Tuesday, March 17, 2015

Банерна реклама для початківців. Частина друга: вибираємо майданчик і оцінюємо результат

Размещение баннерной рекламы Вибір майданчика для банерної реклами

Правильний вибір місць для розміщення реклами в інтернеті, в тому числі і банера - головна складова успіху рекламної кампанії. У вас може бути відмінний продукт, бездоганна сторінка приземлення і шедевральний банер, але якщо ви розміститеся в невідповідному або відвідуваних місці, гроші будуть витрачені даремно. Оцінюйте майданчика за наступними критеріями:

1. Тематика ресурсу і присутність на ньому вашої цільової аудиторії. Рекламувати коленвали на жіночих сайтах - не найбільш вдала ідея. А от взуття, сумки та косметику - будь ласка. Дитячі товари підуть на ура на материнських форумах, а юридичні послуги має сенс пропонувати там, де в них можуть потребувати - наприклад, на сайтах, присвячених нерухомості, питань спадщини, правовим аспектам бізнесу і т.п.

2. Відвідуваність ресурсу. Вибирайте популярні сайти, кількість унікальних відвідувачів яких становить не менше 10 000 в місяць. Вартість розміщення банерної реклами на розкручених майданчиках завжди вище, але це того варто. Особисто мені свого часу було шкода витратити навіть 3000 рублів з рекламного бюджету на свідомо провальну затію. І скільки б агенти богом забутих сайтів ні охмуряти мене фразами із серії «А зате у нас дешево!», Я завжди вибирала більш перспективні варіанти. Іноді варто звернути увагу на сайти з меншою, але більш якісної аудиторією - наприклад, на тематичні ресурси, вузькоспеціальні форуми, блоги, що об'єднують людей з конкретних інтересам і т.п. У цьому випадку слід пожертвувати кількістю уникав (унікальних відвідувачів) заради їхньої якості. До того ж, в таких місцях менше реклами, і ви будете там більш помітні.

3. Географія. Якщо ви торгуєте або робите послуги тільки в своєму місті (наприклад, в Красноярську), вибирайте для розміщення банерної реклами розкручені локальні сайти або місцеві «відгалуження» федеральних. Загальноросійська і московська аудиторія вам не потрібна. Якщо ж ви не обмежені географічними рамками, вам якраз більше підійдуть федеральні сайти.

4. Вартість. Вище голови не стрибнеш, і вибирати доводиться в тому ціновому діапазоні, який вас не розорить. Власники деяких сайтів беруть фіксовану оплату за тиждень або місяць, але багато хто воліє виходити не з термінів, а з кількості показів. Це велика і складна тема, яка заслуговує окремої статті, тому сьогодні лише перерахую поширені типи тарифікації:

    CPI (cost per impression) - вартість за 1 показ або CPM (cost per mille = cost per thousand impressions) - вартість тисячі показів;
    CPC (cost per click) - вартість за 1 клік;
    CPT (cost per time) - вартість за часовий період або CPD (cost per day) - вартість за добу показів.

Обговорюючи умови співпраці з господарями або агентами сайтів, з'ясовуйте, де саме буде розміщений банер, наскільки він буде помітний, скільки разів його покажуть за цю суму, чи буде він відображатися постійно або чергуватися з іншими банерами, і, що важливо, як ви зможете все це відстежувати і контролювати. Домовтеся про отримання статистики, адже навіть всемогутній Google Analytics не завжди точно відображає кількість переходів з банерів. Зазвичай банер позначається так званої utm-міткою, завдяки якій можна точно побачити в звітах, скільки було переходів з конкретного банеру. Це корисно в тих випадках, коли на одному сайті у вас або кілька банерів, або присутні посилання на вас з інших місць сайту (наприклад, із статей). У цьому випадку позначається кожна посилання. Якщо вам не хочеться робити це самостійно і надавати агенству готові помічені посилання, попросіть вашого менеджера згенерувати і вислати їх вам. Вони дозволять максимально точно оцінити ефект від кампанії. Крім статистики, вам повинні надати графік розміщення вашої банерної реклами, з яким ви будете звірятися. Бронюючи час розміщення, враховуйте вихідні та свята - вони цілком можуть вплинути на відвідуваність ресурсу і, як наслідок, на ефективність вашої кампанії. Наприклад, по суботах на бізнес-порталах буває затишшя, а на розважальних сайтах - навпаки. Іноді буває вигідно розміщуватися не безпосередньо, а через агентства - у них знижки вище.

Оцінка результатів

Раджу для початку вибрати якийсь один сайт і розмістити там банерну рекламу, скажімо, на тиждень - так легше оцінити результати. Якщо виявиться, що ефект дуже слабкий і не варто вкладених грошей, наступного тижня спробуйте інше місце - і так до тих пір, поки не знайдете оптимальні варіанти, з якими є сенс зв'язуватися всерйоз і надовго.

Щоб оцінити ефективність банера, потрібно в першу чергу знати його кликабельность, тобто показник CTR (click through rate), для визначення якого, в свою чергу, знадобляться дві цифри за оплачений вами період розміщення:

    Кількість показів банера - це основний параметр для рекламної кампанії. Покази вимірюються тисячами і навіть мільйонами.
    Кількість кліків - це другий, не менш важливий, параметр, що показує, наскільки реклама дійсно зацікавила користувачів.

Вважаємо CTR - це відношення кількості кліків до кількості показів, що вимірюється у відсотках. Чим вище ця величина, тим ефективніше вважається банер. Наприклад, CTR = 1% означає, що на кожні 100 показів банера припадає 1 перехід на рекламований їм веб-сайт. На зорі становлення інтернет-реклами CTR в 1-2% вважався нормальним. Зараз звичайним для баннера вважається CTR в 0,3-0,5%. Як правило, менше значення свідчить про те, що кампанія не вдалася. У такому випадку негайно перервіть її і спробуйте розміститися в іншому місці, або ж ще раз критично подивіться на сам банер - можливо, справа у невдалому тексті або смутному дизайні?

Існують і інші параметри ефективності банерної реклами. Окремої уваги заслуговує таргетована реклама в соціальних мережах, а також розміщення через мережі баннерного обміну, але, щоб не розтягувати статтю на кілометр (як я люблю), на цей раз я обмежилася лише азами цього непростого, але цікавого способу просування. Прошу тих, у кого вже є вдалий - чи не дуже - досвід проведення банерних рекламних кампаній, поділитися ним в коментарях.

Ну і ось вам комікс на десерт. Будьте обережні з довгими чорними шлангами!

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини yeshouse.ru youtoome.ru yourm88.com york-talisman.com.ua yomayo.ru yvavilebismovla.ge yuzhin.com zaozrkk.com zel.engdk.ru zdorovayaledy.ru