Вчора ми з хлопцями обговорювали просування бізнесу в соціальних мережах, планували, малювали в повітрі схеми, махали руками - і вуаля! На ранок - напад графоманії дозрів. Я відчула, що не зможу їсти і спати, поки не розповім вам все, що я знаю про SMM (Social Media Marketing, маркетинг соціальних медіа або, як кажуть у народі, маркетинг в соціальних мережах). Ну не все, звичайно, а те, що можна втиснути в формат цього блогу . Буде многабукаф, але користь, сподіваюся, буде теж.
Отже, SMM. Це модно. Це можна робити абсолютно безкоштовно. Технічно це дуже легко. Тому в соціальних мережах зараз моторошна тиснява. Туди не йде нині тільки ледачий або той, чий бізнес занадто узкоспеціален для широких мас інтернет-юзерів. Втім, для цієї категорії теж є свої вузькоспеціальні соцмережі. Але ми поговоримо сьогодні про, скажімо так, загальновживаних напрямках бізнесу. Про тих, кому даний вид просування підходить. Отже, ви вирішили йти в ногу з часом і зайнятися SMM. З чого почати?
1. Визначтеся, чи точно вам це потрібно. Особливість соцмереж полягає в тому, що залучити передплатників можна лише двома способами: давати корисну інформацію та / або розважати. Про контенті ми поговоримо докладніше в одному з наступних пунктів. А ви поки подумайте, яку користь можете принести юзерам, оцініть власні запаси інформації, згадайте, на яких сторонніх ресурсах можна ці запаси поповнити, а також вирішіть, яку розважальну складову ви можете внести в контент своїх груп або паблік. Про рекламу власного бренду і продуктів забудьте. Не намагайтеся нічого продавати. У соцмережах цей номер не пройде - поб'ють. Пам'ятайте основний принцип: «Суть SMM полягає не в тому, щоб БРАТИ щось від користувачів. А в тому, щоб щось їм ДАВАТИ ». Якщо ви не готові витрачати час і сили на« сумнівний альтруїзм », залиште думка про просування в соціальних мережах прямо зараз. Інакше лише витратите час і зіпсуєте імідж. Краще ніякого SMM, ніж поганий SMM. Якщо ж мета вашої присутності в соціальних медіа - не швидка підвищення продажів, а завоювання лояльності аудиторії, підвищення впізнаваності бренду і зміцнення його репутації; якщо ви готові багато працювати, і у вас достатньо корисної та цікавої інформації для користувачів - тоді продовжуємо.
2. Перш ніж створювати групи та паблік, ще раз критично огляньте свій сайт. Адже саме до нього будуть вести всі доріжки. Ви вже визначилися з цільовою сторінкою, на яку будете розвішувати посилання по соцмережах? Чи буде це Головна або зовсім інша сторінка сайту? У кожному разі, місце приземлення має виглядати привабливо і містити саме ту інформацію, яку ви хочете донести до відвідувачів в першу чергу. Перевірте також, чи все на сайті добре працює, чи немає битих посилань, що поїхав верстки, 8-го або 10-го шрифту в текстах (дуже поширене явище!), Не петляє Чи інтерфейс в стилі «куди ти завів нас, Сусанін-герой », чи сторінка« Контакти »та ін. Якщо ви щось продаєте, чи на місці прайси, каталоги, умови доставки і т.п. Загалом, сайт повинен бути красивим, зручним і правильно наповненим. Зрештою, це вітрина вашого бізнесу і центральна точка всієї вашої активності в інтернеті.
Обов'язково подбайте про SMO (Social Media Optimization, оптимізація сайту під соціальні мережі). Одночасно зі створенням представництв в соцмережах приготуйте так звані «соціальні кнопки». Це іконки тих мереж, в яких ви вирішите влаштуватися. Іконки повинні висіти на видному місці і служити для швидкого переходу у ваші групи та паблік. Пізніше ваш програміст їх залінкует. Не забудьте також кнопку RSS. Якщо на сайті є блог, каталог або інші форми подачі інформації, яку ви хочете поширювати по інтернету, прикрутите соціальні віджети. Це кнопки Like та Share від Facebook, Tweet від Twitter, «Мені подобається» і «Розповісти друзям» від ВКонтакте і інші. Вони повинні бути під кожним постом блогу, під кожною новиною, поряд з кожним товаром в каталозі і т.п. Ці кнопки відіграють величезну роль у розкрутці бізнесу в соцмережах. Для мене непоганим рішенням є також вконтактовскіе коментарі («рідні» коментарі WordPress я теж залишила - для оригіналів, яких ВКонтакте немає). Хороша річ. Все, що вконтактовскій юзер пише тут, відображається на його стіні і під френдстрічку його друзів (якщо, звичайно, він не зніме галочку). До того ж, це полегшує спілкування між читачами, тому, зустрівшись вперше в блозі, вони можуть легко зафрендити один одного ВКонтакте. Є аналогічний віджет і у Facebook. Якщо ви обираєте для розкрутки Facebook і / або ВКонтакте (про вибір мереж ми поговоримо в наступному пункті), ви також можете прикрутити де-небудь збоку соціальні плагіни «Ми в Facebook», «Ми ВКонтакте». Це такі великі штуковини із зазначенням кількості передплатників, аватарками і кнопками для швидкої підписки. Але їх краще повісити пізніше, коли народу в групах та паблік буде досить багато. Тому що віконце з двома передплатниками буде виглядати не дуже добре. Мої власні паблік на даний момент зовсім нові, народу в них мало (до речі, буду рада, якщо ви допоможете мені це виправити), тому великі віджети я, як бачите, поки не вішаю.
SMO дозволить вам перетворити ваш сайт і всі його представництва в соцмережах в єдиний організм з хорошим, здоровим кровообігом. А також дасть відвідувачам можливість легко і швидко поширювати ваш контент.
3. Визначтеся, які соціальні мережі вам потрібні. Найчастіше використовується джентльменський набір «ВКонтакте + Twitter + Facebook». Але це не означає, що він підходить саме вам. Якщо ви, наприклад, продаєте дитячі товари, не варто витрачати час на Twitter. Замініть його на Однокласники. ВКонтакте при цьому цілком згодиться, а от на Facebook я б не пішла. Спробувати можна, але за залишковим принципом. Загалом, при виборі соцмереж керуйтеся зразковим портретом їх аудиторій. Звичайно, всі ці портрети грубі і незграбно, але здоровий глузд у них є. Картинки вам на допомогу.
4. Підготуйте все необхідне для відкриття груп та паблік. Крім посилання на сайт у вас повинні бути ідеї для декількох класних постів, а також фото, відео, документи та ін. для первинного наповнення + чітке, коротке і захоплююче опис вашого бізнесу + кілька картинок / фото для різних соцмереж. Картинки повинні бути однаковими за айдентіка (колір, логотип, заголовок і т.п. - бажано, щоб все це було виконано в стилістиці вашого сайту) і різними за компонуванні (просто попросите дизайнера розкидати елементи з різних форматів). Якщо говорити про наш джентльменському наборі, то вам знадобляться три картинки: 1. Витягнута вертикальна для ВКонтакте; 2. Витягнута горизонтальна для обкладинки в Facebook; 3. Квадратна для аватарки в Facebook і Twitter.
Ви думаєте, це все, що потрібно для початку роботи? А ось і ні. Вся наша затія з маркетингом в соціальних мережах не матиме сенсу, якщо ми не почали заздалегідь, або не почнемо прямо зараз БУДУВАТИ ЯКІСНУ МЕРЕЖА.
5. Отже, мережу. Простіше кажучи, це ваші «друзі» в соціалках. Але ми зараз говоримо не про родичів і знайомих, а про вашої цільової аудиторії. Для роботи вам потрібна саме якісна мережу. Це не означає, що ваша тітка Люба і однокласник Петя складають мережу неякісну. Ні, просто ця аудиторія навряд чи підходить для справи. Втім, щоб створити кучність в новій порожній групі, можна покликати туди і Петю, і тітку Любу. Чому ні? Всі так роблять. Але надалі необхідно набирати саме тих, хто потрібен вам для справи, а не для дружньої підтримки.
Можливо, ви вже давно будуєте свою професійну мережу. У такому випадку все, що вам зараз потрібно - це взяти готову аудиторію і працювати з нею, одночасно продовжуючи її нарощувати. Якщо ж ви тільки зараз задумалися про це - нічого страшного. За пару днів ви, звичайно, не надолужити згаяне, але, при відомому старанності, первинну мережу можна набрати і за пару тижнів. І тут у мене до вас велике людське прохання. Будь ласка, не тягніть в друзі всіх підряд. Не біжіть за цифрами. І, вже звичайно, не купуйте ботів. Недавній скандал з Adidas і Coca-Cola, який виявив 59% і 37% фальшивих передплатників (відповідно) в їх паблік ВКонтакте, показав, що до добра така стратегія не доводить. Це величезна пляма на репутації обох брендів, і відмиватися їм тепер доведеться довго. У «Роллтон» взагалі виявилося 76% ботів, а у «Зв'язкового банку» - 73. Навіть якби ця інформація не спливла, яка може бути користь від мертвих душ в передплатників? Ніякий, крім однієї-єдиної цифри. Так, ця цифра важлива. Але якщо при тисячах передплатників група виглядає мертвою, без «лайків» та коментарів, то будь-якому ввійшов відразу все стає ясно. Коли я бачу подібні кладовища, на думку спадає сумний анекдот: «У дитинстві батьки вішали їй на шию шматок яловичини, щоб з нею грали хоча б собаки». Ми так робити не будемо.
Ми робимо ось так. Шукаємо по внутрішньому пошуку кожної соцмережі, в якій ми вирішили просуватися, тематичні групи та професійні спільноти по нашому профілю. Шукаються вони за ключовими словами. У моєму випадку це: «інтернет-маркетинг», «реклама», «SMM», «SMO», «SEO», «просування в соц мережах», «розкрутка в соціальних мережах» і ще купа всякого подібного. У вашому випадку - ви самі знаєте, що шукати. Все, що стосується напряму вашого бізнесу, ваших товарів, послуг та ін. Отримуєте результати пошуку по кожному ключевику - і вступаєте в усі групи (підписуєтеся на паблік, акаунти, фолловіть, френди і т.п.). Саме вступаєте, а не просто дивіться «по верхах». Це дуже допоможе вам у майбутньому, коли ви впритул займетеся контентом, але про це пізніше. Далі. У кожній групі або паблік є адміністратори, керівники та інші контактні особи. Є також коментатори і активні передплатники, викладають власні пости. Френдів їх усіх. Френдів також інших передплатників, аватарки яких бачите у списку. Їх краще додавати не підряд, а вибірково. Ми ж набираємо цільову аудиторію, пам'ятаєте? Тільки не перестарайтеся з кількістю, щоб вас не прийняли за спамера і не забанили. «Festina lente», як свідчить наш логотип, що означає «поспішай повільно». Крім груп та паблік збирайте по мережах розрізнених користувачів, які підходять під ваші критерії. І не тільки по мережах. Знаходьте і френдів в інтернеті всіх потрібних людей з реала! Познайомилися, наприклад, в офісі, пізніше знайшли людину з пошуку в тому ж ВКонтакте - і додали в друзі. Поспілкувалися на конференції, прийшли додому, сіли за комп'ютер - схема та ж. І не забудьте про конкурентів. Підписавшись на їх оновлення, ви будете в курсі їх діяльності, що, погодьтеся, дуже зручно. Не всі зафрендити вас у відповідь (особливо конкуренти). Нічого страшного. Ви не пряник, щоб усім подобатися. Хтось запитає, чого вам, власне треба. Спокійно відповідайте, що підписуєтеся на всіх цікавих людей, щоб читати їх записи. Або говорите, що ви колеги по цеху (якщо це правда). Будьте милі і коректні, але без підлещування. Це звичайно обеззброює. Особисто мене френд у відповідь приблизно 90% тих, кого я зафрендити перша. Іноді ми відразу знайомимося, розповідаємо один одному про себе, шукаємо точки дотику і навіть обмінюємося посиланнями. Ось так і будується якісна мережу, друзі. Це нешвидкий, кропіткий процес, і називається він красивим словом networking.
Ну що, втомилися? Сайт підготували, соцмережі вибрали, народу нафренділі, картинки намалювали, контент підготували? А тепер лягайте спати. Завтра у нас буде дуже насичений день.
Отже, SMM. Це модно. Це можна робити абсолютно безкоштовно. Технічно це дуже легко. Тому в соціальних мережах зараз моторошна тиснява. Туди не йде нині тільки ледачий або той, чий бізнес занадто узкоспеціален для широких мас інтернет-юзерів. Втім, для цієї категорії теж є свої вузькоспеціальні соцмережі. Але ми поговоримо сьогодні про, скажімо так, загальновживаних напрямках бізнесу. Про тих, кому даний вид просування підходить. Отже, ви вирішили йти в ногу з часом і зайнятися SMM. З чого почати?
1. Визначтеся, чи точно вам це потрібно. Особливість соцмереж полягає в тому, що залучити передплатників можна лише двома способами: давати корисну інформацію та / або розважати. Про контенті ми поговоримо докладніше в одному з наступних пунктів. А ви поки подумайте, яку користь можете принести юзерам, оцініть власні запаси інформації, згадайте, на яких сторонніх ресурсах можна ці запаси поповнити, а також вирішіть, яку розважальну складову ви можете внести в контент своїх груп або паблік. Про рекламу власного бренду і продуктів забудьте. Не намагайтеся нічого продавати. У соцмережах цей номер не пройде - поб'ють. Пам'ятайте основний принцип: «Суть SMM полягає не в тому, щоб БРАТИ щось від користувачів. А в тому, щоб щось їм ДАВАТИ ». Якщо ви не готові витрачати час і сили на« сумнівний альтруїзм », залиште думка про просування в соціальних мережах прямо зараз. Інакше лише витратите час і зіпсуєте імідж. Краще ніякого SMM, ніж поганий SMM. Якщо ж мета вашої присутності в соціальних медіа - не швидка підвищення продажів, а завоювання лояльності аудиторії, підвищення впізнаваності бренду і зміцнення його репутації; якщо ви готові багато працювати, і у вас достатньо корисної та цікавої інформації для користувачів - тоді продовжуємо.
2. Перш ніж створювати групи та паблік, ще раз критично огляньте свій сайт. Адже саме до нього будуть вести всі доріжки. Ви вже визначилися з цільовою сторінкою, на яку будете розвішувати посилання по соцмережах? Чи буде це Головна або зовсім інша сторінка сайту? У кожному разі, місце приземлення має виглядати привабливо і містити саме ту інформацію, яку ви хочете донести до відвідувачів в першу чергу. Перевірте також, чи все на сайті добре працює, чи немає битих посилань, що поїхав верстки, 8-го або 10-го шрифту в текстах (дуже поширене явище!), Не петляє Чи інтерфейс в стилі «куди ти завів нас, Сусанін-герой », чи сторінка« Контакти »та ін. Якщо ви щось продаєте, чи на місці прайси, каталоги, умови доставки і т.п. Загалом, сайт повинен бути красивим, зручним і правильно наповненим. Зрештою, це вітрина вашого бізнесу і центральна точка всієї вашої активності в інтернеті.
Обов'язково подбайте про SMO (Social Media Optimization, оптимізація сайту під соціальні мережі). Одночасно зі створенням представництв в соцмережах приготуйте так звані «соціальні кнопки». Це іконки тих мереж, в яких ви вирішите влаштуватися. Іконки повинні висіти на видному місці і служити для швидкого переходу у ваші групи та паблік. Пізніше ваш програміст їх залінкует. Не забудьте також кнопку RSS. Якщо на сайті є блог, каталог або інші форми подачі інформації, яку ви хочете поширювати по інтернету, прикрутите соціальні віджети. Це кнопки Like та Share від Facebook, Tweet від Twitter, «Мені подобається» і «Розповісти друзям» від ВКонтакте і інші. Вони повинні бути під кожним постом блогу, під кожною новиною, поряд з кожним товаром в каталозі і т.п. Ці кнопки відіграють величезну роль у розкрутці бізнесу в соцмережах. Для мене непоганим рішенням є також вконтактовскіе коментарі («рідні» коментарі WordPress я теж залишила - для оригіналів, яких ВКонтакте немає). Хороша річ. Все, що вконтактовскій юзер пише тут, відображається на його стіні і під френдстрічку його друзів (якщо, звичайно, він не зніме галочку). До того ж, це полегшує спілкування між читачами, тому, зустрівшись вперше в блозі, вони можуть легко зафрендити один одного ВКонтакте. Є аналогічний віджет і у Facebook. Якщо ви обираєте для розкрутки Facebook і / або ВКонтакте (про вибір мереж ми поговоримо в наступному пункті), ви також можете прикрутити де-небудь збоку соціальні плагіни «Ми в Facebook», «Ми ВКонтакте». Це такі великі штуковини із зазначенням кількості передплатників, аватарками і кнопками для швидкої підписки. Але їх краще повісити пізніше, коли народу в групах та паблік буде досить багато. Тому що віконце з двома передплатниками буде виглядати не дуже добре. Мої власні паблік на даний момент зовсім нові, народу в них мало (до речі, буду рада, якщо ви допоможете мені це виправити), тому великі віджети я, як бачите, поки не вішаю.
SMO дозволить вам перетворити ваш сайт і всі його представництва в соцмережах в єдиний організм з хорошим, здоровим кровообігом. А також дасть відвідувачам можливість легко і швидко поширювати ваш контент.
3. Визначтеся, які соціальні мережі вам потрібні. Найчастіше використовується джентльменський набір «ВКонтакте + Twitter + Facebook». Але це не означає, що він підходить саме вам. Якщо ви, наприклад, продаєте дитячі товари, не варто витрачати час на Twitter. Замініть його на Однокласники. ВКонтакте при цьому цілком згодиться, а от на Facebook я б не пішла. Спробувати можна, але за залишковим принципом. Загалом, при виборі соцмереж керуйтеся зразковим портретом їх аудиторій. Звичайно, всі ці портрети грубі і незграбно, але здоровий глузд у них є. Картинки вам на допомогу.
4. Підготуйте все необхідне для відкриття груп та паблік. Крім посилання на сайт у вас повинні бути ідеї для декількох класних постів, а також фото, відео, документи та ін. для первинного наповнення + чітке, коротке і захоплююче опис вашого бізнесу + кілька картинок / фото для різних соцмереж. Картинки повинні бути однаковими за айдентіка (колір, логотип, заголовок і т.п. - бажано, щоб все це було виконано в стилістиці вашого сайту) і різними за компонуванні (просто попросите дизайнера розкидати елементи з різних форматів). Якщо говорити про наш джентльменському наборі, то вам знадобляться три картинки: 1. Витягнута вертикальна для ВКонтакте; 2. Витягнута горизонтальна для обкладинки в Facebook; 3. Квадратна для аватарки в Facebook і Twitter.
Ви думаєте, це все, що потрібно для початку роботи? А ось і ні. Вся наша затія з маркетингом в соціальних мережах не матиме сенсу, якщо ми не почали заздалегідь, або не почнемо прямо зараз БУДУВАТИ ЯКІСНУ МЕРЕЖА.
5. Отже, мережу. Простіше кажучи, це ваші «друзі» в соціалках. Але ми зараз говоримо не про родичів і знайомих, а про вашої цільової аудиторії. Для роботи вам потрібна саме якісна мережу. Це не означає, що ваша тітка Люба і однокласник Петя складають мережу неякісну. Ні, просто ця аудиторія навряд чи підходить для справи. Втім, щоб створити кучність в новій порожній групі, можна покликати туди і Петю, і тітку Любу. Чому ні? Всі так роблять. Але надалі необхідно набирати саме тих, хто потрібен вам для справи, а не для дружньої підтримки.
Можливо, ви вже давно будуєте свою професійну мережу. У такому випадку все, що вам зараз потрібно - це взяти готову аудиторію і працювати з нею, одночасно продовжуючи її нарощувати. Якщо ж ви тільки зараз задумалися про це - нічого страшного. За пару днів ви, звичайно, не надолужити згаяне, але, при відомому старанності, первинну мережу можна набрати і за пару тижнів. І тут у мене до вас велике людське прохання. Будь ласка, не тягніть в друзі всіх підряд. Не біжіть за цифрами. І, вже звичайно, не купуйте ботів. Недавній скандал з Adidas і Coca-Cola, який виявив 59% і 37% фальшивих передплатників (відповідно) в їх паблік ВКонтакте, показав, що до добра така стратегія не доводить. Це величезна пляма на репутації обох брендів, і відмиватися їм тепер доведеться довго. У «Роллтон» взагалі виявилося 76% ботів, а у «Зв'язкового банку» - 73. Навіть якби ця інформація не спливла, яка може бути користь від мертвих душ в передплатників? Ніякий, крім однієї-єдиної цифри. Так, ця цифра важлива. Але якщо при тисячах передплатників група виглядає мертвою, без «лайків» та коментарів, то будь-якому ввійшов відразу все стає ясно. Коли я бачу подібні кладовища, на думку спадає сумний анекдот: «У дитинстві батьки вішали їй на шию шматок яловичини, щоб з нею грали хоча б собаки». Ми так робити не будемо.
Ми робимо ось так. Шукаємо по внутрішньому пошуку кожної соцмережі, в якій ми вирішили просуватися, тематичні групи та професійні спільноти по нашому профілю. Шукаються вони за ключовими словами. У моєму випадку це: «інтернет-маркетинг», «реклама», «SMM», «SMO», «SEO», «просування в соц мережах», «розкрутка в соціальних мережах» і ще купа всякого подібного. У вашому випадку - ви самі знаєте, що шукати. Все, що стосується напряму вашого бізнесу, ваших товарів, послуг та ін. Отримуєте результати пошуку по кожному ключевику - і вступаєте в усі групи (підписуєтеся на паблік, акаунти, фолловіть, френди і т.п.). Саме вступаєте, а не просто дивіться «по верхах». Це дуже допоможе вам у майбутньому, коли ви впритул займетеся контентом, але про це пізніше. Далі. У кожній групі або паблік є адміністратори, керівники та інші контактні особи. Є також коментатори і активні передплатники, викладають власні пости. Френдів їх усіх. Френдів також інших передплатників, аватарки яких бачите у списку. Їх краще додавати не підряд, а вибірково. Ми ж набираємо цільову аудиторію, пам'ятаєте? Тільки не перестарайтеся з кількістю, щоб вас не прийняли за спамера і не забанили. «Festina lente», як свідчить наш логотип, що означає «поспішай повільно». Крім груп та паблік збирайте по мережах розрізнених користувачів, які підходять під ваші критерії. І не тільки по мережах. Знаходьте і френдів в інтернеті всіх потрібних людей з реала! Познайомилися, наприклад, в офісі, пізніше знайшли людину з пошуку в тому ж ВКонтакте - і додали в друзі. Поспілкувалися на конференції, прийшли додому, сіли за комп'ютер - схема та ж. І не забудьте про конкурентів. Підписавшись на їх оновлення, ви будете в курсі їх діяльності, що, погодьтеся, дуже зручно. Не всі зафрендити вас у відповідь (особливо конкуренти). Нічого страшного. Ви не пряник, щоб усім подобатися. Хтось запитає, чого вам, власне треба. Спокійно відповідайте, що підписуєтеся на всіх цікавих людей, щоб читати їх записи. Або говорите, що ви колеги по цеху (якщо це правда). Будьте милі і коректні, але без підлещування. Це звичайно обеззброює. Особисто мене френд у відповідь приблизно 90% тих, кого я зафрендити перша. Іноді ми відразу знайомимося, розповідаємо один одному про себе, шукаємо точки дотику і навіть обмінюємося посиланнями. Ось так і будується якісна мережу, друзі. Це нешвидкий, кропіткий процес, і називається він красивим словом networking.
Ну що, втомилися? Сайт підготували, соцмережі вибрали, народу нафренділі, картинки намалювали, контент підготували? А тепер лягайте спати. Завтра у нас буде дуже насичений день.
No comments:
Post a Comment