетинг примеры Приклад: до того моменту, коли користувач геолокаційні соцмережі Foursquare Чекин в 1000-ний раз, він вже знає про це додатку практично все; і свіжим темам для обговорення з друзями, здавалося б, взятися нізвідки. Але Foursquare перетворює 1000-ний Чекин в подія - і висилає з такої нагоди свій почесний значок в комплекті з 40% -ою знижкою на всю продукцію свого онлайн-магазину. Ці значки завжди викликають бурхливі обговорення, а хороша знижка призводить заслуженого користувача в магазин, де він також бачить масу цікавих речей, про які, зрозуміло, тут же розповідає знайомим.
Може бути, і ви придумаєте подібні маленькі ювілеї, які допоможуть періодично освіжати ваші відносини з давніми клієнтами?
3. Культивуйте особливе ставлення до найвідданішим фанатам
Шанувальників вашого бренду потрібно пестити і леліяти. Такі друзі, як кажуть, не ростуть в городі, тому побалуйте їх чимось особливим.
Приклад: Серед екстремалів спорту дуже популярні проводяться в Америці заходи Tough Mudder . Це щось на кшталт «гонок на виживання»: найсильніші і витривалі спортсмени долають смугу складних перешкод довжиною в 10-12 км. На додаток до основної гонці проводяться різні розважальні конкурси. Найзапеклішим своїм прихильникам Tough Mudder пропонує особливий знак відмінності: безкоштовні татуювання зі своєю символікою. Оскільки учасники дуже пишаються своєю приналежністю до цього руху, недоліку в охочих немає. А тепер уявіть, скільки обговорень може викликати довічна татуювання!
Сарафанный маркетинг примеры
4. Якщо на вашому сайті є реєстрація, висилайте вітальні листи новим клієнтам
Вирішивши вперше скористатися якимось онлайн-сервісом і зареєструвавшись на відповідному сайті, ми часто не можемо в ньому відразу зорієнтуватися. У таких випадках дуже доречна буває допомогу адміністрації.
Приклад. Подивіться, яке чудове повідомлення приходить кожному новому клієнтові онлайн-служби з оформлення документів FreshBooks . Вони зуміли зберегти індивідуальний підхід до кожного відвідувача, незважаючи на те, що кількість їхніх клієнтів перевалило за 3,5 мільйона.
Добрий день, <ім'я клієнта>, і ласкаво просимо в FreshBooks!
Дозвольте представитися: я Ваш консультант в сегменті малого бізнесу, і я закріплений за Вами спеціально для того, щоб Ви швидше освоїлися з сервісом FreshBooks. Свою допомогу в оформленні Вашого першого рахунку-фактури я надам Вам БЕЗКОШТОВНО. Це частина нашої роботи, і це одна з причин того, що з 2004 року вже більше 3,5 мільйонів клієнтів встигли довірити нам створення, відправлення та друк своїх рахунків-фактур.
Що я можу для Вас зробити:
Я буду Вашим персональним інструктором, і, крім відповідей на питання, допоможу:
- Скласти текст і підібрати фірмовий дизайн для ваших рахунків-фактур, а також відправити перший з них.
- Налагодити документообіг для управління проектами та розрахунків з Вашими клієнтами.
- Вивчити кращі практики отримання online-платежів і складання звітів у Вашій галузі.
Як зі мною зв'язатися:
Це легко: просто дайте відповідь на це повідомлення, виклавши всі наявні питання. Я також доступний в чаті: 15-хвилинний огляд може значно збільшити Вашу продуктивність. Зв'яжіться зі мною за номером <...>, щоб призначити час для розмови. Або, як варіант, відвідайте один з наших щотижневих вебінарів.
З найкращими побажаннями,
<Ім'я, прізвище, контакти співробітника>
І остання порада від мене особисто:
5. Не забувайте про найбільш значущих носіях інформації
Хочу звернутися до власників бізнесу. Усіх вас, дорогі друзі, цікавить, що говорять про вас клієнти. Ви радієте позитивним відгуками і засмучуєтеся через негативних. Але чи пам'ятаєте ви про те, хто є вашими найсуворішими суддями або самими відданими фанатами? І кого при цьому будуть слухати набагато уважніше, ніж покупців? Правильно - це ваші співробітники. Справжні і колишні. На відміну від клієнтів, вони говорять про вас не тільки день-другий після покупки. Вони говорять про вас КОЖЕН день. Родичам, друзям, знайомим, передплатникам в інтернеті. Чи розумієте ви, що ця хвиля сарафанного радіо є найгучнішою? Чи враховуєте це у своїй кадровій політиці? Чи піклуєтеся про своїх підлеглих? Йдете їм назустріч у складних ситуаціях? Чи не занадто мало їм платите? Чи не занадто багато вимагаєте взамін? Чи робите для них щось особливе - таке, чого не робить більше ніхто? Поважаєте їх? Говоріть їм «спасибі»? Ввічливо чи з ними розмовляєте, врешті-решт?
Приклад. Напевно вам доводилося чути про корпоративну культуру Google - неоднозначною, але встигла, завдяки «сарафанне радіо», придбати статус легенди. Мені здається, у керівництва Google можна запозичити пару хороших кадрових фішок (субсидії, комфорт, розваги), а також зробити корисні висновки з поганих - тих, що перетворюють офіси цієї компанії в п'ятизіркові в'язниці.
Пам'ятайте про те, що ставитися до підлеглого потрібно як мінімум не гірше, ніж до клієнта. Якщо ви розшаркується з покупцями, а за стінкою отруюєте життя тим, хто працює на вас за копійки, на хорошу репутацію можете не розраховувати. Втім, я впевнена, що ви у мене не такі. Інакше ви не читали б цей блог. Впевнена, що навіть ваші звільнилися співробітники говорять про вас тільки хороше. Нехай так буде завжди, дорогі читачі, і до нових зустрічей на цих сторінках!
1. Зробіть так, щоб повз вас неможливо було пройти
Чим більше людей заходить в ваші двері або на ваш сайт, тим більше у вас шансів придбати нових клієнтів. Тому зробіть так, щоб ноги самі до вас йшли! Дайте людям унікальний досвід, якого вони не отримають більше ніде.
Приклад. У Нью-Йорку є магазин матраців ручної роботи Coco-Mat: тут покупців запрошують увійти, пообідати (обід сервірують кожен день) і навіть поспати пару-трійку годин на одному з їх матраців. І знаєте, що в цій затії найкраще? Тут немає ніякого підступу. Ніхто не буде після обіду і сну розкручувати відвідувача на покупку. Ніяких домовленостей і нав'язування продукту. Людина просто встає, йде і - тадааам! - Розповідає про магазин своїм друзям. Тому що, погодьтеся, таке побачиш не на кожному кроці. А коли прийде час для покупки нового матраца, як ви думаєте, куди звернеться і сама ця людина, і його друзі? Правильно - в Coco-Mat.
2. Дайте старим клієнтам нові приводи для розмов
Всі новини, що транслюються по сарафанне радіо, потребують якогось пусковому механізмі - тобто, в темі, що провокує обговорення. Для ваших нових клієнтів все, що пов'язано з вами, є новим і цікавим, так що перший час вони буквально на кожному кроці натикаються на такі механізми. Але, оскільки принадність новизни швидко пропадає, ви повинні вміти підтримувати інтригу для тих клієнтів, які вже встигли вивчити вас вздовж і впоперек.
Сарафанный маркетинг примеры Приклад: до того моменту, коли користувач геолокаційні соцмережі Foursquare Чекин в 1000-ний раз, він вже знає про це додатку практично все; і свіжим темам для обговорення з друзями, здавалося б, взятися нізвідки. Але Foursquare перетворює 1000-ний Чекин в подія - і висилає з такої нагоди свій почесний значок в комплекті з 40% -ою знижкою на всю продукцію свого онлайн-магазину. Ці значки завжди викликають бурхливі обговорення, а хороша знижка призводить заслуженого користувача в магазин, де він також бачить масу цікавих речей, про які, зрозуміло, тут же розповідає знайомим.
Може бути, і ви придумаєте подібні маленькі ювілеї, які допоможуть періодично освіжати ваші відносини з давніми клієнтами?
3. Культивуйте особливе ставлення до найвідданішим фанатам
Шанувальників вашого бренду потрібно пестити і леліяти. Такі друзі, як кажуть, не ростуть в городі, тому побалуйте їх чимось особливим.
Приклад: Серед екстремалів спорту дуже популярні проводяться в Америці заходи Tough Mudder . Це щось на кшталт «гонок на виживання»: найсильніші і витривалі спортсмени долають смугу складних перешкод довжиною в 10-12 км. На додаток до основної гонці проводяться різні розважальні конкурси. Найзапеклішим своїм прихильникам Tough Mudder пропонує особливий знак відмінності: безкоштовні татуювання зі своєю символікою. Оскільки учасники дуже пишаються своєю приналежністю до цього руху, недоліку в охочих немає. А тепер уявіть, скільки обговорень може викликати довічна татуювання!
Сарафанный маркетинг примеры
4. Якщо на вашому сайті є реєстрація, висилайте вітальні листи новим клієнтам
Вирішивши вперше скористатися якимось онлайн-сервісом і зареєструвавшись на відповідному сайті, ми часто не можемо в ньому відразу зорієнтуватися. У таких випадках дуже доречна буває допомогу адміністрації.
Приклад. Подивіться, яке чудове повідомлення приходить кожному новому клієнтові онлайн-служби з оформлення документів FreshBooks . Вони зуміли зберегти індивідуальний підхід до кожного відвідувача, незважаючи на те, що кількість їхніх клієнтів перевалило за 3,5 мільйона.
Добрий день, <ім'я клієнта>, і ласкаво просимо в FreshBooks!
Дозвольте представитися: я Ваш консультант в сегменті малого бізнесу, і я закріплений за Вами спеціально для того, щоб Ви швидше освоїлися з сервісом FreshBooks. Свою допомогу в оформленні Вашого першого рахунку-фактури я надам Вам БЕЗКОШТОВНО. Це частина нашої роботи, і це одна з причин того, що з 2004 року вже більше 3,5 мільйонів клієнтів встигли довірити нам створення, відправлення та друк своїх рахунків-фактур.
Що я можу для Вас зробити:
Я буду Вашим персональним інструктором, і, крім відповідей на питання, допоможу:
- Скласти текст і підібрати фірмовий дизайн для ваших рахунків-фактур, а також відправити перший з них.
- Налагодити документообіг для управління проектами та розрахунків з Вашими клієнтами.
- Вивчити кращі практики отримання online-платежів і складання звітів у Вашій галузі.
Як зі мною зв'язатися:
Це легко: просто дайте відповідь на це повідомлення, виклавши всі наявні питання. Я також доступний в чаті: 15-хвилинний огляд може значно збільшити Вашу продуктивність. Зв'яжіться зі мною за номером <...>, щоб призначити час для розмови. Або, як варіант, відвідайте один з наших щотижневих вебінарів.
З найкращими побажаннями,
<Ім'я, прізвище, контакти співробітника>
І остання порада від мене особисто:
5. Не забувайте про найбільш значущих носіях інформації
Хочу звернутися до власників бізнесу. Усіх вас, дорогі друзі, цікавить, що говорять про вас клієнти. Ви радієте позитивним відгуками і засмучуєтеся через негативних. Але чи пам'ятаєте ви про те, хто є вашими найсуворішими суддями або самими відданими фанатами? І кого при цьому будуть слухати набагато уважніше, ніж покупців? Правильно - це ваші співробітники. Справжні і колишні. На відміну від клієнтів, вони говорять про вас не тільки день-другий після покупки. Вони говорять про вас КОЖЕН день. Родичам, друзям, знайомим, передплатникам в інтернеті. Чи розумієте ви, що ця хвиля сарафанного радіо є найгучнішою? Чи враховуєте це у своїй кадровій політиці? Чи піклуєтеся про своїх підлеглих? Йдете їм назустріч у складних ситуаціях? Чи не занадто мало їм платите? Чи не занадто багато вимагаєте взамін? Чи робите для них щось особливе - таке, чого не робить більше ніхто? Поважаєте їх? Говоріть їм «спасибі»? Ввічливо чи з ними розмовляєте, врешті-решт?
Приклад. Напевно вам доводилося чути про корпоративну культуру Google - неоднозначною, але встигла, завдяки «сарафанне радіо», придбати статус легенди. Мені здається, у керівництва Google можна запозичити пару хороших кадрових фішок (субсидії, комфорт, розваги), а також зробити корисні висновки з поганих - тих, що перетворюють офіси цієї компанії в п'ятизіркові в'язниці.
Пам'ятайте про те, що ставитися до підлеглого потрібно як мінімум не гірше, ніж до клієнта. Якщо ви розшаркується з покупцями, а за стінкою отруюєте життя тим, хто працює на вас за копійки, на хорошу репутацію можете не розраховувати. Втім, я впевнена, що ви у мене не такі. Інакше ви не читали б цей блог. Впевнена, що навіть ваші звільнилися співробітники говорять про вас тільки хороше. Нехай так буде завжди, дорогі читачі, і до нових зустрічей на цих сторінках!
No comments:
Post a Comment