Размещение баннерной рекламы Вибір майданчика для банерної реклами
Правильний вибір місць для розміщення реклами в інтернеті, в тому числі і банера - головна складова успіху рекламної кампанії. У вас може бути відмінний продукт, бездоганна сторінка приземлення і шедевральний банер, але якщо ви розміститеся в невідповідному або відвідуваних місці, гроші будуть витрачені даремно. Оцінюйте майданчика за наступними критеріями:
1. Тематика ресурсу і присутність на ньому вашої цільової аудиторії. Рекламувати коленвали на жіночих сайтах - не найбільш вдала ідея. А от взуття, сумки та косметику - будь ласка. Дитячі товари підуть на ура на материнських форумах, а юридичні послуги має сенс пропонувати там, де в них можуть потребувати - наприклад, на сайтах, присвячених нерухомості, питань спадщини, правовим аспектам бізнесу і т.п.
2. Відвідуваність ресурсу. Вибирайте популярні сайти, кількість унікальних відвідувачів яких становить не менше 10 000 в місяць. Вартість розміщення банерної реклами на розкручених майданчиках завжди вище, але це того варто. Особисто мені свого часу було шкода витратити навіть 3000 рублів з рекламного бюджету на свідомо провальну затію. І скільки б агенти богом забутих сайтів ні охмуряти мене фразами із серії «А зате у нас дешево!», Я завжди вибирала більш перспективні варіанти. Іноді варто звернути увагу на сайти з меншою, але більш якісної аудиторією - наприклад, на тематичні ресурси, вузькоспеціальні форуми, блоги, що об'єднують людей з конкретних інтересам і т.п. У цьому випадку слід пожертвувати кількістю уникав (унікальних відвідувачів) заради їхньої якості. До того ж, в таких місцях менше реклами, і ви будете там більш помітні.
3. Географія. Якщо ви торгуєте або робите послуги тільки в своєму місті (наприклад, в Красноярську), вибирайте для розміщення банерної реклами розкручені локальні сайти або місцеві «відгалуження» федеральних. Загальноросійська і московська аудиторія вам не потрібна. Якщо ж ви не обмежені географічними рамками, вам якраз більше підійдуть федеральні сайти.
4. Вартість. Вище голови не стрибнеш, і вибирати доводиться в тому ціновому діапазоні, який вас не розорить. Власники деяких сайтів беруть фіксовану оплату за тиждень або місяць, але багато хто воліє виходити не з термінів, а з кількості показів. Це велика і складна тема, яка заслуговує окремої статті, тому сьогодні лише перерахую поширені типи тарифікації:
CPI (cost per impression) - вартість за 1 показ або CPM (cost per mille = cost per thousand impressions) - вартість тисячі показів;
CPC (cost per click) - вартість за 1 клік;
CPT (cost per time) - вартість за часовий період або CPD (cost per day) - вартість за добу показів.
Обговорюючи умови співпраці з господарями або агентами сайтів, з'ясовуйте, де саме буде розміщений банер, наскільки він буде помітний, скільки разів його покажуть за цю суму, чи буде він відображатися постійно або чергуватися з іншими банерами, і, що важливо, як ви зможете все це відстежувати і контролювати. Домовтеся про отримання статистики, адже навіть всемогутній Google Analytics не завжди точно відображає кількість переходів з банерів. Зазвичай банер позначається так званої utm-міткою, завдяки якій можна точно побачити в звітах, скільки було переходів з конкретного банеру. Це корисно в тих випадках, коли на одному сайті у вас або кілька банерів, або присутні посилання на вас з інших місць сайту (наприклад, із статей). У цьому випадку позначається кожна посилання. Якщо вам не хочеться робити це самостійно і надавати агенству готові помічені посилання, попросіть вашого менеджера згенерувати і вислати їх вам. Вони дозволять максимально точно оцінити ефект від кампанії. Крім статистики, вам повинні надати графік розміщення вашої банерної реклами, з яким ви будете звірятися. Бронюючи час розміщення, враховуйте вихідні та свята - вони цілком можуть вплинути на відвідуваність ресурсу і, як наслідок, на ефективність вашої кампанії. Наприклад, по суботах на бізнес-порталах буває затишшя, а на розважальних сайтах - навпаки. Іноді буває вигідно розміщуватися не безпосередньо, а через агентства - у них знижки вище.
Оцінка результатів
Раджу для початку вибрати якийсь один сайт і розмістити там банерну рекламу, скажімо, на тиждень - так легше оцінити результати. Якщо виявиться, що ефект дуже слабкий і не варто вкладених грошей, наступного тижня спробуйте інше місце - і так до тих пір, поки не знайдете оптимальні варіанти, з якими є сенс зв'язуватися всерйоз і надовго.
Щоб оцінити ефективність банера, потрібно в першу чергу знати його кликабельность, тобто показник CTR (click through rate), для визначення якого, в свою чергу, знадобляться дві цифри за оплачений вами період розміщення:
Кількість показів банера - це основний параметр для рекламної кампанії. Покази вимірюються тисячами і навіть мільйонами.
Кількість кліків - це другий, не менш важливий, параметр, що показує, наскільки реклама дійсно зацікавила користувачів.
Вважаємо CTR - це відношення кількості кліків до кількості показів, що вимірюється у відсотках. Чим вище ця величина, тим ефективніше вважається банер. Наприклад, CTR = 1% означає, що на кожні 100 показів банера припадає 1 перехід на рекламований їм веб-сайт. На зорі становлення інтернет-реклами CTR в 1-2% вважався нормальним. Зараз звичайним для баннера вважається CTR в 0,3-0,5%. Як правило, менше значення свідчить про те, що кампанія не вдалася. У такому випадку негайно перервіть її і спробуйте розміститися в іншому місці, або ж ще раз критично подивіться на сам банер - можливо, справа у невдалому тексті або смутному дизайні?
Існують і інші параметри ефективності банерної реклами. Окремої уваги заслуговує таргетована реклама в соціальних мережах, а також розміщення через мережі баннерного обміну, але, щоб не розтягувати статтю на кілометр (як я люблю), на цей раз я обмежилася лише азами цього непростого, але цікавого способу просування. Прошу тих, у кого вже є вдалий - чи не дуже - досвід проведення банерних рекламних кампаній, поділитися ним в коментарях.
Ну і ось вам комікс на десерт. Будьте обережні з довгими чорними шлангами!
Правильний вибір місць для розміщення реклами в інтернеті, в тому числі і банера - головна складова успіху рекламної кампанії. У вас може бути відмінний продукт, бездоганна сторінка приземлення і шедевральний банер, але якщо ви розміститеся в невідповідному або відвідуваних місці, гроші будуть витрачені даремно. Оцінюйте майданчика за наступними критеріями:
1. Тематика ресурсу і присутність на ньому вашої цільової аудиторії. Рекламувати коленвали на жіночих сайтах - не найбільш вдала ідея. А от взуття, сумки та косметику - будь ласка. Дитячі товари підуть на ура на материнських форумах, а юридичні послуги має сенс пропонувати там, де в них можуть потребувати - наприклад, на сайтах, присвячених нерухомості, питань спадщини, правовим аспектам бізнесу і т.п.
2. Відвідуваність ресурсу. Вибирайте популярні сайти, кількість унікальних відвідувачів яких становить не менше 10 000 в місяць. Вартість розміщення банерної реклами на розкручених майданчиках завжди вище, але це того варто. Особисто мені свого часу було шкода витратити навіть 3000 рублів з рекламного бюджету на свідомо провальну затію. І скільки б агенти богом забутих сайтів ні охмуряти мене фразами із серії «А зате у нас дешево!», Я завжди вибирала більш перспективні варіанти. Іноді варто звернути увагу на сайти з меншою, але більш якісної аудиторією - наприклад, на тематичні ресурси, вузькоспеціальні форуми, блоги, що об'єднують людей з конкретних інтересам і т.п. У цьому випадку слід пожертвувати кількістю уникав (унікальних відвідувачів) заради їхньої якості. До того ж, в таких місцях менше реклами, і ви будете там більш помітні.
3. Географія. Якщо ви торгуєте або робите послуги тільки в своєму місті (наприклад, в Красноярську), вибирайте для розміщення банерної реклами розкручені локальні сайти або місцеві «відгалуження» федеральних. Загальноросійська і московська аудиторія вам не потрібна. Якщо ж ви не обмежені географічними рамками, вам якраз більше підійдуть федеральні сайти.
4. Вартість. Вище голови не стрибнеш, і вибирати доводиться в тому ціновому діапазоні, який вас не розорить. Власники деяких сайтів беруть фіксовану оплату за тиждень або місяць, але багато хто воліє виходити не з термінів, а з кількості показів. Це велика і складна тема, яка заслуговує окремої статті, тому сьогодні лише перерахую поширені типи тарифікації:
CPI (cost per impression) - вартість за 1 показ або CPM (cost per mille = cost per thousand impressions) - вартість тисячі показів;
CPC (cost per click) - вартість за 1 клік;
CPT (cost per time) - вартість за часовий період або CPD (cost per day) - вартість за добу показів.
Обговорюючи умови співпраці з господарями або агентами сайтів, з'ясовуйте, де саме буде розміщений банер, наскільки він буде помітний, скільки разів його покажуть за цю суму, чи буде він відображатися постійно або чергуватися з іншими банерами, і, що важливо, як ви зможете все це відстежувати і контролювати. Домовтеся про отримання статистики, адже навіть всемогутній Google Analytics не завжди точно відображає кількість переходів з банерів. Зазвичай банер позначається так званої utm-міткою, завдяки якій можна точно побачити в звітах, скільки було переходів з конкретного банеру. Це корисно в тих випадках, коли на одному сайті у вас або кілька банерів, або присутні посилання на вас з інших місць сайту (наприклад, із статей). У цьому випадку позначається кожна посилання. Якщо вам не хочеться робити це самостійно і надавати агенству готові помічені посилання, попросіть вашого менеджера згенерувати і вислати їх вам. Вони дозволять максимально точно оцінити ефект від кампанії. Крім статистики, вам повинні надати графік розміщення вашої банерної реклами, з яким ви будете звірятися. Бронюючи час розміщення, враховуйте вихідні та свята - вони цілком можуть вплинути на відвідуваність ресурсу і, як наслідок, на ефективність вашої кампанії. Наприклад, по суботах на бізнес-порталах буває затишшя, а на розважальних сайтах - навпаки. Іноді буває вигідно розміщуватися не безпосередньо, а через агентства - у них знижки вище.
Оцінка результатів
Раджу для початку вибрати якийсь один сайт і розмістити там банерну рекламу, скажімо, на тиждень - так легше оцінити результати. Якщо виявиться, що ефект дуже слабкий і не варто вкладених грошей, наступного тижня спробуйте інше місце - і так до тих пір, поки не знайдете оптимальні варіанти, з якими є сенс зв'язуватися всерйоз і надовго.
Щоб оцінити ефективність банера, потрібно в першу чергу знати його кликабельность, тобто показник CTR (click through rate), для визначення якого, в свою чергу, знадобляться дві цифри за оплачений вами період розміщення:
Кількість показів банера - це основний параметр для рекламної кампанії. Покази вимірюються тисячами і навіть мільйонами.
Кількість кліків - це другий, не менш важливий, параметр, що показує, наскільки реклама дійсно зацікавила користувачів.
Вважаємо CTR - це відношення кількості кліків до кількості показів, що вимірюється у відсотках. Чим вище ця величина, тим ефективніше вважається банер. Наприклад, CTR = 1% означає, що на кожні 100 показів банера припадає 1 перехід на рекламований їм веб-сайт. На зорі становлення інтернет-реклами CTR в 1-2% вважався нормальним. Зараз звичайним для баннера вважається CTR в 0,3-0,5%. Як правило, менше значення свідчить про те, що кампанія не вдалася. У такому випадку негайно перервіть її і спробуйте розміститися в іншому місці, або ж ще раз критично подивіться на сам банер - можливо, справа у невдалому тексті або смутному дизайні?
Існують і інші параметри ефективності банерної реклами. Окремої уваги заслуговує таргетована реклама в соціальних мережах, а також розміщення через мережі баннерного обміну, але, щоб не розтягувати статтю на кілометр (як я люблю), на цей раз я обмежилася лише азами цього непростого, але цікавого способу просування. Прошу тих, у кого вже є вдалий - чи не дуже - досвід проведення банерних рекламних кампаній, поділитися ним в коментарях.
Ну і ось вам комікс на десерт. Будьте обережні з довгими чорними шлангами!
No comments:
Post a Comment