У російських і американських матеріалах постійно зустрічається термін «контент-маркетинг» (content marketing) і гасло «Content is King». Цей напрямок знаходиться на піку моди і береться на озброєння навіть такими монстрами як Coca-Cola, яка має намір за допомогою контент-маркетингу змінити світ на краще - не більше і не менше. Відеоролики , що описують нову стратегію Coca-Cola, свого часу поставили на вуха весь інтернет, що має відношення до реклами. Зараз на кожному розі тільки й розмов, що про цей вид просування.
Давайте ознайомимося з офіційним визначенням, даним Вікіпедією :
Контент-маркетинг - сукупність маркетингових прийомів, заснованих на створенні та / або розповсюдженні корисною для споживача інформації з метою завоювання довіри і залучення потенційних клієнтів. Контент-маркетинг увазі підготовку та розповсюдження високоякісної, актуальною і цінною інформацією, яка не є рекламою, але яка побічно переконує аудиторію прийняти необхідне розповсюджувачу рішення, вибрати його послугу. Переваги контент-маркетингу полягають у тому, що він ефективно привертає увагу аудиторії, допомагає завоювати довіру і ненав'язливо просуває товар або послугу на ринку.
Шляхи розповсюдження інформаційного контенту можуть бути найрізноманітнішими: сайти, блоги, соціальні мережі, традиційні засоби масової інформації, книги, журнали, друковані або інтернет новинні видання, передплати на розсилки, подкасти, семінари, вебінари, конференції, круглі столи, відео-портали та т. д. Мета вільного поширення інформації полягає не в рекламі конкретних продуктів або послуг, а в інформуванні споживачів про загальну ситуацію в даному сегменті ринку, про події, що відбуваються в ньому, про способи вирішення пов'язаних з цим сегментом проблем, і іноді - про те, як продукти або послуги розповсюджувача допомагають вирішити ці проблеми. Мотивація тих, хто запускає кампанію контент-маркетингу, полягає в інформуванні потенційних клієнтів, в невимушеному ознайомленні їх з власними пропозиціями, у створенні іміджу компанії, що лідирує в даному сегменті ринку, в якій працюють добре підготовлені експерти, знайомі з проблемами споживачів і способами їх вирішення .
Можливо, зараз вас відвідала думка про те, що все це має вельми віддалене відношення до вашого бізнесу. І дуже даремно. Тому що контент-маркетинг - це і ваші email-розсилки, і сайти, і групи в соцмережах. Відозвами про те, що кожен пристойний сайт повинен мати окрему сторінку з корисними статтями і порадами, я списала вже всі паркани, і особливо дістається тим читачам, кого я консультую персонально . Тому сьогодні на цій прописну істину зупинятися не будемо, а поговоримо про контент-маркетингу в соціальних мережах.
Велика частина підприємців, які подають заявки на мої консультації, має групи ВКонтакте. Ще через півроку такі групи будуть, напевно, у 99%. Тому що це модно, і так роблять усі. Але тим складніше з кожним місяцем виділитися серед конкурентів і дістати передплатників. Тут-то і приходить на допомогу контент-маркетинг. Не обмежуйтеся в своїх групах саморекламою і власними прайс-листами. Поставте себе на місце користувачів і задумайтесь, що їм може бути цікаво у вашій сфері бізнесу. Дайте їм причини підписатися саме на вашу сторінку. Знаходьте для них статті, ролики, фотографії, поради, рецепти та інше. Все це може не мати відношення до вашого бренду. Хороший приклад: компанія, що продає основу для виробництва мила в домашніх умовах, викладає різні рецепти і красиві фотографії готового мила ручної роботи, дивлячись на які у більшості читачок, які мають вільним часом і тягою до рукоділля, напевно виникає бажання зробити щось подібне. І якщо вони таки зважаться втілити це бажання в життя і купити для цього мильну основу, форми, ароматизатори та інші необхідні для миловаріння матеріали, як ви думаєте, в яку фірму вони звернуться в першу чергу? Правильно - в ту, яка безкоштовно показала, розповіла і навчила.
Часто-густо я бачу групи ВКонтакте, «що беруть кількістю». Адміністратори складають якийсь один рекламний пост або оголошення, і бомблять їм передплатників кожні 5 хвилин або навіть секунд. Одним і тим же текстом, без найменших змін! Іноді під френдстрічку я бачу по 3-5 таких постів ПОДРЯД. Заради бога, перестаньте це робити, якщо не хочете масових відписок. Краще самі підпишіться на цікаві сторінки з вашої тематики і, знаходячи під френдстрічку їх оновлення, які можуть бути цікаві вашим читачам, расшарівать їх у власну групу.
Контент маркетинг для привлечения клиентов Якщо ви людина працьовита, то можете знаходити різні інформаційні делікатеси для своєї аудиторії по всьому інтернету і постити їх в групі. Ну і, звичайно, гарною прикрасою будуть фотографії, ролики й цитати. З цитатами не переборщувати - вони всіх уже страшно дістали, особливо зіпсовані, приписані не тим людям (більше всіх доставив Конфуцій, що рекомендує наслідувати приклад Уілла Сміта і Ейнштейна), та ще й з орфографічними помилками. Не рекомендую репост групи типу «Бізнес-цитати». Боже упаси. Краще підпишіться на респектабельний Esquire . Як би не були хороші чужі матеріали, не забувайте створювати свої. Описаний принцип дійсний для всіх соцмереж.
Особливої ??згадки заслуговує візуальний контент - фото і відео. Про це я докладно говорила в статті про « швидкому контенті «. До відеороликів в народі ставлення нерівномірне. Хтось їх обожнює і дивиться все підряд, а комусь (наприклад, мені) жалко на них часу, та й просто лінь дивитися. Щоб заманити в свій ролик обидві ці групи, ми в конторі придумали хитрий прийом: навіть без кліка на кнопку перегляду ролик, без звуку і в затемненому вигляді, демонструється фоном . А оскільки картинки миготять красиві, навіть такі прівереди як я слухняно дивляться ролик. Ну це, звичайно, варіант не для соцмереж, а для повноцінних сайтів і Лендінзі. Якщо немає можливості так заморочуватися, створюйте ролики простіше. Зараз це ціла індустрія. Всього за 5-10 баксів ви можете замовити, наприклад, простенький відео-відгук де-небудь на fiverr.com . А замовивши, не пошкодуєте - ролики моментально вискакують на перші рядки пошукачів!
Ну а що стосується контент-маркетингу в блогах, то на один із прикладів ви дивитеся прямо зараз: web-likbez.com був створений в 2012 році з єдиною метою - забезпечити вас корисною інформацією та порадами щодо просування вашого бізнесу в інтернеті. Це вже навчальний маркетинг, один з напрямків контент-маркетингу. Перші два роки навіть індивідуальні консультації були безкоштовними, і лише недавно я вирішила, що пора чимось компенсувати свої вечори, проведені з ноутбуком, а не з дитиною. Втім, випадок з цим блогом все ж особливий. Я створила його не заради якихось бізнес-цілей, а чисто для душі. Подобається мені ця справа. Людям, начебто, теж. Тому остання порада: якщо хочете, щоб ваш контент-маркетинг був успішним, полюбите створювати контент.
Давайте ознайомимося з офіційним визначенням, даним Вікіпедією :
Контент-маркетинг - сукупність маркетингових прийомів, заснованих на створенні та / або розповсюдженні корисною для споживача інформації з метою завоювання довіри і залучення потенційних клієнтів. Контент-маркетинг увазі підготовку та розповсюдження високоякісної, актуальною і цінною інформацією, яка не є рекламою, але яка побічно переконує аудиторію прийняти необхідне розповсюджувачу рішення, вибрати його послугу. Переваги контент-маркетингу полягають у тому, що він ефективно привертає увагу аудиторії, допомагає завоювати довіру і ненав'язливо просуває товар або послугу на ринку.
Шляхи розповсюдження інформаційного контенту можуть бути найрізноманітнішими: сайти, блоги, соціальні мережі, традиційні засоби масової інформації, книги, журнали, друковані або інтернет новинні видання, передплати на розсилки, подкасти, семінари, вебінари, конференції, круглі столи, відео-портали та т. д. Мета вільного поширення інформації полягає не в рекламі конкретних продуктів або послуг, а в інформуванні споживачів про загальну ситуацію в даному сегменті ринку, про події, що відбуваються в ньому, про способи вирішення пов'язаних з цим сегментом проблем, і іноді - про те, як продукти або послуги розповсюджувача допомагають вирішити ці проблеми. Мотивація тих, хто запускає кампанію контент-маркетингу, полягає в інформуванні потенційних клієнтів, в невимушеному ознайомленні їх з власними пропозиціями, у створенні іміджу компанії, що лідирує в даному сегменті ринку, в якій працюють добре підготовлені експерти, знайомі з проблемами споживачів і способами їх вирішення .
Можливо, зараз вас відвідала думка про те, що все це має вельми віддалене відношення до вашого бізнесу. І дуже даремно. Тому що контент-маркетинг - це і ваші email-розсилки, і сайти, і групи в соцмережах. Відозвами про те, що кожен пристойний сайт повинен мати окрему сторінку з корисними статтями і порадами, я списала вже всі паркани, і особливо дістається тим читачам, кого я консультую персонально . Тому сьогодні на цій прописну істину зупинятися не будемо, а поговоримо про контент-маркетингу в соціальних мережах.
Велика частина підприємців, які подають заявки на мої консультації, має групи ВКонтакте. Ще через півроку такі групи будуть, напевно, у 99%. Тому що це модно, і так роблять усі. Але тим складніше з кожним місяцем виділитися серед конкурентів і дістати передплатників. Тут-то і приходить на допомогу контент-маркетинг. Не обмежуйтеся в своїх групах саморекламою і власними прайс-листами. Поставте себе на місце користувачів і задумайтесь, що їм може бути цікаво у вашій сфері бізнесу. Дайте їм причини підписатися саме на вашу сторінку. Знаходьте для них статті, ролики, фотографії, поради, рецепти та інше. Все це може не мати відношення до вашого бренду. Хороший приклад: компанія, що продає основу для виробництва мила в домашніх умовах, викладає різні рецепти і красиві фотографії готового мила ручної роботи, дивлячись на які у більшості читачок, які мають вільним часом і тягою до рукоділля, напевно виникає бажання зробити щось подібне. І якщо вони таки зважаться втілити це бажання в життя і купити для цього мильну основу, форми, ароматизатори та інші необхідні для миловаріння матеріали, як ви думаєте, в яку фірму вони звернуться в першу чергу? Правильно - в ту, яка безкоштовно показала, розповіла і навчила.
Часто-густо я бачу групи ВКонтакте, «що беруть кількістю». Адміністратори складають якийсь один рекламний пост або оголошення, і бомблять їм передплатників кожні 5 хвилин або навіть секунд. Одним і тим же текстом, без найменших змін! Іноді під френдстрічку я бачу по 3-5 таких постів ПОДРЯД. Заради бога, перестаньте це робити, якщо не хочете масових відписок. Краще самі підпишіться на цікаві сторінки з вашої тематики і, знаходячи під френдстрічку їх оновлення, які можуть бути цікаві вашим читачам, расшарівать їх у власну групу.
Контент маркетинг для привлечения клиентов Якщо ви людина працьовита, то можете знаходити різні інформаційні делікатеси для своєї аудиторії по всьому інтернету і постити їх в групі. Ну і, звичайно, гарною прикрасою будуть фотографії, ролики й цитати. З цитатами не переборщувати - вони всіх уже страшно дістали, особливо зіпсовані, приписані не тим людям (більше всіх доставив Конфуцій, що рекомендує наслідувати приклад Уілла Сміта і Ейнштейна), та ще й з орфографічними помилками. Не рекомендую репост групи типу «Бізнес-цитати». Боже упаси. Краще підпишіться на респектабельний Esquire . Як би не були хороші чужі матеріали, не забувайте створювати свої. Описаний принцип дійсний для всіх соцмереж.
Особливої ??згадки заслуговує візуальний контент - фото і відео. Про це я докладно говорила в статті про « швидкому контенті «. До відеороликів в народі ставлення нерівномірне. Хтось їх обожнює і дивиться все підряд, а комусь (наприклад, мені) жалко на них часу, та й просто лінь дивитися. Щоб заманити в свій ролик обидві ці групи, ми в конторі придумали хитрий прийом: навіть без кліка на кнопку перегляду ролик, без звуку і в затемненому вигляді, демонструється фоном . А оскільки картинки миготять красиві, навіть такі прівереди як я слухняно дивляться ролик. Ну це, звичайно, варіант не для соцмереж, а для повноцінних сайтів і Лендінзі. Якщо немає можливості так заморочуватися, створюйте ролики простіше. Зараз це ціла індустрія. Всього за 5-10 баксів ви можете замовити, наприклад, простенький відео-відгук де-небудь на fiverr.com . А замовивши, не пошкодуєте - ролики моментально вискакують на перші рядки пошукачів!
Ну а що стосується контент-маркетингу в блогах, то на один із прикладів ви дивитеся прямо зараз: web-likbez.com був створений в 2012 році з єдиною метою - забезпечити вас корисною інформацією та порадами щодо просування вашого бізнесу в інтернеті. Це вже навчальний маркетинг, один з напрямків контент-маркетингу. Перші два роки навіть індивідуальні консультації були безкоштовними, і лише недавно я вирішила, що пора чимось компенсувати свої вечори, проведені з ноутбуком, а не з дитиною. Втім, випадок з цим блогом все ж особливий. Я створила його не заради якихось бізнес-цілей, а чисто для душі. Подобається мені ця справа. Людям, начебто, теж. Тому остання порада: якщо хочете, щоб ваш контент-маркетинг був успішним, полюбите створювати контент.
No comments:
Post a Comment