Анатомия сарафанного маркетинга - Рецензия Самі заслужені читачі блогу знають, що раніше моєю головною спеціалізацією був сарафани маркетинг (WOMM). Власне, я і зараз маю до нього ставлення. По-перше, веду на цю тему колонку на towave.ru, по-друге, перекладаю теорію в практику у великому репутаційному проекті для однієї арабської компанії. У цьому напрямку працюю з 2009 року, коли WOMM ще не був настільки популярний в Росії, статті на цю тему були рідкістю, а такі солідні портали як cossa.ru задовольнялися копіпастом моїх матеріалів без зазначення першоджерела. Ну це так, ліричний відступ.
А взагалі я хочу розповісти про нову книгу на тему WOMM - «Анатомія сарафанного маркетингу» Емануїла Розена, нещодавно перекладеної на російську мову і випущеної видавництвом «Манн, Іванов і Фербер». Кажуть, Енді Серновіц, визнаний гуру сарафанного маркетингу всіх часів і народів, прочитавши оригінал, відмовився від своїх лаврів. Чи не поквапився він? Давайте розбиратися.
Що відрізняє Розена від інших авторів?
Глибина дослідження. Це навіть не анатомія, а ціла ядерна фізика. Автор ретельно вивчив природу, еволюцію, техніку поширення чуток, психологію і мотивацію розповсюджувачів (від ворон до сучасних інтернет-юзерів) і багато іншого. Це фундаментальна праця, підтверджений безліччю цифр і історій.
Велика кількість прикладів. Тільки історії успіху можуть розкрити суть «сарафанного маркетингу». У цій книзі вони присутні на кожній сторінці.
Для кого написана ця книга?
Думаю, найбільш корисною вона стане для професійних маркетологів. Особливо для тих, хто має справу з такими модними засобами просування як WOMM, вірусний маркетинг і buzz-маркетинг. Середньостатистичний споживач в цій книзі розібраний для них по кісточках і препарований до самих глибинних шарів свідомості і підсвідомості.
Є тут корисна інформація і для власників бізнесу. Автор пояснює, в чому полягає користь «сарафанного радіо» для будь-якого бренду, дає деяке уявлення про те, як використовувати це явище в інтересах бізнесу та про роботу з негативом.
Яке відношення «Анатомія сарафанного маркетингу» має до теперішнього часу?
Наскільки я зрозуміла, оригінал був виданий у 2000-му році і перевиданий в 2009-му. Навіть з моменту другого видання пішов уже четвертий рік. Для інтернету це величезний термін. Я вже мовчу про перше видання. Значна частина статистики встигла застаріти. Візьмемо, наприклад, ось цю цитату:
Враховуючи поширення блогів і різних мережевих форумів, інтернет пропонує величезні можливості для відстеження та вимірювання чуток. Приблизно в 2000 цим вирішили скористатися відразу кілька стартапів, які зайнялися розробкою інструментів для аналізу онлайнових чуток. Однак оскільки більшість розмов між людьми ведуться наживо і лише 10 відсотків - в мережі, деякі ставлять під сумнів практичну цінність інтернету як інструменту виміру чуток.
Думаю, з тих пір ці 10% перетворилися на значно більшу цифру. У рази більшу. Резюме: читаючи цю книгу, не забувайте робити знижку на рік її видання і бурхливий розвиток інтернету. Зрештою, крім статистики, мова тут йде про вічні цінності, про те, що психологія людей мало змінилася з часів появи членороздільноюмови, і про те, що наша поведінка при поширенні і сприйнятті чуток не так вже сильно відрізняється від поведінки звичайних ворон.
Взагалі, видавати паперову версію книги, що має відношення до інтернету, який змінюється до невпізнання щороку, - це сміливий вчинок. Оцінимо же його по достоїнству.
А взагалі я хочу розповісти про нову книгу на тему WOMM - «Анатомія сарафанного маркетингу» Емануїла Розена, нещодавно перекладеної на російську мову і випущеної видавництвом «Манн, Іванов і Фербер». Кажуть, Енді Серновіц, визнаний гуру сарафанного маркетингу всіх часів і народів, прочитавши оригінал, відмовився від своїх лаврів. Чи не поквапився він? Давайте розбиратися.
Що відрізняє Розена від інших авторів?
Глибина дослідження. Це навіть не анатомія, а ціла ядерна фізика. Автор ретельно вивчив природу, еволюцію, техніку поширення чуток, психологію і мотивацію розповсюджувачів (від ворон до сучасних інтернет-юзерів) і багато іншого. Це фундаментальна праця, підтверджений безліччю цифр і історій.
Велика кількість прикладів. Тільки історії успіху можуть розкрити суть «сарафанного маркетингу». У цій книзі вони присутні на кожній сторінці.
Для кого написана ця книга?
Думаю, найбільш корисною вона стане для професійних маркетологів. Особливо для тих, хто має справу з такими модними засобами просування як WOMM, вірусний маркетинг і buzz-маркетинг. Середньостатистичний споживач в цій книзі розібраний для них по кісточках і препарований до самих глибинних шарів свідомості і підсвідомості.
Є тут корисна інформація і для власників бізнесу. Автор пояснює, в чому полягає користь «сарафанного радіо» для будь-якого бренду, дає деяке уявлення про те, як використовувати це явище в інтересах бізнесу та про роботу з негативом.
Яке відношення «Анатомія сарафанного маркетингу» має до теперішнього часу?
Наскільки я зрозуміла, оригінал був виданий у 2000-му році і перевиданий в 2009-му. Навіть з моменту другого видання пішов уже четвертий рік. Для інтернету це величезний термін. Я вже мовчу про перше видання. Значна частина статистики встигла застаріти. Візьмемо, наприклад, ось цю цитату:
Враховуючи поширення блогів і різних мережевих форумів, інтернет пропонує величезні можливості для відстеження та вимірювання чуток. Приблизно в 2000 цим вирішили скористатися відразу кілька стартапів, які зайнялися розробкою інструментів для аналізу онлайнових чуток. Однак оскільки більшість розмов між людьми ведуться наживо і лише 10 відсотків - в мережі, деякі ставлять під сумнів практичну цінність інтернету як інструменту виміру чуток.
Думаю, з тих пір ці 10% перетворилися на значно більшу цифру. У рази більшу. Резюме: читаючи цю книгу, не забувайте робити знижку на рік її видання і бурхливий розвиток інтернету. Зрештою, крім статистики, мова тут йде про вічні цінності, про те, що психологія людей мало змінилася з часів появи членороздільноюмови, і про те, що наша поведінка при поширенні і сприйнятті чуток не так вже сильно відрізняється від поведінки звичайних ворон.
Взагалі, видавати паперову версію книги, що має відношення до інтернету, який змінюється до невпізнання щороку, - це сміливий вчинок. Оцінимо же його по достоїнству.
No comments:
Post a Comment